Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grijze haren weghalen in Lightroom 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grijze haren weghalen in Lightroom 5

    Beste mensen,

    Ik ben bezig met de bewerking van een portretfoto in Lightroom 5. De jonge vrouw heeft kastanjebruin haar met een plekje grijze uitgroei. Deze zou ik graag dezelfde kleur geven als de rest van haar haar. Hoe kan ik dat doen in Lightroom 5?

    Bedankt alvast,


    Pieter

  • #2
    Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

    Zal makkelijker gaan in photoshop vermoed ik, daar kan je de haarkleur kopiëren, en dan ben je vertrokken hé

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

      Dat klusje is idd makkelijker gedaan in photoshop.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

        De kans is klein, zal ervan afhangen waar het zit en hoe de lichtval is ...
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

          Bedankt voor jullie antwoorden. Echter, ik heb Lightroom gekocht omdat ik een programma zocht dat ontwikkeld is om foto's te bewerken en niet verder gaat dan dat. Ik heb geen Photoshop. Is het in Lightroom 5 mogelijk om grijs haar weg te halen?

          Bedankt voor je antwoord.

          Comment


          • #6
            Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

            Dit is echt een klusje voor Photoshop.

            Eventueel kan je het gratis programma GIMP gebruiken. Dat is gelijkaardig aan photoshop.

            Comment


            • #7
              Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

              Hoe zou ik dat in GIMP kunnen doen? Ik ben een beginneling in Lightroom en GIMP lijkt me ingewikkeld.

              Comment


              • #8
                Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

                Wat je zou kunnen overwegen, is het nu gratis geworden pakket van Nik Software (by Google) downloaden, en het proberen te fixen, zeg maar met Viveza?
                Zelf zou ik ook liever zoiets aanpakken met een programma dat lagen, laagmaskers, blending modes e.d. verstaat, en dat is bv Photoshop.
                Maar in Lightroom (waarmee ik niet zoveel meer vertrouwd ben dan enkel voor RAW-ontwikkeling), heb je toch een "adjustment brush" waarmee je lokale aanpassingen kunt doen? Heb je dat al geprobeerd?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

                  Oorspronkelijk geplaatst door pnijsten Bekijk bericht
                  Bedankt voor jullie antwoorden. Echter, ik heb Lightroom gekocht omdat ik een programma zocht dat ontwikkeld is om foto's te bewerken en niet verder gaat dan dat. Ik heb geen Photoshop. Is het in Lightroom 5 mogelijk om grijs haar weg te halen?

                  Bedankt voor je antwoord.
                  zonder dat je dat beeld toont kan men daar geen zinnig antwoord op geven ...
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

                    Oorspronkelijk geplaatst door pnijsten Bekijk bericht
                    Hoe zou ik dat in GIMP kunnen doen? Ik ben een beginneling in Lightroom en GIMP lijkt me ingewikkeld.
                    In GIMP is het gelijkaardig aan de bewerking in Photoshop. De techniek is de zelfde maar een beetje lastig om uit te leggen hier.

                    Comment


                    • #11
                      Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

                      Het aanpassingspenseel/adjustment brush heb ik wel geprobeerd in Lightroom maar het lukt niet de kleur (bruin) te vinden waarmee ik het grijs kan "wegschilderen". (Ik zou de foto wel willen laten zien maar dat gaat niet). Ik voel me nogal dom, omdat het wel mogelijk zou moeten zijn, denk ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: grijze haren weghalen in Lightroom 5

                        Zal je in LR niet lukken. Als je veel geluk hebt kan je de grijze haren misschien wegwerken door op die plaats een lok(je) haar te clonen.
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment

                        Working...
                        X