Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instelling Nikon D7000 en manuele lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instelling Nikon D7000 en manuele lens

    Goede avond,
    Ik heb een Nikon D7000 waarmee ik bijna altijd in de S of A modus foto's neem.
    Sinds een paar dagen heb ik een Loawa 60 mm macro lens waarmee je handmatig moet scherpstellen en diafragma kiezen.
    En nu komt de vraag : in welke modus zet ik best mijn Nikon?
    Manueel zou ik zo denken want je ziet bij verandering van het diafragma op de lens door de zoeker alles donkerder of lichter worden...
    Hoe kan je dan nog je sluitertijd controleren? Of kan dit niet meer dan?
    Scherpstellen is voor mij ook niet eenvoudig : ik ben een brildrager voor kortbij zicht. Kijk je best door de zoeker met of zonder bril?
    Graag jullie idee (en ik weet dat het een domme vraag is...)

  • #2
    Re: Instelling Nikon D7000 en manuele lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Guce Bekijk bericht
    Goede avond,
    Ik heb een Nikon D7000 waarmee ik bijna altijd in de S of A modus foto's neem.
    Sinds een paar dagen heb ik een Loawa 60 mm macro lens waarmee je handmatig moet scherpstellen en diafragma kiezen.
    En nu komt de vraag : in welke modus zet ik best mijn Nikon?
    Manueel zou ik zo denken want je ziet bij verandering van het diafragma op de lens door de zoeker alles donkerder of lichter worden...
    Hoe kan je dan nog je sluitertijd controleren? Of kan dit niet meer dan?
    Scherpstellen is voor mij ook niet eenvoudig : ik ben een brildrager voor kortbij zicht. Kijk je best door de zoeker met of zonder bril?
    Graag jullie idee (en ik weet dat het een domme vraag is...)
    Ik ken die lens niet maar normaal A of M . Je kan een niet-CPU lens registreren op de D7000 via de menu waar je de parameters van de lens kan aangeven. De handleiding legt uit hoe precies. De sluiter kun je dan via het controle wieltje blijven instellen.
    Aan de zoeker zit een wieltje (rechts boven ) waarmee je zonder bril de zoeker kan corrigeren.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Instelling Nikon D7000 en manuele lens

      Met een manuele lens is manuele modus ook het meest aangewezen. Als ik me niet vergis kan je dan ook je diafragma met het wieltje bedienen, maar om dan de juiste gegevens te krijgen moet de de lens wel opslaan in body en je body dan laten welke lens er op staat, zoals Nerdifant reeds zei.
      Voor de dioptrie van je zoeker aan te passen aan je ogen moet je de gegevensbalk onderaan in je zoeker in het oog houden als je dat scherp ziet dan is de zoeker aan je oog aangepast, zeer vervelend als er dan eens iemand ander mee moet fotograferen.

      Comment

      Working...
      X