Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scheef

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Scheef

    Omdat scheef nu in de mode is .


  • #2
    Re: Scheef

    horizon ligt juist en vlak, kotteke staat op juiste plaats, witbalans lijkt me ok, de wolkjes boven de einder zijn goed, de golftopjes op de zee tonen de hoeveelheid wind. en toch mis ik iets, maar dat zal wel aan mijzelf schelen.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Scheef

      Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
      horizon ligt juist en vlak, kotteke staat op juiste plaats, witbalans lijkt me ok, de wolkjes boven de einder zijn goed, de golftopjes op de zee tonen de hoeveelheid wind. en toch mis ik iets, maar dat zal wel aan mijzelf schelen.
      Neen hoor Iegenie, het scheelt niet aan jou, mijn foto's zijn gewoon te braaf, ze voldoen teveel aan de regeltjes, en om in de smaak te vallen moet je blijkbaar naast de lijntjes kleuren hier.
      Maar dat probleem is opgelost, ik stop met fotograferen. Ik heb nog een behoorlijke voorraad om hier te posten, maar ik maak geen nieuwe meer, ik verkoop mijn ganse handeltje.
      Ik keer terug naar mijn oude liefde, het filmen.
      Bedankt voor je reactie.

      Comment


      • #4
        Re: Scheef

        Is best een mooie plaat - ik voel de zeebries tot hier
        En dat er weinig beweging is op het forum - dat klopt. Is gewoon het moment - al die regen of zo. Eens de zon gaat schijnen zal de boel wel weer aanzwengelen - hoop ik.
        Stoppen omdat er al es een discussie is over een foto is nogal drastisch - niet ? Het forum was al in de tijd van de Romeinen de plaats waar discussies mochten plaatsvinden.
        Tis toch juist goed dat er verschillende meningen zijn - vind ik toch.
        Groeten,
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Scheef

          Natuurlijk is het jou besluit, maar als het om de kritiek te doen daar kan je alleen maar uit leren en gaande weg zal je zelf ondervinden dat het alsmaar beter zal gaan 😉. Ook ik heb bijna alles te danken aan dit forum, een betere leerschool kan je niet hebben, en vooral leren uit de tips (kritiek )die je krijgt, is niet altijd even leuk omdat je eigen verwachtingen altijd hoger liggen ,maar ze zijn een bron van informatie!
          Nu je foto, hij is technische goed afgewerkt en idd wat braaf, maar soms kunnen de omstandigheden de foto maken, zoals bvb een dramatische lucht of hoge golven, en die had je hier nu niet 😉

          Comment


          • #6
            Re: Scheef

            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Is best een mooie plaat - ik voel de zeebries tot hier
            En dat er weinig beweging is op het forum - dat klopt. Is gewoon het moment - al die regen of zo. Eens de zon gaat schijnen zal de boel wel weer aanzwengelen - hoop ik.
            Stoppen omdat er al es een discussie is over een foto is nogal drastisch - niet ? Het forum was al in de tijd van de Romeinen de plaats waar discussies mochten plaatsvinden.
            Tis toch juist goed dat er verschillende meningen zijn - vind ik toch.
            Groeten,
            Peter
            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            Natuurlijk is het jou besluit, maar als het om de kritiek te doen daar kan je alleen maar uit leren en gaande weg zal je zelf ondervinden dat het alsmaar beter zal gaan ��. Ook ik heb bijna alles te danken aan dit forum, een betere leerschool kan je niet hebben, en vooral leren uit de tips (kritiek )die je krijgt, is niet altijd even leuk omdat je eigen verwachtingen altijd hoger liggen ,maar ze zijn een bron van informatie!
            Nu je foto, hij is technische goed afgewerkt en idd wat braaf, maar soms kunnen de omstandigheden de foto maken, zoals bvb een dramatische lucht of hoge golven, en die had je hier nu niet ��
            Daar gaat het niet om, toch niet alleen om dat. Het feit dat er hier op het forum een paar individuen zijn die me altijd maar in het vizier nemen en daarmee reeds heel wat mensen weggejaagd hebben, dat is het. En om het met de woorden van één van die individuen te zeggen 'ik wordt daar zo moe van...'
            En ze doen het altijd met wel overwogen woorden zodat ze zeker niet gebannen worden.
            Verwijder eens één foto zoals ik, die ik dan nog had aangekondigd, en je krijgt een ban van een week.
            Sommigen mogen alles, anderen niets. Er zijn hier zelfs die mogen terugkomen onder een andere nick, staat nochtans ook in het reglement dat dit niet mag... maar soit.
            Nu mijn besluit staat vast, 'vroeger' deed ik zo goed als niks anders dan filmen, dus ga ik die draad weer oppikken.
            Maar foto's blijf ik plaatsen, misschien wel tot vervelens toe, ik heb nog een hele voorraad .
            Last edited by Guest17; 5 juni 2016, 12:36.

