Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wakker wondertje...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Wakker wondertje...

    Hierbij nog een foto uit de newborn shoot. Ditmaal was de lieve kleine prins wakker
    Deze keer geen stukken van knuffels in beeld hoor
    Benieuwd wat jullie hiervan vinden...
    Mvg, Marchristan
    Last edited by Marchristan; 2 juni 2016, 08:29.

  • #2
    Re: Wakker wondertje...

    Mooi de heldere kijkers van de " prins " in beeld gebracht.
    En zo te zien had de prins je precies al in de mot.

    Heb bij deze wel een beetje de neiging om even het hoofd te draaien bij het bekijken en dan zie ik precies een sterker beeld.

    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Wakker wondertje...

      Mooie foto - en mooie ogen
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Wakker wondertje...

        Goed gedaan, en goed "model" in wording

        Comment


        • #5
          Re: Wakker wondertje...

          Is beter zonder de poot van ... whatever.

          Als je goed bent in photoshop dan kan je met eenvoudige middelen de kleurtjes in de huid wat egaliseren. Het oranje en blauw er uit halen. Dat kijkt prettiger.

          Comment


          • #6
            Re: Wakker wondertje...

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Is beter zonder de poot van ... whatever.

            Als je goed bent in photoshop dan kan je met eenvoudige middelen de kleurtjes in de huid wat egaliseren. Het oranje en blauw er uit halen. Dat kijkt prettiger.
            Nee jammer genoeg nog niet. Dit najaar ga ik de opleiding Photoshop volgen want zou er inderdaad graag meer over leren. Kan je bovenstaande eventueel wat verder toelichten dan kan ik het misschien al eens proberen?

            Comment


            • #7
              Re: Wakker wondertje...

              Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
              Nee jammer genoeg nog niet. Dit najaar ga ik de opleiding Photoshop volgen want zou er inderdaad graag meer over leren. Kan je bovenstaande eventueel wat verder toelichten dan kan ik het misschien al eens proberen?
              Photoshop is lastig uitleggen op een forum. Ik probeer even.

              1 Neem het pipettool en ga op zoek naar een aangename roze huidtint in je beeld. Bv op het handje of onder de neus. En klik dat aan. Zo selecteer je die kleur.
              2 Voeg een nieuw laagje toe "solid color". Je accepteerd het voorstel van kleur of past die wat aan naar believen. Als je maar een mooie huidkleur hebt.
              3 Je zet de laag op blend mode color.
              Nu zie je heel het beeld veranderen naar de nieuwe kleur.
              We willen natuurlijk dat enkel het hoofdje en de handjes een mooie huidkleur krijgen en dus gebruiken we een masker. (klik op het masker 5)
              Klik op het masker en druk op uw klavier CTRL-i (het wit masker wordt zwart en je kleuraanpassingen verdwijnen weer)
              6 Neem nu de brush tool en kies de kleur wit.
              7 Zet de opacity op 30%.
              Zorg dat je borstel niet te groot is en schilder het masker in (op de huid) daar waar de huid sterk afwijkt van huidkleur. bv op de oranje en blauwe huid.
              Herhaal dit meermaals met inschilderen en je zal zien dat stilletjes aan een mooie huidkleur zichtbaar zal worden.




              Dit is 1 van de wegen naar Rome. Er zijn nog veel ander technieken die nog beter zijn maar deze dat ik voorstel heeft al direct een snel en aanvaardbaar resultaat.
              Perfect is het nog niet maar dat moet je dan beetje met een keer leren. Het zijn technieken die te complex zijn om hier neer te poten.
              Last edited by buurmanBert; 3 juni 2016, 23:12. Reden: stap 4 is niet nodig merk ik

              Comment


              • #8
                Re: Wakker wondertje...

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Photoshop is lastig uitleggen op een forum. Ik probeer even.

                1 Neem het pipettool en ga op zoek naar een aangename roze huidtint in je beeld. Bv op het handje of onder de neus. En klik dat aan. Zo selecteer je die kleur.
                2 Voeg een nieuw laagje toe "solid color". Je accepteerd het voorstel van kleur of past die wat aan naar believen. Als je maar een mooie huidkleur hebt.
                3 Je zet de laag op blend mode color.
                Nu zie je heel het beeld veranderen naar de nieuwe kleur.
                We willen natuurlijk dat enkel het hoofdje en de handjes een mooie huidkleur krijgen en dus gebruiken we een masker. (klik op het masker 5)
                Klik op het masker en druk op uw klavier CTRL-i (het wit masker wordt zwart en je kleuraanpassingen verdwijnen weer)
                6 Neem nu de brush tool en kies de kleur wit.
                7 Zet de opacity op 30%.
                Zorg dat je borstel niet te groot is en schilder het masker in (op de huid) daar waar de huid sterk afwijkt van huidkleur. bv op de oranje en blauwe huid.
                Herhaal dit meermaals met inschilderen en je zal zien dat stilletjes aan een mooie huidkleur zichtbaar zal worden.




                Dit is 1 van de wegen naar Rome. Er zijn nog veel ander technieken die nog beter zijn maar deze dat ik voorstel heeft al direct een snel en aanvaardbaar resultaat.
                Perfect is het nog niet maar dat moet je dan beetje met een keer leren. Het zijn technieken die te complex zijn om hier neer te poten.
                Super hard bedankt voor deze uitgebreide toelichting. Ik ga dit meteen eens uitproberen.

                Comment

                Working...
                X