Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaring ?

    hoikes

    is er iemand die ervaring heeft van de of met de Sigma Tele converter 1.4x TC-1401 Nikon -.....

    Graag jullie advies . .....Alvast bedankt hoor ..

    mvg Eddy
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    Re: iemand ervaring ?

    Ik ben persoonlijk geen voorstander.zelf heb ik een 2x teleconverter maar die zit al maanden ongebruikt in mijn rugzak.
    mss volgende review eens lezen http://www.shoot.be/art/151954/is-ee...r-wel-zinvol-/ hierin staan zowel de pro's als de contra's vermeld.
    digitaal impressionist

    Comment


    • #3
      Re: iemand ervaring ?

      Hoi,
      Oorspronkelijk geplaatst door eddy_uit_heist Bekijk bericht
      hoikes

      is er iemand die ervaring heeft van de of met de Sigma Tele converter 1.4x TC-1401 Nikon -.....
      ...
      mvg Eddy
      met gebruik op welke lens??
      Er zijn meerdere goede 1.4x extenders, de kwaliteit van de combinatie hangt af van de te gebruiken lens.

      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: iemand ervaring ?

        een sigma sport 150-600 mm ....
        [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

        Comment


        • #5
          Re: iemand ervaring ?

          bij die lens ga je boven f/8 alleen handmatige focus kunnen gebruiken.en vermits je begint met f/5 zit je daar, als je een beetje diepte wil, al snel aan.ik heb zelf recent een Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM "C"*(iets lichter dus handiger om uit de hand te gebruiken) aangeschaft en zeker wanneer het om bewegende dingen gaat (vogels bijvoorbeeld) ga je al veel geluk moeten hebben om ze dan nog scherp te krijgen omdat een lagere f(groter getal) meer kans geeft op scherpe objecten.wat betreft bv de maan of vergezichten ligt dit weer anders,hier kun je dan weer wél voordeel doen met een extender.

          *Even gecorigeerd,er stond eerst "S"
          Last edited by yves wouters; 2 juni 2016, 16:04.
          digitaal impressionist

          Comment


          • #6
            Re: iemand ervaring ?

            Oorspronkelijk geplaatst door eddy_uit_heist Bekijk bericht
            een sigma sport 150-600 mm ....
            Geen eigen ervaring.
            Ik weet wel dat Sigma de lens en nieuwe TC als pakket aanbiedt, wat op zich al een goeie indicatie kan zijn.
            Google heeft me bovendien hier gebracht: http://www.dpreview.com/forums/post/54798110
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: iemand ervaring ?

              Hoi,
              Yves, als u een lichtere versie heeft, heeft u niet de "S" van sport..., maar de "C" van contemporary.
              Eddy heeft de S, de sport.

              Ik geniet ook alweer bijna een jaar van mijn Contemporary.
              Na de laatste firmware update is de AF aanmerkelijk sneller geworden
              Voor m'n rondwandellens heb ik de Kenko 1.4x extender.
              En met deze werkt het zoals Yves het uitlegt.
              Tot 400 à 450 mm (x1.4) werkt de AF nog, daarna wordt F8 bereikt en houdt het op.
              Dus heb ik enige tijd geleden ook de Sigma TC-1401 aangeschaft.
              Dáár blijft de AF op de Sigma 150-600 wonderbaarlijk genoeg wél werken... en behoorlijk vlotjes...
              Dit zal dan zeer waarschijnlijk op de Sport ook wel zo zijn, maar ik zou het voor de aankoop wel eventjes testen.
              Of aankopen bij een gerenommeerd internetbedrijf, waarbij je 'm zonder moeilijkheden retour kunt sturen.


              Als ik m'n Kenko 1.4 én de Sigma 1.4 extender aan elkaar knoop en dan aan de Sigma 150-600...
              Nou, de AF via de zoeker doet het dan natuurlijk al lang niet meer...
              Maar via live view wonderbaarlijk genoeg wél! Weliswaar langzaam, maar hij doet 't wel. Scherpte gaat dan natuurlijk ook achteruit.
              Maar uit de hand op pakweg 1200 mm... Tóch leuk...
              Met alleen de Sigma TC geeft mijn D750 850 mm aan in plaats van 600 x 1.4 = 840 mm
              met de Kenko 1.4 daar nog achter aan zegt mijn D750 1200 mm in plaats van 600 x 1.4= 840 x 1.4 = 1176 mm
              Mijn D750 ziet het ook positief...


              Adrie

              Comment

              Working...
              X