Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

    Ik heb gegoogeld. Echt.
    Maar ik vind steeds het omgekeerde: als je met de iPad een foto maakt, hoe die automatisch in je Dropbox komt.
    Echter, ik wil het omgekeerde.
    Ik heb met de camera een 100-tal foto's gemaakt, op de computer geresized en daarna op Dropbox gezwierd.

    Ik zou deze graag in "foto's" van de iPad stoppen, zodat ik ze off-line kan bekijken.

    Maar het lukt me niet.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

    Dropbox app op uwen ipad zetten
    App open
    Files selecteren en downloaden.
    Ofwel ipad linken aan laptop/pc via kabel en bestanden kopiëren naaripad
    Life is beautiful, take pictures to remember

    Comment


    • #3
      Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
      Dropbox app op uwen ipad zetten
      App open
      Files selecteren en downloaden.
      Ofwel ipad linken aan laptop/pc via kabel en bestanden kopiëren naaripad
      Staat er op. Maar hoe kan ik meerdere files in 1 keer selecteren op de iPad ?

      Als ik de app open kan ik onderaan kiezen tusssen:

      Recent - Bestanden - Foto's - Offline - Instellingen

      Ik ga naar de juiste map, open ze en ga dan via "bestanden"


      Ik wil het dus "zonder kabel" doen, maar dat lijkt niet mogelijk??????

      Rechts bovenaan zie ik ooo, en dan kan ik "selecteren" kiezen.

      Maar ik kan niet al de bestanden in één keer kiezen.
      Last edited by Alfa Centauri; 5 juni 2016, 21:27.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

        Kan je niet gewoon de map downloaden?
        Anders kan ik kan je niet verder helpen omdat zowel geen ipad heb en evenmin dropbox gebruik
        Life is beautiful, take pictures to remember

        Comment


        • #5
          Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

          Op Android is het zo (mogelijks anders op iPad):
          Ga naar een map, selecteer de foto's door boven op het selectievakje te klikken.
          Bij het klikken op die "V" (selectie) bovenaan, heb je alles in 1 keer.
          Daarna op die 3 puntjes en dan kiezen voor "Opslaan op apparaat".
          Het lukt me wel alleen om dit te doen met een selectie bestanden, niet met mappen.

          Maar misschien ben je iets met deze: http://macworld.nl/ipad/haal-alles-u...-op-ipad-64551
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

            Via die link leggen ze in feite het omgekeerde uit, dus van ipad naar Dropbox.
            Draadloos lukt het me niet; dan toch maar de kabel genomen.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

              Learn how to easily make your Dropbox files and folders available offline on any device, and access them without being connected to the internet.

              Comment


              • #8
                Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Via die link leggen ze in feite het omgekeerde uit, dus van ipad naar Dropbox.
                Draadloos lukt het me niet; dan toch maar de kabel genomen.
                Daar staat toch ook ergens vermeld hoe items op uw iPad te hebben?

                Handig is dat je bestanden ook offline kunt inzien of afspelen. Hiervoor gebruik je de favorieten-functie. Navigeer naar een bestand en tik bovenin op het sterretje. Het bestand wordt nu opgeslagen op je iPad. Je ziet dat het bestand wordt gedownload door het draaiende icoontje naast het wifi-pictogram in de linkerbovenhoek van je iPad.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

                  Ik haat ipads ( en andere apple producten)

                  We vertrekken op reis dit weekend en wil zowel mijn ipad als die van mijn vrouw in orde brengen op mijn nieuwe notebook...

                  De mijne wilt ie leegmaken omdat die al eens ooit op een andere pc gesynced is en die van mijn vrouw ook...
                  Uiteindelijk krijg ik het wel voor mekaar maar wat een gefoefel en gezeur... Ik heb gelukkig ook nog een surface Pro...geen gedoe

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

                    Je gaat in Dropbox op je Ipad naar ' bestanden ', je maakt een nieuwe map aan met de naam Foto's (of iets anders natuurlijk), dan ga je naar ' Bestanden ', je klikt op het pijltje naast een foto, je kiest verplaatsen en dan krijg je een ander scherm (Kies een bestemming) met bovenaan de map die je eerst gemaakt had om naar te verplaatsen (Foto's) en daar klik je op, en dan klik je onderaan op ' Verplaatsen ' .

                    Ga je dan naar de map ' Foto's ' dan staat daar je foto om offline te herbekijken.

                    Dus in plaats van foto's via de App Foto's te bekijken, doe je het via de App Dropbox op je Ipad. En uiteraard via Bestanden van Dropbox, niet via Foto's want die worden online gezocht.


                    Of nog veel simpeler natuurlijk :

                    Ga naar Bestanden, klik op het pijltje naast een foto, en kies ' Offline beschikbaar maken '.

                    Kan het niet simpeler maken.

                    Om de foto's te bekijken in de App FOTO'S van de Ipad :

                    Open Dropbox, selecteer een foto, ga rechtsboven naar de 3 horizontale bolletjes, klik, kies dan " Delen via ", en kies dan " Afbeelding opslaan " ... voila, je foto's kan je nu bekijken met Foto's van de Ipad.

                    Je kan het natuurlijk ook met meerdere foto's tegelijk doen, gewoon de foto's Selecteren door op het viekantje met het vinkje te klikken en dan de foto's die je wil, aan te tikken.

