Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste astro foto (foto update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mijn eerste astro foto (foto update)

    Deze nacht veel fotos gemaakt met mijn fisheye en deze was de enige waar ik iets mee kon doen lol
    De bomen rechts staan behoorlijk scheef en dat komt omdat mijn lens bijna verticaal naar boven was gericht.
    De rest van de foto erboven is defished ik hoop op een zeer donkere nacht binnekort. Deze nacht was enorm vochtig en de lichtvervuiling weerkaatst enorm op vochtige lucht. De sterrenhemel was maar half zichtbaar.
    Heb al wat photoshop technieken geleerd door manueel fotos te stacken. Zo kunt ge sterren gelijk laten overlappen via te warpen in alle hoeken. Door dit te doen verdwijnt heel veel geruis zonder sterren te verliezen, in tegendeel er komen er bij ruisonderdrukking in lightroom is er niks tegen.
    Dat is iets wat ik ga doen wanneer ik het fotograferen van sterren wat beter onder de knie heb.
    Enjoy, de melkweg is een klein deeel te zien.



    Update

    Last edited by FrankeeG; 6 juni 2016, 19:48.
    Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

  • #2
    Re: Mijn eerste astro foto

    De sterretjes staan er mooi op (en het zijn er veel voor in België?).
    Vind het groene licht wel wat vreemd, dan dan overgaat in paars en dan rechts die lichtvervuiling. Bijna een mengeling tussen noorderlicht en luchtvervuiling, apart?

    Groetjes,

    Gunther
    Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste astro foto

      Oorspronkelijk geplaatst door Gunthy Bekijk bericht
      De sterretjes staan er mooi op (en het zijn er veel voor in België?).
      Vind het groene licht wel wat vreemd, dan dan overgaat in paars en dan rechts die lichtvervuiling. Bijna een mengeling tussen noorderlicht en luchtvervuiling, apart?

      Groetjes,

      Gunther
      Ik weet niet, heb ze niet geteld
      Blauw en paars is normaal bij de nachtlucht. Dat oranje in het midden en rechts is veel luchtvervuiling. Ik denk dat het groen een zachtere gele lichtvervuiling is die zich mengt met het blauw.
      In die richting ligt DSM misschien heeft het ook daar mee te maken lol
      Ik ga zeker en vast eens een betere plek zoek in Belgie
      Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste astro foto

        Mooi, hoor. Ik vind het moeilijk om er iets op aan te merken, omdat ik niet bekend ben met deze techniek. Ik ben wel geïnteresseerd! Ik zal me eens moeten verdiepen in dat stacken. Het groen en oranje vind ik hier wel mooi! Al zit er een wel erg lichtgevend randje rond de bomen links?

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste astro foto

          Mooi resultaat!

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste astro foto

            Heel aparte kleuren heb je hier verkregen
            Wel knap dat de melkweg er toch nog door komt, welke richting moet je dan uit fotograferen om deze zo op beeld te hebben ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste astro foto

              Ik dacht naar het oosten bij nieuwe maan.
              Bij nieuwe maan is er geen maan te zien of ben ik abuis?
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste astro foto

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Heel aparte kleuren heb je hier verkregen
                Wel knap dat de melkweg er toch nog door komt, welke richting moet je dan uit fotograferen om deze zo op beeld te hebben ?

                grts
                Sieg
                Ik heb daar een app voor op mijn gsm, die heet Planets. Door middel van de gps kan je je gsm richten naar de sterrenhemel en krijg je een live view van waar alle sterren horen te zijn plus de hoe de melkweg staat en hoeveel er zichtbaar gaat zijn. Is een geweldige app!!!

                Ik heb een tweede foto met clarity en exposure geboost en de melkweg wat meer naar voren gebracht. Het is nog veel oefenen!

                Groeten
                Last edited by FrankeeG; 6 juni 2016, 19:54.
                Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste astro foto

                  Oorspronkelijk geplaatst door FrankeeG Bekijk bericht
                  Ik heb daar een app voor op mijn gsm, die heet Planets. Door middel van de gps kan je je gsm richten naar de sterrenhemel en krijg je een live view van waar alle sterren horen te zijn plus de hoe de melkweg staat en hoeveel er zichtbaar gaat zijn. Is een geweldige app!!!

                  Ik heb een tweede foto met clarity en exposure geboost en de melkweg wat meer naar voren gebracht. Het is nog veel oefenen!

                  Groeten
                  De melkweg komt er beter uit, maar nu lijk je in de lucht wel twee aparte "zijdes" te hebben.
                  Lijkt me moeilijk te bewerken wel. De lens en techniek tonen veel potentieel, zou zeker eens een donker plekje gaan zoeken!
                  Welke fisheye gebruik je misschien? Denk dat het als fisheye-foto ook erg mooi kan zijn op de juiste plek.

                  Groetjes,

                  Gunther
                  Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste astro foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gunthy Bekijk bericht
                    De melkweg komt er beter uit, maar nu lijk je in de lucht wel twee aparte "zijdes" te hebben.
                    Lijkt me moeilijk te bewerken wel. De lens en techniek tonen veel potentieel, zou zeker eens een donker plekje gaan zoeken!
                    Welke fisheye gebruik je misschien? Denk dat het als fisheye-foto ook erg mooi kan zijn op de juiste plek.

                    Groetjes,

                    Gunther
                    Ja behoorlijk moeilijk, al doende leren we he
                    ik gebruik een fullframe samyang 12mm fisheye
                    Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste astro foto

                      Tof gedaan
                      ik kijk uit naar het vervolg, misschien waag ik mij hier ook ooit aan

                      Ik denk dat de meesten vrij lichtsterke 20 tot 35mm objectieven gebruiken.
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste astro foto

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        Tof gedaan
                        ik kijk uit naar het vervolg, misschien waag ik mij hier ook ooit aan

                        Ik denk dat de meesten vrij lichtsterke 20 tot 35mm objectieven gebruiken.
                        idd ik gebruik ook mijn objectief 17-40 mm ,maar lichtsterker hoe beter ,ik vind hem knap hoor ,al is het lichtvervuiling je hebt toch een mooi kleurverloop gekregen
                        wel verwonderlijk dat je de melkweg hebt kunnen vastleggen in het sterk licht vervuild Belgie !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste astro foto

                          Mooie update. De verschillende tinten licht vind ik zeer mooi.
                          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                          Groeten
                          Kurt

                          Comment

                          Working...
                          X