Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verklaring ON1 Photo 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verklaring ON1 Photo 10

    aan alle Bdr's
    weet er hier op dit immense net niemand iets van de ON1 photo10 heb het bedrijf aangeschreven voor een nederlandse handleiding maar nope niks nada,als er iemand een verklarende woordenlijst of dergelijke moest bezitten of iets van die aard om met dit bewerkingsprogramma te werken van harte zou ik zeggen aan al die iets kunnen missen,graag.

    met vriendelijke groeten ysvogel

  • #2
    Re: verklaring ON1 Photo 10

    Zelf nogal een ON1 10 (en vroeger) gebruiker... Voor zover ik weet is de software enkel engelstalig. Voor een Engelsman als ik is dat geen probleem, maar ik begrijp dat het voor mensen die het Engels niet machtig zijn (en die zijn er nog teveel) moeilijker ligt. Als er iets specfieks is, waarmee ik je kan helpen, graag... Maar ik ga de heleboel niet voor jou (of zelfs niet voor de firma, tegen betaling) lokaliseren (dus vertalen), hoewel ik dat vroeger wel professioneel gedaan heb.

    Bij vooraf bestelling van ON1 kwamen er nog wat videotutorials van Matt Koslowski, maar ook in het Engels.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: verklaring ON1 Photo 10

      Hoi LesC

      misschien kun je mij hierbij een ruggesteuntje geven als ik bij de effects een hdr toepassing wil doen zie ik aan mijn afbeelding niet veel veranderen het is een groot verschil tussen de 7 en de 10 versie misschien een topje van de sluier lichten ;graag alvast bedankt.
      met vriendelijke groet catweazle

      Comment


      • #4
        Re: verklaring ON1 Photo 10

        HDR is zoiets dat ik nog niet vaak gedaan heb, en als ik het doe, is het meestal op basis van verschillende foto's, gemaakt vanaf statief, die 1 tot 2 stops onderbelicht zijn/correct belicht zijn/1 tot 2 stops overbelicht zijn... en die ga ik dan samenvoegen met Photomatix.
        Toch is het mogelijk om ook in ON1 Photo 10 een 'HDR'-effect te creëren; ik ben eerst op zoek gegaan, maar over v.7 beschik ik niet meer (of draait misschien niet meer op mijn Mac).
        Alleszins: ik neem een RAW-bestand dat in aanmerking komt voor enige HDR-"pimping". Ik open dat bestand in ON1 Photo. Ik ga dan naar FX, kies links onder Filters voor HDR look:


        En kies daar voor een bepaalde filter, bv "Surreal". Dat heeft al een effect op mijn foto (en ik kan vergelijken met het beeld vooraf als ik de Preview knop onderaan indruk):


        Bovendien kan ik rechts nog kiezen tussen Natural, Surreal en Glow, en dan met de schuivertjes gaan spelen...


        Als je dat toepast op een nieuwe laag, kun je daarna nog met de laagtransparantie (Opacity) werken, of, als je op de + drukt, zelfs een nieuwe filter gaan toepassen.
        Jammer dat je Engels niet beter is, want je zou toch plezier hebben aan die tutorials van Matt Kloskovski, of aan nog andere videotuts op de ON1 website.

        Ik weet niet of dat hetgeen is wat je zoekt, of exact vraagt...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: verklaring ON1 Photo 10

          Lesc

          bedankt voor de toelichting maar mag ik wat vragen ik ben gewoon om de 7 versie te gebruiken,en ik paste gewoonlijk het hdr effect toe op de ogen van het onderwerp en soms ook op iets anders dan schroefde ik de dekking van de laag terug zodat je deze bewerking nauwelijks waarneembaar was maar dat ietsje meer gaf aan de foto,nu zou ik dit willen doen in versie 10 maar ik vind deze weg niet terug zoals dekking plaatselijk hdr toevoegen(hoe doe ik dit een plaatselijk hdr toepassen op een klein deel van de foto??) aan foto en dergelijke meer als je mij hier wat zou mee kunnen helpen héél graag,daar ik dit program terug heb aangekocht.
          met vriendelijke groet Catweazle

          Comment


          • #6
            Re: verklaring ON1 Photo 10

            Met een laagmasker moet je dat doen. Zoals gezegd: met versie 7 (de hele suite, of enkel OnOne Software Perfect Effects, of hoe heette dat destijds?) zal dat ook wel via een masker gebeurd zijn.
            Ik ben destijds in OnOne ingestapt via PerfectLayers, omdat ik zowel in Lightroom als Aperture het werken met meerdere lagen (en dus ook laagmaskers) miste.
            Ik ben er zeker van dat je in die richting gaat moeten zoeken.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X