Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met randoos printen met canon i9950.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met randoos printen met canon i9950.

    Hallo,

    Ik krijg geen mooie rand tijdens het randloos printen met de canon i9950. Het betreft de zijde die als laatste uit de printer komt. Normaal gebruik ik tetenal A4 High Glossy Paper special 264 grams, ook met Ilford smooth gloss paper A3 280 grams krijg ik deze rare streepjes (zie rechtsboven in de afbeelding). Alleen met een hp A4 premium plus 240 grams gaat het wel goed.

    Het grootte verschil tussen het papier is het gewicht. Hebben andere ook deze ervaring? Canon adviseert uiteraard hun eigen papier in de gebruiksaanwijzing. Maar om helemaal geen ander papier te kunnen gebruiken gaat wel erg ver.





    Grtz Willem.
    Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

  • #2
    Re: Probleem met randoos printen met canon i9950.

    aha lijkt mij een zelfde probleem dewelke ik ook heb gehad met mijn i990 na mails gestuurd te hebben naar kanon en na een week op het antwoord te hebben gewacht en ziehier hun reply!!
    Het is niet normaal dat uw i990 een slechte afdrukkwaliteit heeft. Uw i990 is een uitstekende printer met een uitstekende afdrukkwaliteit. Daarom adviseren wij u om na ieder gebruik van uw printer, de printkop te reinigen in het stuurprogramma van uw i990. Deze printkop reiniging vraagt geen extra inkt. Ook adviseren wij u om inktpatronen te gebruiken van Canon en Canon papier

    Dit kan liggen aan het feit dat het gebruikte inktpatroon uitgedroogd is. U kan controleren of de inkt nog vloeibaar is door met het inktpatroon te schudden . zou het niet zo zijn dan dient u een nieuw inktpatroon aan te schaffen bij uw verdeler.

    Ook dient u het inktpatroon te testen door ermee zachtjes te drukken tegen een pagina op uw bureau om te zien of er nog inkt uit komt. Indien er geen inkt meer uitkomt zal u een nieuw inktpatroon moeten aanschaffen.

    Het kan ook zijn dat u een cartridge gebruikt die niet van Canon zelf is. In sommige gevallen worden cartridges van andere fabrikanten niet gedetecteerd door onze printers of functioneren niet optimaal. Hier dient u een nieuwe inktcartridge van Canon zelf aan te schaffen bij uw dealer.



    Wij raden u aan om een meerdermalige reiniging uit te voeren van de printerkoppen in het stuurprogramma van uw i990. Wij raden u aan deze printkop reiniging uit te voeren na ieder gebruik van de printer. Dit vraagt geen extra inkt en zo heeft u een goed onderhoud van uw printkop. De printkop van uw i990 zou evenlang moeten mee gaan als de levensduur van de printer.

    De reiniging van de printkoppen doet u door volgende stappen uit te voeren:

    . Ga naar start
    . Instellingen
    . Printers
    . Rechts klikken op uw i990
    . Eigenschappen van de printers
    . Onderhoud
    . Printkoppen reinigen (meerdere malen uitvoeren)
    . Erna eigenschappen sluiten

    Indien na een paar reinigingen het probleem nog steeds niet is opgelost, dan dient de printkop vervangen te worden. De printkop van uw i990 kan u zelf niet vervangen omdat het een onderdeel van de printer is en geen accessoire. De vervanging van de printkop valt het eerste jaar na aankoop onder de garantie bij een Canon verdeler bij u in de buurt op vertoon van uw aankoop factuur.
    na het vervangen van de zwarte patroon was het probleem opgelost

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met randoos printen met canon i9950.

      Bedankt voor je uitgebreide antwoord rikketik.

      Ik ga dit eens allemaal uitproberen, mocht het niet lukken dan moet ik ook maar eens contact met canon gaan opnemen. De printer is namelijk nog geen twee weken oud.

      Grtz Willem.
      Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met randoos printen met canon i9950.

        lo, dit mag dus niet

        ik gebruik voor de i865 ook geen ori fotopapier van canon en het randloos afdrukken gaat zonder problemen. kan natuurlijk zijn dat het aan de printkop ligt, dan direct terug dermee, want deze is redelijk duur indien je't zelf moet bekostigen.

        grtz tj
        A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
        pics @ www.thejudge.be

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met randoos printen met canon i9950.

          Oorspronkelijk geplaatst door TheJudge
          lo, dit mag dus niet

          ik gebruik voor de i865 ook geen ori fotopapier van canon en het randloos afdrukken gaat zonder problemen. kan natuurlijk zijn dat het aan de printkop ligt, dan direct terug dermee, want deze is redelijk duur indien je't zelf moet bekostigen.

          grtz tj
          Hoi TheJudge,

          Over welk papier heb je het dan, en hoeveel grams is het?

          Grtz Willem
          Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met randoos printen met canon i9950.

            op't moment gebruik ik het fotopapier dat destijds in den aldi & lidl heeft gelegen niet duur en goe genoeg voor mijn noden. Dan heb 'k der nog andere van printasia meen'k ook goed.

            grtz
            A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
            pics @ www.thejudge.be

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met randoos printen met canon i9950.

              ik print op alle soorten papier o.a Ilford-canon-en nu op papier van geheugenkaart. be :symbio premium glossy ik had het probleem met alle soorten tot ik de zwarte patroon vervangen heb nu wil dit niet zeggen dat het specifiek de zwarte is kan even goed een andere zijn of in het ergste geval de printkop .
              het gewicht van het papier doet niets terzake denk ik ik gebruik veel van 280 gr.
              k hoop dat je het opgelost krijgt

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met randoos printen met canon i9950.

                Is een bekend probleem. Tijdens de laatste 2 cm van het printen gaat de printer iets anders doen. Ik denk langzamer printen. De oplossing is rechtsboven aan het papier (achterkant) een postit papiertje te doen. Dan heb je geen strepen meer.

                Success

                Comment

                Working...
                X