Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camerabeheersing 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camerabeheersing 70D

    beste Bdr's
    dit is misschien al eens ter sprake gekomen maar ,ik ben in het bezit van een 70D en ik ken wel wat van dit toestel maar ik denk volgens de kennis dat ik heb en wat ik hier op het immense net lees over dit toestel het meer potentie heeft dan ik weet, vandaar deze vraag, ik ben naar de fotofair geweest op de canon stand konden ze mij niet verder helpen, konijnberg geraadpleegd daar zou ik moeten heen gaan met toestel??vraag is deze :hoe stel ik mijn camera optimaal in om vogelfotografie te doen zowel vliegende vogels fotograferen als stil zittend uiteraard, ongeacht de lens ik wil alleen weten hoe ik mijn toestel optimaal instel, je hebt het menu maar ik wil dieper gaan in dit menu vandaar de camerabeheersing, als er iemand moest een tip hebben over het instellen van de 70D graag natuurlijk, vooral om vogelfotografie te doen, ben benieuwd naar de reacties, zou deze instelling donderdag willen uittesten vandaar.
    met vriendelijke groet catweazle

  • #2
    Re: camerabeheersing 70D

    Misschien begrijp ik de vraag niet zo goed, maar ik zou als volgt beginnen:
    - continu-AF (servo)
    - 1 scherpstelpunt met uitbreiding naar omliggende punten, ofwel een relatief kleine aaneengesloten groep van punten (ik weet niet wat de 70D exact kan op dit vlak, maar alle punten actief is meestal een slecht idee)
    - sluitertijd voor vogels in vlucht 1/2000s of ga wat trager als je niet zo'n lange lens gebruikt of naarmate je meer vertrouwen krijgt (stilzittende beestjes kan met 1/500s of trager, maar hou rekening met plotse bewegingen)
    - schiet in sluitertijdvoorkeuze (Tv) of manueel, misschien liefst in combinatie met auto-ISO (of anders moet je die in de gaten houden en verhogen wanneer nodig, of verlagen wanneer het kan)
    - gestabiliseerde lens: ofwel in mode 2 (panning/tracking) ofwel uitgeschakeld... voor stilzittende vogels mag de IS uiteraard aan

    Het bovenstaande voor wat het waard is, want mijns inziens speelt de lens toch een zeer grote rol hier... tele-primes en telezooms heb je in vele prijsklassen en de scherpte, snelheid en lichtsterkte kunnen nogal uiteenlopen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: camerabeheersing 70D

      Oorspronkelijk geplaatst door ysvogel Bekijk bericht
      ongeacht de lens ik wil alleen weten hoe ik mijn toestel optimaal instel,
      Als je alleen dit wil weten en niet het waarom wordt het nooit wat. Je maakt dan die instelling, het is niet precies wat je verwacht en je weet dan niet wat je moet doen om het beter te krijgen.

      Eerst bedenken wat je van je camera verwacht, dan wat die daar voor moet doen en dan de instellingen en alternatieven hiervoor bedenken en gaan oefenen op vogels in de straat, tot je het onder knie hebt. Als je niet weet wat de verschillende AF standen doen, heb je er ook niks aan dat je weet dat je de derde stand moet kiezen en die doet dan niet wat je verwacht....wat dan????

      Hulpmiddel: cursus volgen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: camerabeheersing 70D

        Even Googelen en je bekomt redelijk wat resultaten ; Canon 70D birds in flight settings
        Maar in ieder geval had het interessant geweest dat we ook zouden weten met welke lens je de opnames wilt maken.

        Trouwens je hebt deze vraag al eens gesteld enkele maanden terug ; http://forum.belgiumdigital.com/f9/v...mm-522565.html
        Nog geen goede resultaten behaald ondertussen ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: camerabeheersing 70D

          sieg nu je het zegt,
          inderdaad heb hier de vraag al eens gesteld niet dat ik geen goede resultaten heb behaald maar ik weet dat er meer in de camera zit en ten tweede er heeft niet veel volk gereageerd vandaar mijn herhaling van vraag ,weet je gelijk welke lens ik zou willen gebruiken.
          met vriendelijke groet catweazle

          Comment


          • #6
            Re: camerabeheersing 70D

            Je haalt het meeste uit een camera door te weten waarmee je bezig bent.
            Dat lukt alleen maar als je de basisbegrippen (sluitertijd, iso, diafragma, scherptediepte...) begrijpt, want daardoor kan jij zelf beslissen wat de best mogelijke instelling is voor een bepaalde foto.

            Er bestaat geen "beste instelling" voor een bepaalde soort foto, net omdat de omstandigheden nooit 100% gelijk zijn.
            In een studio kan je zelf de omstandigheden aanpassen, maar in de natuur heb je die mogelijkheden niet.

            Een basiscursus fotografie zal je helpen om betere foto's te maken.
            Maar dan zal je ook nog wat ervaring moeten opdoen, daar leer je gewoonlijk nog het meeste uit.
            In elk boek over fotografie staan de belangrijkste basisbegrippen uitgelegd, aan de hand daarvan kan je zelf experimenteren (op het internet is ook alles te vinden).
            Dat is net het grote voordeel van digitale fotografie, je ziet meteen het resultaat, en dan kan je bijsturen zodat je de volgende keer betere foto's krijgt.
            In de exif van de foto kan je altijd terugvinden wat je hebt gedaan, maak daar ook gebruik van om bij te leren.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X