Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eglobal central

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eglobal central

    Beste mensen,

    Ik weet dat er al een oudere discussie van heeft bestaan die nu gesloten is , maar ik had toch graag nog eens geweten of er mensen zijn die recent een ervaring hebben met Eglobal central ?
    De meeste reviews lijken positief.

    Ik hoor het graag

    Mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Eglobal central

    Ik heb daar een samyang 14/2.8 besteld en binnen 2 dagen had ik die thuis. Dus prima service.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Eglobal central

      Ik weet dat er veel mensen zijn die daar niet bestellen omdat ze het zaakje niet vertrouwen maar ik heb er enkel lof over.

      In maart heb ik er twee lenzen besteld en netjes thuis gekregen zonder verdere kosten achteraf.

      Meer nog ik besteld er per ongeluk de verkeerde lens en dat werd netjes en zeer snel rechtgezet zonder extra kosten.

      Ik had de Canon EF-s 10-18 mm en de Canon 55-250 mm besteld maar de Canon 55-250 mm moest de stm versie zijn.

      Direct na dat ik mijn fout zag heb ik een mailtje gestuurd en hebben ze de aankoop geannuleerd en mocht ik zonder meer kost de bestelling opnieuw doen.

      Het geld hebben ze direct via pay pal terug gestort.

      En dan heb ik het nog niet over het prijsverschil op deze aankoop van de lenzen gehad

      Dus voor mij

      Slechte ervaringen zullen er ook wel te vinden zijn maar die vind je bij alle winkels of verkopers als je maar lang genoeg zoekt,hé.
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #4
        Re: Eglobal central

        En zitten de lenzen dan in een originele verpakking van de fabrikant ?
        En hoe werkt de garantie? ik veronderstel dat je bij een defekt in de garantie periode niet bij je lokale fotowinkel zal moeten aankloppen
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

        Comment


        • #5
          Re: Eglobal central

          Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
          En zitten de lenzen dan in een originele verpakking van de fabrikant ?
          En hoe werkt de garantie? ik veronderstel dat je bij een defekt in de garantie periode niet bij je lokale fotowinkel zal moeten aankloppen
          Ik zou zelfs niet durven uit schaamte.

          Comment


          • #6
            Re: Eglobal central

            Ja hoor, de lenzen zitten inderdaad in de originele dozen met alles er op en aan zoals in al de andere winkels.
            Wat de garantie betreft geven zij zelf garantie en natuurlijk is er ook nog altijd de fabrieksgarantie van één jaar.

            Je zal misschien je lens wat langer moeten missen maar daar kan ik mee leven,hoor.

            En mocht er na de garantie termijn iets aankomen ga ik mee naar http://www.rofarepair.nl/ die hebben mij al eens geholpen in het verleden met een lens die kapot gegaan was en die wel van de lokale fotowinkel kwam

            Maar ik zou zeggen iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt want dat is ook heel belangrijk bij een aankoop,hé.

            Als de site echt niet te betrouwen zou zijn zou daar toch geen kat nog iets kopen en was de site al lang opgedoekt,niet.
            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

            https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

            Comment


            • #7
              Re: Eglobal central

              Ja hoor, de lenzen zitten inderdaad in de originele dozen met alles er op en aan zoals in al de andere winkels.
              Wat de garantie betreft geven zij zelf garantie en natuurlijk is er ook nog altijd de fabrieksgarantie van één jaar.
              Dat hangt er maar vanaf. Garantie is zowat het heikele punt, niet dat eGlobal het niet zou geven, wel dat je niets kan ' eisen '. Fabrieksgarantie heb je in principe NIET. (maar vragen staat vrij natuurlijk).

              Garantievoorwaarden

              Uitsluitend geldig voor producten die via de reguliere kanalen in het thuisland van de koper zijn geïmporteerd.
              reguliere kanalen : dat is de Benelux importeur en het thuisland is voor ons België.

              En een objectief geïmporteerd door de Benelux importeur heeft een apart logo :

              Hoe weet ik of ik een objectief koop dat door Sigma Benelux is geimporteerd?

              Onze objectieven zijn aan de buitenzijde voorzien van het "Getting the Best" waardezegel.
              eGlobal importeert NIET, dat doet de koper (jij dus) en VIA het Verenigd Koninkrijk. Dat eGlobal de importkosten en btw. voor jou betaalt kan zijn maar daar heb je geen vat op noch garantie (of ga je procederen in HongKong want alle geschillen vallen onder de rechtbank daar, zie hun algemene voorwaarden)

              Maar, garantie ... dat is toch iets raar.

              Niets mis met eGlobal, maar het is zo'n beetje als vliegen, dat is heel veilig en maakt niet echt uit of je met een airbus van SN of van Ryanair vliegt maar de service en garanties zijn net iets anders.

              En idd. iets kopen in het Oosten (ook al passeert hij via U.K.) en bijstand gaan vragen bij de lokale dealer ... daar komen zelfs mijn haren van recht. Waarbij ik niet weet waar je nu btw. betaald hebt, in het VK of in België en btw. dat spijst deels ook onze sociale zekerheid en algemene kosten.

