Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Analoog naar digitaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Analoog naar digitaal

    Groetjes iedereen.
    Graag zou ik me een EOS 300D aanschaffen. Aan de andere zijde zag ik er wat tegenop om weeral te moeten gaan investeren in een hoop voor dit toestel geschikte lensen. Ik had al een aantal fotoshop´s bezocht om mij wat te informeren over wat er zoal op de markt te verkrijgen was en om even naar "hun" bevindingen op gebied van digitale fotografie te polsen enz......
    Telkens vermelde ik dat ik reeds een analoge Canon A1 bezat met een 35, 50 en 80-210 mm zoom lens (Canon natuurlijk).
    Toen ik gisteren op een trouwfeest mijn interesse toonde voor een EOS300D waarmee iemand mee aan het werken was vertelde deze persoon mij dat ik niet hoefde te investeren in nieuwe lensen en dat mijn oude lensen van mijn A1 perfekt op de 300D konden worden gebruikt.
    Kan iemand mij dit hier soms bevestige of is er hier soms iemand die ook nog zijn oude lenzen gebruikt op een nieuwer digitaal toestel van Canon.
    Alvast bedankt op voorhand.
    Groetjes Johnjeep

  • #2
    Re: Van Analoog naar digitaal

    Mmmm, de Canon A1 (uitgebracht in 1978) gebruikt FD mount lenzen en de Canon slr's na 1987 (EOS camera's) gebruiken EF mount lenzen, dus spijtig voor jou, maar je oude lenzen zijn niet te gebruiken. Dus je zal moeten investeren in nieuwe lenzen, en de lenzen, dat is meestal het duurste.

    EF mount lenzen van de eerste generatie zullen wel werken, maar FD lenzen hebben een andere bajonet vatting en zullen dus niet passen op EOS camera's. Misschien bestaan er convertors, maar dit is toch niet aan te raden.

    Alles over Canon kan je terugvinden op http://www.canon.com/camera-museum/ . Kijk hier vooral naar de specificaties van de kamera's en de lensvattingen die erop gebruikt worden.
    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

    Comment


    • #3
      Re: Van Analoog naar digitaal

      Bedankt voor de snelle reply. Spijtig...het zou te mooi hebben geweest.
      Dan maar wat langer wachten (lees sparen) en alles terug nieuw.
      Vriendelijk bedankt voor de info

      Comment

      Working...
      X