Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 700D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 700D

    Goeie avond.

    Mijn naam is Wim en ben eigenlijk wel een amateur.

    Heb altijd met compact gewerkt en wil nu eens overstappen op een spiegelreflex kwa mogelijkheden.

    Ik ben 99% zeker dat ik een 700D ga aanschaffen. ( op de 2de plaats bevalt het menu mij, eerste plaats de prestaties.)
    Het is deze geworden omdat die redelijke goeie reviews geeft wat betreft actiefoto's.
    Daarnaast wil ik ook natuurfoto's gaan nemen.
    Nadat ik dagen heb zitten vergelijken welk toestel het werd zit ik nu me gek te piekeren over welke set ik zou aanschaffen.
    Ik heb een paar mogelijkheden :

    Canon EOS 700D 18-55mm F3.5-5.6 IS STM + 55-250mm F4-5.6 IS MK II ( richtprijs 640 € )

    Canon EOS 700D DSLR + 18-135mm IS STM ( richtprijs 690 € )


    Canon EOS 700D DSLR + 18-55mm IS STM (richtprijs 520 € )

    Mocht je nog meer info willen wat betreft doeleinden, dan stel je ze maar gerust.

    Alvast bedankt voor de reacties.
    Last edited by Fastie; 6 juni 2016, 18:24.

  • #2
    Re: Canon 700D

    Met de 18-55 + 55-250 heb je een heel groot bereik, waarmee je veel mogelijkheden hebt, maar van de 55-250 is er ondertussen een recentere versie die nog iets beter is.

    De 18-135 is een heel handige lens met een vrij groot bereik en toch nog een goede beeldkwaliteit (dat is eigenlijk de handigste set).

    Met de 18-55 alleen kan je ook beginnen, maar dan zal je toch vrij snel beginnen uitkijken naar wat meer tele.

    Je kan de setjes eventueel verder vervolledigen met een EF-S 10-18 IS STM als je nog meer breedhoek wil (die is ook nog betaalbaar, en erg goed).

    Voor natuurfotografie is een langere lens gewoonlijk beter, zeker als je vogeltjes wil fotograferen zal 250mm toch te kort uitvallen.
    Daarom denk ik dat het misschien best is om met de 18-135 te beginnen, en dan later een langere lens bij te kopen als je er nu nog niet het budget voor hebt (bijvoorbeeld een Tamron of Sigma 150-600).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 700D

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Met de 18-55 + 55-250 heb je een heel groot bereik, waarmee je veel mogelijkheden hebt, maar van de 55-250 is er ondertussen een recentere versie die nog iets beter is.

      De 18-135 is een heel handige lens met een vrij groot bereik en toch nog een goede beeldkwaliteit (dat is eigenlijk de handigste set).

      Met de 18-55 alleen kan je ook beginnen, maar dan zal je toch vrij snel beginnen uitkijken naar wat meer tele.

      Je kan de setjes eventueel verder vervolledigen met een EF-S 10-18 IS STM als je nog meer breedhoek wil (die is ook nog betaalbaar, en erg goed).

      Voor natuurfotografie is een langere lens gewoonlijk beter, zeker als je vogeltjes wil fotograferen zal 250mm toch te kort uitvallen.
      Daarom denk ik dat het misschien best is om met de 18-135 te beginnen, en dan later een langere lens bij te kopen als je er nu nog niet het budget voor hebt (bijvoorbeeld een Tamron of Sigma 150-600).
      dit is ook zowat hoe ik te werk ben gegaan. Eerst de 18-135, dan de 10-18 bijgekocht en dan nog een Tamron 90mm macro.
      Ik heb nog een oude 55-250mm liggen en eigenlijk gebruik ik deze bijna nooit meer. Voor vogels schiet hij, zoals Black B@ndit zegt, toch te kort en voor de rest zit ik met 135mm als verste punt goed genoeg. Maar we houden hem als backup (en 2dehands is hij toch geen chic meer waard).

      Dus ik zou de 18-135mm kit ook aanraden.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 700D

        Bedankt voor de snelle reacties.
        Beiden bevestigen dus mijn vermoeden van die 55-250 dat die net iets te weinig zal zijn voor deftige foto's van vogels te kunnen nemen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 700D

          Ik ga mijn vraag eens anders formuleren.
          Ik had vroeger een compact nikon coolpix s9500.
          Daar heb ik volgende foto mee getrokken vanop 350 meter.



          Met welke lens is dit haalbaar ?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 700D

            Oorspronkelijk geplaatst door Fastie Bekijk bericht
            Ik ga mijn vraag eens anders formuleren.
            Ik had vroeger een compact nikon coolpix s9500.
            Daar heb ik volgende foto mee getrokken vanop 350 meter.



            Met welke lens is dit haalbaar ?
            Volgens de exif is dit equivalent aan 169mm op 35mm formaat. Met de 18-135 (x1.6) heb je dat bereik al gedekt.
            Ik vind dit een perfecte allround lens, trouwens. Een 18-55 is vaak te beperkend (aan beide kanten eigenlijk).
            Deze basis kan je uitbreiden voor niet al teveel geld met een groothoek en een telezoom genre 70-300.

            Een alternatief is de kitlens overslaan en een lichtsterke standaardzoom nemen, genre 17-50/2.8... te vinden bij elk merk maar de interessantste koop vandaag is de Sigma.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 700D

              Ik zou het niet doen, sop is de kool niet waard.

              Koop je de 750D met 18-135 STM het verschil zal zo'n 150 euro zijn vs de 700D met die combinatie.

              Voordelen :

              750D heeft 24 Mp. vs 18 Mp voor de 700D, altijd handig om te croppen (later bij je vogeltjes bv.)
              verbeterde beeldprocessor, digic 6 ipv digiv 5
              verbeterde hybrid cmos autofocus, versie Hybrid CMOS AF III vs de allereerste versie daarvan (de 100D heeft al de verbeterde versie II)
              8 raws vs 6 raws in continue opname (of 940 jpg vs 22 jpg)

              Dat alleen al is de 150 euro meer dik waard.

              En als je wat rondkijkt naar combi aanbiedingen dan heb je soms nog wat extra's (rugzakje, geheugenkaart, ...) bijvoorbeeld als je voor 10 euro lid wordt bij Fnac : 854 euro (dus totaal 865 euro) : http://www.nl.fnac.be/CANON-CANON-EO...TUI-S/a9534369

              En later koop je er een Tamron 70-300 VC bij en een breedhoeklensje 10-18 STM (koop dat in occazie, zo veel gebruik je dat toch niet). En vogels zonder je verdekt te moeten opstellen ? Een Sigma 150-600 of Tamron.

              En nog wat later een standaard zoom maar f/2.8 als constante, kan je wat beperkte actie fotograferen als het licht wat minder is dan optimaal.
              Last edited by Empe; 7 juni 2016, 11:13.

              Comment

              Working...
              X