              Je koopt bij eGlobal voor de lusten (lage prijs, niet altijd want de prijzen daar zijn serieus aangepast de laatste tijd, er blijven altijd wel lokkers over) neem er dan de lasten bij aub. (toestel terugsturen naar HongKong welicht op eigen risico en kosten en hopen dat de techniekers - als de er al zouden zijn - daar het kunnen repareren (nee hoor, meestal gewoon vervangen is voor hen goedkoper).

              Maar het zijn zeker geen schurken zoals men hier als een durfde opperen, in dat opzicht heb ik eGlobal altijd verdedigd. Het zijn ondernemers ( of mensen tout court )en dus bedriegers zoals elke ondernemer (of elke mens) (als ze de kans krijgen).
              Last edited by Empe; 5 juni 2016, 17:09.

              Comment


              • #8
                Re: Eglobal central

                Ook niet alles is er goedkoper, kwestie van uitkijken
                Heb er onlangs nog gezocht op geheugenkaartjes, ze waren zo maar even de helft duurder dan hier in een gewone winkel

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Eglobal central

                  Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                  Ja hoor, de lenzen zitten inderdaad in de originele dozen met alles er op en aan zoals in al de andere winkels.
                  Wat de garantie betreft geven zij zelf garantie en natuurlijk is er ook nog altijd de fabrieksgarantie van één jaar.

                  Je zal misschien je lens wat langer moeten missen maar daar kan ik mee leven,hoor.

                  En mocht er na de garantie termijn iets aankomen ga ik mee naar http://www.rofarepair.nl/ die hebben mij al eens geholpen in het verleden met een lens die kapot gegaan was en die wel van de lokale fotowinkel kwam

                  Maar ik zou zeggen iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt want dat is ook heel belangrijk bij een aankoop,hé.

                  Als de site echt niet te betrouwen zou zijn zou daar toch geen kat nog iets kopen en was de site al lang opgedoekt,niet.
                  In mijn geval gaat het om een fuji lens die hier 999 euro kost en bij eglobal 580 euro , aanzienlijk dus....
                  Mijn enige zorg is dat als er iets moest stuk zijn, al dan niet in garantie , ik hier lokaal iemand zou moeten vinden die hem kan ( laten ) herstellen. De kosten hiervoor wil ik dan zeker voor mijn rekening nemen.
                  En om eerlijk te zijn , ik heb in mijn 40 jaren fotografie nog nooit een defekt aan een lens gehad of een reparatie moeten laten uitvoeren

                  Rofarepair.nl herstelt , volgens hun site, geen fuji lenzen...jammer, dit had een ideale oplossing geweest
                  Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                  www.ginodepreter.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eglobal central

                    Tja bij de originele hersteldienst van fuji, waar dat nu gebeurt zekers, is niet omdat het zonder garantie is dat ze het niet kunnen herstellen toch?
                    Zal dan idd te betalen zijn, maar 420€ zou al moeten lukken dat het duurder is denk ik dan...
                    Heb het zelf nog nooit gedaan maar moest het idd genoeg schelen zou ik da zien zitten

                    Aan de andere kant reageerd hier bijna nooit iemand die de garantie van zo'n "handelaars" moeten aanspreken heeft...
                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eglobal central

                      Bedankt mensen voor de reacties, ik heb de knoop maar doorgehakt en de fujinon 14mm daar besteld, ben benieuwd

                      mvg
                      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                      www.ginodepreter.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eglobal central

                        Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                        Bedankt mensen voor de reacties, ik heb de knoop maar doorgehakt en de fujinon 14mm daar besteld, ben benieuwd
                        mvg
                        Succes met de aankoop en hou ons vooral op de hoogte
                        Sony A7 mkIII
                        Is all I need :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eglobal central

                          Ik heb daar een paar weken geleden nog een objectief gekocht.
                          Afzendadres was Nederland (Rotterdam).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eglobal central

                            Vandaag Fuji lens aangekregen, goed verpakt in originele doos, heeft dus ongeveer 6 werkdagen geduurd.
                            Eveb vlug een aantal testfotos genomen en op het eerste zicht is het retescherp.
                            Als ik straks tijd heb ga ik een kleine opstelling maken en dan op elke diafragmawaarde die opstelling fotograferen en kijken naar eventuele scherpte problemen of fouten.

                            één ding is beetje raar: soms gebeurt het scherpstellen niet in 1 keer maar gaat de lens even heel kort en snel heen en weer voor er scherpgesteld wordt, straks verder testen
                            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                            www.ginodepreter.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eglobal central

                              Alvast bedankt om je ervaring hier even te melden
                              Blij te lezen dat binnen de 6 dagen je lens is geleverd en alles prima is verlopen.

                              Misschien ook daar maar eens een bestelling plaatsen
                              Sony A7 mkIII
                              Is all I need :-)

                              Comment

                              Working...
                              X