            Comment


            • #7
              Re: Scheef

              Blijven posten inderdaad!

              Comment


              • #8
                Re: Scheef

                Wat? De witbalans goed?
                Bijlange na niet, die is veel te blauw. Op wat baseer jij je om te stellen dat de witbalans ok is, Iegienie?
                Over de foto zelf:
                Ik vind het compo goed.
                De vlakverdeling misschien heel lichtjes teveel zee en te weinig lucht maar daar zal Djivan zich niet aan storen want dat is slecht een kwestie van smaak.
                Foto is net een tikje teveel verscherpt.
                En dat is mijn eerlijke mening. Ik ga nooit een foto ophemelen als die dat niet waard is, maar ik ga ook nooit een foto helemaal afbreken als die de moeite loont.
                Bij deze, de kleine foutjes wegwerken en je hebt een prima foto, punt uit.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Scheef

                  is dat wit muurtje te blauw ? tiens.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scheef

                    Mooie zomerse sfeer in de opname
                    De witbalans is inderdaad te blauw, je mag je niet richten op de kleur van het muurtje (wie zegt dat dit wit was)
                    Als je met het pipet klikt op het schuim in de zee of op de wolken krijg je een warmer beeld, meer realistisch
                    En Djivan, laat je niet wegjagen door die enkelingen, gewoon lijven posten !

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scheef

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Mooie zomerse sfeer in de opname
                      De witbalans is inderdaad te blauw, je mag je niet richten op de kleur van het muurtje (wie zegt dat dit wit was)
                      Als je met het pipet klikt op het schuim in de zee of op de wolken krijg je een warmer beeld, meer realistisch
                      En Djivan, laat je niet wegjagen door die enkelingen, gewoon lijven posten !

                      grts
                      Sieg
                      denk dat sieg dit bedoeld ,met pipet op het grijs van de wolken en dan het geel heel klein beetje teruggeschroefd als ik hem moet verwijderen je zegt het maar

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scheef

                        Klopt Patrick, ik kwam op hetzelfde resultaat uit als u maar dan op een andere manier om de witbalans goed te krijgen.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scheef

                          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                          denk dat sieg dit bedoeld ,met pipet op het grijs van de wolken en dan het geel heel klein beetje teruggeschroefd als ik hem moet verwijderen je zegt het maar
                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Klopt Patrick, ik kwam op hetzelfde resultaat uit als u maar dan op een andere manier om de witbalans goed te krijgen.
                          Sorry heren, maar de oceaan ziet er daar echt niet grauw/grijs/bruin uit zoals onze Noordzee.
                          Net als aan bvb. de Middellandse Zee kleurt die echt blauw door de grote diepte rond die eilanden (het zijn allemaal bergen die uit het water oprijzen) en de zonneschijn die er omzeggens altijd is.
                          Daar ter plaatse ga je echt die kleur niet zien, tenzij bij bewolkt weer.

                          Van het www
                          De zon straalt verschillende kleuren zonlicht uit. Hoe langer de zonnestraal moet afleggen naar de bodem, des te minder rood de straal bevat. Daardoor worden de rode stralen het eerst opgenomen in het water. Blauwe stralen blijven veel langer schijnen en gaat daardoor dieper het water in. Als het water schoon is worden de blauwe stralen gereflecteerd, waardoor het water blauw lijkt.
                          Hoe dieper en groter het water is, hoe blauwer de zee lijkt. Dit komt doordat er midden in de zee bijna geen vervuiling is, waardoor de blauwe stralen helemaal terugkaatsen


                          Ik ga hiermee niet betwisten dat er eventueel geen foute witbalans in de foto is, daar heb ik de kennis niet voor, maar wanneer ik een blauwe (of blauw uitziende zee) fotografeerde, had ik graag dat ze ook blauw uit het doosje kwam.

                          @bopatje : jouw versie mag zeker blijven staan, anders heeft deze reactie geen zin meer.

                          Toch iedereen bedankt om te helpen meedenken .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scheef

                            Djivan eerst en vooral wou ik zeggen dat je alleen moet afgaan op positieve kritiek en de negatieve kritiek moet je plat negeren.
                            En vooral niet stoppen met posten anders heeft de andere gewonnen en dat plezier mag je hem zeker niet gunnen.

                            Bon, nu over het kleur , kleurzweem en witbalans.
                            Hier een goede tip van een heel bekende Nederlandse fotograaf en het is die methode dat ikzelf meestal gebruik.
                            Ik zou zeggen, probeer het eens uit.
                            De link: http://www.johanfoto.com/photoshop-w...ren-2/?lang=nl
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Scheef

                              Zeer goed van comp en diepte. Kleuren...voor mij ook ietske te blauw. Kijk eens naar de "witte" wolken, die kleuren meer blauw dan wit.
                              Eerlijkheid duurt het langst!!
                              Mijn website: http://www.degrafon.be/

                              Comment

                              Working...
                              X