                    En desnoods maak ik er een fotoreportage van ....
                    Last edited by Empe; 10 juni 2016, 20:45.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

                      Dank U, Empe; ik zal het morgen eens uitproberen ; lig nu K.O. In de zetel na een ontzettend drukke werkweek
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

                        Ik gebruik Dropbox op de Mac, maar enkel om bv hier foto's te tonen.
                        Omdat ik een "all-Mac-huishouden" heb, moet ik gewoon in Photos (programma op de iMac; opvolger van iPhoto) een foldertje of album aanmaken, daarin de foto's steken die ik op de iPad wil tonen.
                        Dan koppel ik de iPad met de Mac, waarna iTunes voor de algemene sync zorgt. Voor de foto's zorg ik dat het juiste knopje (en uiteraard ook juiste folder/album) is aangevinkt, en na sync kan ik in Photos (ditmaal op de iPad) mijn foto's terugvinden.



                        Mensen die via iCloud werken hebben nog andere mogelijkheden. Ik gebruik enkel de gratis 5GB iCloud opslag voor mijn agenda, contacten, en nog een paar dingetjes; geen muziek, foto's of video.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                          Je gaat in Dropbox op je Ipad naar ' bestanden ', je maakt een nieuwe map aan met de naam Foto's (of iets anders natuurlijk), dan ga je naar ' Bestanden ', je klikt op het pijltje naast een foto, je kiest verplaatsen en dan krijg je een ander scherm (Kies een bestemming) met bovenaan de map die je eerst gemaakt had om naar te verplaatsen (Foto's) en daar klik je op, en dan klik je onderaan op ' Verplaatsen ' .

                          Ga je dan naar de map ' Foto's ' dan staat daar je foto om offline te herbekijken.

                          Dus in plaats van foto's via de App Foto's te bekijken, doe je het via de App Dropbox op je Ipad. En uiteraard via Bestanden van Dropbox, niet via Foto's want die worden online gezocht.


                          Of nog veel simpeler natuurlijk :

                          Ga naar Bestanden, klik op het pijltje naast een foto, en kies ' Offline beschikbaar maken '.

                          Kan het niet simpeler maken.

                          Om de foto's te bekijken in de App FOTO'S van de Ipad :

                          Open Dropbox, selecteer een foto, ga rechtsboven naar de 3 horizontale bolletjes, klik, kies dan " Delen via ", en kies dan " Afbeelding opslaan " ... voila, je foto's kan je nu bekijken met Foto's van de Ipad.

                          Je kan het natuurlijk ook met meerdere foto's tegelijk doen, gewoon de foto's Selecteren door op het viekantje met het vinkje te klikken en dan de foto's die je wil, aan te tikken.





                          En desnoods maak ik er een fotoreportage van ....
                          OK, vandaag wat uitgetest: - verbeter me als ik fout ben:


                          * Als ik via de app DROPBOX op de iPad kijk, dan moet ik voor "FOTO's online zijn, maar voor "Bestanden" blijkbaar niet ?
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

                            OK, vandaag wat uitgetest: - verbeter me als ik fout ben:


                            * Als ik via de app DROPBOX op de iPad kijk, dan moet ik voor "FOTO's online zijn, maar voor "Bestanden" blijkbaar niet ?
                            Als je offline bent (je wifi dus uitgezet of geen wifi-bereik- dan gaat dropbox toch zoeken naar online foto's, er draait dan zo'n cirkeltje rondjes als je de via het middenste icoontje (Foto's) wil werken.




                            Je hebt dan 2 opties :

                            - ofwel gebruik je ' bestanden ' en dan krijg je alle foto's te zien (bemerk de 2 icoontjes met pijltje op paarse achtergrond, dat zijn de 2 foto's die ik heb aangeduid als ' offline beschikbaar '.



                            - ofwel gebruik je de keuze aangeduid met zo'n iphone/ipad icoon met pijltje omlaat (dat ding tussen Foto's en Instellingen), dan zie je enkel de foto's die je off-line weergeven zou hebben aangeklikt



                            Gebruik de blauwe oplossing en eventueel aanvullend de rode om ook in de App FOTO's je foto's te kunnen bekijken.





                            Je ziet daar dus ook enkel de foto's die ik in Dropbox hebt aangemerkt als ' off line beschikbaar maken '.
                            Last edited by Empe; 11 juni 2016, 16:38.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's VAN Dropbox NAAR iPad: hoe ?

                              Maar wat ik niet snap: alles wat in je DROPBOX staat, staan dan SOWIESO op je toestel ???
                              Want in de iPad app, kan ik alles offline via "bestanden" bekijken ?

                              Ik denk dat ik Dropbox verkeerd begrepen heb: het is niet zozeer de opslag in "the cloud", maar eerder het synchroniseren dat het hoofdoel van Dropbox is ?


                              Enne nog een vraag ( als ik je niet te veel verveel )

                              Op mijn iPad zie ik "online" bij "fotos", nog reeksen foto's tot in 2001 !!!

                              Ik vind dat een beetje griezelig dat dat allemaal in the cloud staat....
                              Maar blijkbaar is dat niet met één beweging te wissen ?
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X