Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 + Lijn in zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 + Lijn in zoeker

    Hey iedereeen,

    Toen ik gisteren met mijn D70 bezig was merkte ik in mijn zoekerbeeld plots een lijn op die van onder in het beeld (centraal) naar mijn centraal scherpstelpunt loopt en daar plots stopt... Raster weergeven staat op Off

    Is dit normaal en valt dit mij nu pas op, of scheelt er iets met mijn zoekerbeeld??? De lijn staat NIET op mijn getrokken foto's

    Graag raad!!


    Dreekes
    https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

  • #2
    Re: D70 + Lijn in zoeker

    Misschien een keer resetten. Ben je natuurlijk wel al je persoonlijke instellingen kwijt.

    met groet

    Chris
    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

    Comment


    • #3
      Re: D70 + Lijn in zoeker

      alle batterijen uit het toestel halen, enkele minuten wachten, terug plaatsen en hopelijks lijn verdwenen anders stante pede naar waar je hem gekocht hebt voor garantie
      Last edited by Guest9; 29 augustus 2004, 12:57.

      Comment


      • #4
        Re: D70 + Lijn in zoeker

        Indien je het hebt over een heel dun haarlijntje : ja dit is normaal. Als ik me niet vergis staat het ook ergens vermeld in de handleiding


        edit:
        hier een qoute uit de handleiding, pagina 8 :

        Kenmerkend voor dit type zoekerdisplay is dat u mogelijk dunne lijntjes ziet die vanuit het geselecteerde scherpstelveld naar buiten lopen of dat het beeld in de zoeker rood wordt als het geselecteerde scherpstelveld is gemarkeerd. Dit is normaal en duidt niet op een defect.
        Last edited by Dennis_M; 29 augustus 2004, 13:17. Reden: quote toegevoegd

        Comment


        • #5
          Re: D70 + Lijn in zoeker

          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_M
          Indien je het hebt over een heel dun haarlijntje : ja dit is normaal. Als ik me niet vergis staat het ook ergens vermeld in de handleiding


          edit:
          hier een qoute uit de handleiding, pagina 8 :

          Kenmerkend voor dit type zoekerdisplay is dat u mogelijk dunne lijntjes ziet die vanuit het geselecteerde scherpstelveld naar buiten lopen of dat het beeld in de zoeker rood wordt als het geselecteerde scherpstelveld is gemarkeerd. Dit is normaal en duidt niet op een defect.

          ok, no problemo dan Da lijntje volgt inderdaad mijn geselecteerde scherpstelveld

          toch bedankt voor de raad allemaal
          https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

          Comment


          • #6
            Re: D70 + Lijn in zoeker

            Indeed, 'k heb dat lijntje ook....
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: D70 + Lijn in zoeker

              Is ook zeer logisch, de aanduiding van de AF velden gebeurt met een doorzichtig LCDtje (zoals je in digitale horloges ziet)... Deze moet op één of andere manier toch zijn stroom/spanning kunnen krijgen en dit gebeurt via het lijntje dat je ziet...

              Als je erop let zal je normaal gezien bij de andere AF velden net hetzelfde zien... (Als je ze selecteert natuurlijk...)
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

              Comment

              Working...
              X