Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namibie, wat neem ik best mee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Namibie, wat neem ik best mee

    goeiemorgen,
    volgend jaar doe ik een 14 daagse fotografiereis naar Namibie.
    ik gebruik een Canon 7 D met volgende lenzen in bezit :
    Canon 24/70 2.8 USM lens
    Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM Lens
    Canon 60 mm macro 2.8
    gezien de cropfactor denk ik hiermee voldoende te hebben, maar ik twijfel toch. Graag uw meningen...

    op gebied van tussentijdse opslag kan ik ook nog raad gebruiken.
    Koop ik best extra kaartjes, of voorzie ik me beter van bvb een tablet, of ander (?) voor dagelijks mijn beelden veilig te stellen.

    andere tips iv m reisfotografie heel welkom, voor mij is het een eerste grote reis...
    dank je wel !
    gr

  • #2
    Re: Namibie, wat neem ik best mee

    Tenzij je echt kleine dieren van veraf gaat trekken zit je wel goed met 300mm op een crop sensor lijkt me.
    Enige wat ik aan denk, is dat je 24mm als kleinste op een crop voor landschappen misschien niet wijd genoeg gaat zijn, dan denk ik aan nog een breedhoek?

    Er bestaan toestelletjes die je kaartjes overzetten op een externe schijf, maar toen ik daar naar informeerde in de winkel (A&C) zeiden ze dat ze t niet meer verkochten omdat er teveel problemen al mee waren geweest (mensen die foto's kwijt waren e.d.). Anderen op het forum zijn er wel positief over las ik al, maar zelf ben ik er nog geen fan van, ik zou dan eerder ofwel meer kaartjes meepakken.

    Comment


    • #3
      Re: Namibie, wat neem ik best mee

      Ik heb pas gelezen van de Western Digital My Passport WiFi. Die heeft ook een SD-slot. Je programmeert op voorhand met je laptop wat hij moet doen als je er een kaartje in steekt, zoals "alles kopiëren" of "kopiëren en kaartje formatteren".
      Dat kan een handige backup zijn? Ik neem niet graag een laptop mee, dus ik neem voldoende kaartjes (kleinere) kaartjes mee, en zet alles over op de iPad.

      En 24 als wijdste groothoek is misschien een beetje krap? Ik weet niet hoe je normaal fotografeert, natuurlijk. Kan zijn dat jij er helemaal geen nood aan hebt. Lenzen wisselen in het zand is ook een hele onderneming. Oefen erop, zodat je dit vlug genoeg kunt, de handigheid moet er een beetje in zitten. Liefst zo weinig mogelijk wisselen, en uiteraard niet als het waait. Maar neem een borsteltje/balgje of zo mee om de sensor of de lenzen mee te kuisen. Dat kan heel handig zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Namibie, wat neem ik best mee

        Zie ook http://forum.belgiumdigital.com/f57/...al-532461.html

        Comment


        • #5
          Re: Namibie, wat neem ik best mee

          En geen reactie van de TS

          Comment


          • #6
            Re: Namibie, wat neem ik best mee

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            En geen reactie van de TS
            Da's ook de eerste keer dat zoiets gebeurt op het forum

            Comment


            • #7
              Re: Namibie, wat neem ik best mee

              Neem ook rubberen laarzen mee, je weet maar nooit.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Namibie, wat neem ik best mee

                Oorspronkelijk geplaatst door katie449 Bekijk bericht
                ... Graag uw meningen...

                ... andere tips iv m reisfotografie heel welkom, voor mij is het een eerste grote reis...
                Wat ga je doen in Namibië? Groot land, veel variatie.
                Voor de standaard route heb je te weinig mm in beide richtingen.
                Durf te investeren in fotomateriaal en niet enkel in je reis.
                Optie is om degelijk 2e hands lenzen te kopen en deze weer te verkopen als je terug thuis bent. Zo maak je weinig (of geen) verlies.
                Aangezien het pas voor volgend jaar is, moet je deze lenzen niet te snel kopen omdat ze in waarde dalen. Maar ook weer niet te laat zodat je de tijd hebt ermee vertrouwd te geraken.

                Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
                Oh ja ... rubberen laarzen zijn inderdaad een must !!!

                Comment

                Working...
                X