Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X30

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X30

    Goedendag allemaal.
    Ik heb pas mijn nieuwe Fuji X30 gekocht. Ik neem mijn foto's altijd RAW, zoals mijn andere camera's, en ik heb nooit een probleem gehad om nr mijn computer en mijn gsm te uploaded. Maar nu lukt het niet met dit nieuwe fuji x30.
    Ik moest een programe van fuji zelf in mijn Windows (10) computer downloaden om te bekijken. Maar verder kan niet met andere program werken.
    Ik gebruik Instagram en EyeEm op mijn gsm als ik mijn foto's wil uploaden. Maar deze apps hebben ze niet bij de Windows appstore.
    Weet iemand een oplossing? Want ik zou graag mijn foto's verder uploaden op deze 2 site's.
    Fel bedankt en veel groeten
    Su

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  • #2
    Re: Fuji X30

    Op smartphone: de app Fujifilm Photoreceiver installeren en verbinding maken via Wi-Fi op de Fuji X30.
    Op PC: een RAW converter downloaden (Google is uw vriend) en bestand inladen.
    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X30

      Ja dat heb ik gedaan maar met RAW- normal of RAW-fine lukt het via wifi. Maar niet bij RAW foto's die ik genomen heb.

      Sent from my SM-G930F using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X30

        Je kan enkel jpeg overzetten via wifi, geen raw files

        Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X30

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          Je kan enkel jpeg overzetten via wifi, geen raw files
          Klopt, vergeten bij te vermelden. Ik sla zowel RAW als JPEG op mijn SD kaartje, voor als ik iets snel wil posten op een soc.med.!
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #6
            Re: Fuji X30

            Ik kan ook niet op mijn usb kaart kopiëren en overplaatsen op mijn gsm? Dit laat alleen toe enkel RAW- fine en jpeg. Gisteren heb wat foto's in RAW gemaakt, kan ik dan verander nr jpeg om verder iets te kunnen doen? Want met RAW kun ik niet!

            Sent from my SM-G930F using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Fuji X30

              Waarom wil je in RAW fotograferen als je ze onmiddellijk op uw smartphone wilt plaatsen?
              Fotografeer in JPEG, waar Fuji uitstekend in is, en plaats deze met die app (zie hierboven) op uw smartphone.
              Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

              Comment


              • #8
                Re: Fuji X30

                Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                Waarom wil je in RAW fotograferen als je ze onmiddellijk op uw smartphone wilt plaatsen?
                Fotografeer in JPEG, waar Fuji uitstekend in is, en plaats deze met die app (zie hierboven) op uw smartphone.
                Ik denk dat ik dat ik in JPEG moet fotograferen. Ik neem graag in RAW omdat ik zou graag ook verder iets doen. Niet alleen voor op de gsm te zetten. Maar volopig heb ik alleen Windows computer en die kan ik Instagram en EyeEm apps niet krijgen. Wat ik niet begrijpen is dat ik heb ook andere camera's zoals nikon 300s en Sony systeem camera. Ik neem altijd RAW en dat luk mij wel om overal te plaatsen en met Fuji niet?
                Kan ik nu mijn foto's van RAW nr JPEG veranderen?
                Bedankt voor jou antwoorden
                Mvg Su

                Sent from my SM-G930F using Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji X30

                  Eye'em en Instagram zijn social mediums, als je iets wilt opladen via Windows doe dit dan gewoon via de website (web uploader).
                  Google: free raw converter
                  Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji X30

                    Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                    Eye'em en Instagram zijn social mediums, als je iets wilt opladen via Windows doe dit dan gewoon via de website (web uploader).
                    Google: free raw converter
                    Dank je heel veel. Nu heb ik wat bijgeleerd. Ik ga nu doen zoals jij gezegd hebt. Fijne dag nog

                    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji X30

                      kan je je raw niet in camera bewerken en opslaan als een jpeg ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji X30

                        Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
                        kan je je raw niet in camera bewerken en opslaan als een jpeg ?
                        Ik heb geprobeerd maar dat lukte mij niet. Misschien weet ik nog niet hoe. Denk jij dat mogelijk zou zijn?
                        Mvg Su

                        Sent from my SM-G930F using Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji X30

                          Oorspronkelijk geplaatst door suong le Bekijk bericht
                          Ik kan ook niet op mijn usb kaart kopiëren en overplaatsen op mijn gsm? Dit laat alleen toe enkel RAW- fine en jpeg. Gisteren heb wat foto's in RAW gemaakt, kan ik dan verander nr jpeg om verder iets te kunnen doen? Want met RAW kun ik niet!

                          Sent from my SM-G930F using Tapatalk
                          Dat zal ik volgen, want ik leer hier weer heel wat bij (Raw normal, Raw fine, usb kaartje)
                          Je komt hier te zeggen dat je altijd in Raw werkt, en nu zeg je dat je met Raw niet kan werken.......
                          Bij mijn weten heb je voor soc.med. geen raw van doen, integendeel.
                          De meeste soc.med. comprimeren jpg fotobestanden automatisch naar een max. bestandsgrootte van 100 kb. en hun converters doen dat met zeer veel kwaliteitsverlies.
                          Als het dus hoofzakelijk voor soc.med. is, beter in jpg werken en vooraf zelf verkleinen, progjes genoeg zou ik zeggen.


                          Beter eerst eens het verschil leren.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji X30

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Dat zal ik volgen, want ik leer hier weer heel wat bij (Raw normal, Raw fine, usb kaartje)
                            Je komt hier te zeggen dat je altijd in Raw werkt, en nu zeg je dat je met Raw niet kan werken.......
                            Bij mijn weten heb je voor soc.med. geen raw van doen, integendeel.
                            De meeste soc.med. comprimeren jpg fotobestanden automatisch naar een max. bestandsgrootte van 100 kb. en hun converters doen dat met zeer veel kwaliteitsverlies.
                            Als het dus hoofzakelijk voor soc.med. is, beter in jpg werken en vooraf zelf verkleinen, progjes genoeg zou ik zeggen.


                            Beter eerst eens het verschil leren.
                            Ja soms kan ik het niet goed uitleggen door de taal[emoji5]. Mijn excuses daarvoor.
                            Op de instelling van mijn Fuji X30 zeggen ze ivm beeldkwaliteit:
                            Fine-RAW = beeldgrootte L of M
                            Normal-RAW = beeldgrootte L of M
                            RAW = RAW . Ze geven geen andere mogelijkheden.
                            Met mijn andere camera's (nikon en sony) heb ik altijd in RAW gefotografeerd , en ik heb nooit problemen gehad om ze op de computer of ergens anders ( bv: usb of tablet of gsm) te zetten.
                            Maar nu wel met de nieuwe Fuji. Ik moest Fuji RAW convert program downloaden en daar bewerken en that's it.
                            Ik probeerde op de usb te kopiëren om de foto's te verplaatsen in de hoop dat misschien dat dat zou lukken. Maar dat lukte mij ook niet.
                            PS: Ik probeer verder te gaan dan gewoon foto's op de soc.med te zetten. Daarom maak ik liever foto's met hoge capaciteit.
                            Mvg Su



                            Sent from my SM-G930F using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji X30

                              Raw and fine is toch Raw foto en een jpeg hoge kwaliteit ?
                              Of vergis ik me hier nu in ? Raw is toch altijd Raw

                              Comment

                              Working...
                              X