Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is mijn pro1 defect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is mijn pro1 defect?

    Kan iemand helpen?

    Ik kocht heel recent (een week geleden) een canon pro 1? Het toestel werkte goed. Na er wat mee geëxperimenteerd te hebben en alle instellingen te hebben uitgeprobeerd, deed ik een in de handleiding voorziene reset naar de standaardinstellingen. (om aan het echte werk te kunnen beginnen)
    Nu maakt de camera voortdurend bij het autofocussen een roterend geluid, dat er m.i. voorheen niet was. De AF-mode staat weliswaar in continu (wat het m.i. daarvoor ook was), en het geluid verdwijnt inderdaad bij 'per beeld' modus.
    De standaard instelling is echter 'continu'-autofocus. Dan blijft de camera continu focussen, maar maakt dan ook dat roterend geluid.
    Is dit een defect aan de camera? Of heb ik een instelling gewijzigd die dit veroorzaakt?

  • #2
    Re: is mijn pro1 defect?

    Op mijn G3 is dit alvast een normaal verschijnsel, het toestel blijft bij deze instelling continu focussen. Ikzelf werk altijd " per beeld ".
    Maak je dus maar geen onnodige zorgen !
    Proficiat trouwens met jou mooie aanwinst,
    fredje

    Comment


    • #3
      Re: is mijn pro1 defect?

      dank je fred
      maar het continu focussen baart mij geen zorgen. Wel het bijhorend lawaai. Elke keer er gefocust wordt, maakt het een toch wel opvallend lawaai, dat er volgens mij daarvoor niet was.

      Comment


      • #4
        Re: is mijn pro1 defect?

        Volgens mij normaal hoor. Ik zal eens horen bij de mijne. Gelijk fredje, heb ik mijn instelling op "per beeld" staan.
        "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

        Comment


        • #5
          Re: is mijn pro1 defect?

          Oorspronkelijk geplaatst door huibke
          Volgens mij normaal hoor. Ik zal eens horen bij de mijne. Gelijk fredje, heb ik mijn instelling op "per beeld" staan.
          Huibke, Pro 1???

          Overigens normaal hoor, dat motortje dat je hoort.

          Comment


          • #6
            Re: is mijn pro1 defect?

            Hoi,
            Dit heb ik met mijn Pro1 ook bij autofocus continu, bij per beeld is het weg.
            Gewoon het motortje, niks aan de hand.

            Kris

            Comment


            • #7
              Re: is mijn pro1 defect?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
              Huibke, Pro 1???

              Overigens normaal hoor, dat motortje dat je hoort.
              Inderdaad, weer terug een Pro1 in huis gehaald. Had die eigenlijk nooit moeten verkopen. Mijn verhaal, moest je interesse hebben staat hier:
              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=52203

              Ik heb de camera nu al 2 weken ofzo. Heb er NOG geen spijt van. Als ik de camera eind dit jaar nog heb, dan zijn we op de goede weg.
              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

              Comment

              Working...
              X