Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

    Goedemorgen,
    Ik heb sinds vorig jaar een Canon 70 D
    Nu wil ik graag een nieuwe lens hiervoor kopen.
    Eigenlijk wil ik een all round lens, welke adviseren jullie mij.
    Ik heb nu een Tamron 18-270 en een Canon 40 mm.
    Toch mis ik iets, ik ben niet tevreden.
    Ik hoop van jullie te horen.

  • #2
    Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

    mss iets specifieker waarover je niet tevreden bent? een all round lens is iets persoonlijk. Voor de meeste is het een superzoom zoals je tamron voor andere is het 1 bepaalde prime lens. Voor mij persoonlijk is men alround een 35mm prime lens.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

      Bij het fotograferen met m'n Tamron ben ik wel tevreden met bijvoorbeeld landschap foto's, maar maak ik tijdens de vakantie foto's van kinderen, mensen enz dan vind ik die nou niet superscherp.
      Dus ik zoek een lens die zowel landschap en portretten scherp schiet.



      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

        Ik heb de canon 17-55 2.8 als optie
        Of de Canon 18-135 3.5
        Iemand anders nog opties


        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

          Zelf heb ik ook een Canon 70D en ik heb zopas tweedehands een Canon 17-55 f2.8 gekocht en dit ook als 'all round' lens.
          Verder heb ik ook nog een telelens (Canon 70-200mm f4) maar de 17-55 zit er meestal op.
          En dit voor algemeen gebruik: in huis, tuin, landschappen, portret,...
          Het voordeel van deze lens is dat ze tamelijk lichtsterk is en daardoor ook goed bruikbaar binnen. Als het niet te donker is zelfs zonder opzetflitser.
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

            Heeft iemand ervaring met de Tamron 17-50 2.8 of misschien wel de Sigma 17-70 2.8



            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

              Oorspronkelijk geplaatst door Moi66 Bekijk bericht
              Heeft iemand ervaring met de Tamron 17-50 2.8 of misschien wel de Sigma 17-70 2.8



              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
              volgens mij is die sigma een f2.8-f4 niet een pure f2.8. Ik had destijds een sigma 17-50 f2.8 os hsm. Die vond ik heel goed. Nu gebruik ik voor wat jij wil doen zelf een 35mm voor het landschap gedeelte en een 85mm voor portretten.

              een kennis van mij heeft de 18-135 stm, die lijkt ook best goed als ik zijn foto's bekijk. de 40mm die je reeds hebt lijkt me trouwens toch best goed voor een portret van de kinderen
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

                Oorspronkelijk geplaatst door Moi66 Bekijk bericht
                Heeft iemand ervaring met de Tamron 17-50 2.8 of misschien wel de Sigma 17-70 2.8

                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                Ik heb de Tamron 17-50 2.8 (de niet gestab. versie). Super tevreden over. De niet gestab. zou scherper zijn, dat lees ik toch op het www. Of het waar is dat weet ik niet, ik heb de andere niet.
                Qua scherpte krijg ik hier regelmatig de melding bij mijn foto's dat ze overscherp zijn... terwijl ze niet eens naverscherpt zijn.
                Ik heb hier al voldoende foto's geplaatst zodat je eens kan gaan kijken, je kan dan zelf oordelen.
                Ik had vroeger de 17-55 2.8 van Canon maar ik vond het uitvallen (lenscreep) heel vervelend en ik heb ze vervangen door de Tamron.
                Ik kocht zelfs ooit nogmaals de 17-55 2.8 van Canon in de hoop dat mijn vorige een pechgeval was (mbt die lenscreep) maar die vertoonde na een paar maanden hetzelfde probleem.
                Je moet maar eens googelen op Canon 17-55 lenscreep, dan lees je het wel.
                Ik moet er wel ook bij zeggen dat ik qua fotokwaliteit zeker even tevreden was over de Canon.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

                  Normaal zou ik zeggen : een canon 15-85 als all-round (maar dat is toch 669 euro)

                  Maar momenteel koop je voor een waanzinnig lage prijs een goede Sigma 17-50 2.8 OS DC aan 339 euro (of zelfs 250 bij eGlobal).

                  Eigenlijk had je destijds beter de triple 10-18 + 18-55 + 55-250 STM lenzen aangeschaft ipv. die Tamron, maar ja, ik weet ... lenzen wisselen ....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    Normaal zou ik zeggen : een canon 15-85 als all-round (maar dat is toch 669 euro)
                    Ik heb die nog een tijdje op de 30D gebruikt. Heerlijke lens. Kan ook een aardige close-up maken.
                    Jonge tweedehands rond 350 euro is een goeie deal. (Ik geloof dat ik de mijne voor 380 verkocht heb.)

                    [QUOTE=Empe;4459943]Maar momenteel koop je voor een waanzinnig lage prijs een goede Sigma 17-50 2.8 OS DC aan 339 euro (of zelfs 250 bij eGlobal).
                    Inderdaad. Als ze een beetje goed wil scherpstellen toch...
                    Hetzelfde kan worden gezegd over de twee Tamrons. Twee nadelen toch bij die lenzen: het geluid van de scherpstelmotor is opvallend voor zo een recente lens, en de VC versie heeft een dikke halve seconde nodig om het beeld te stabiliseren, anders zie je trillingen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    Eigenlijk had je destijds beter de triple 10-18 + 18-55 + 55-250 STM lenzen aangeschaft ipv. die Tamron, maar ja, ik weet ... lenzen wisselen ....
                    Daar zou ik de middelste zeker vervangen, al is de beeldkwaliteit zeer goed.
                    Die 17-50 is prachtig als je een lichtsterke standaardzoom wil, maar ook een 18-135 zou daar goed kunnen passen als het ruimere bereik belangrijker is.
                    Als telezoom zou ik ook de 70-300 VC van Tamron nemen (heb 'm nu in Nikon mount), want die is belachelijk goed voor zijn prijs.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Ik heb die nog een tijdje op de 30D gebruikt. Heerlijke lens. Kan ook een aardige close-up maken.
                      Jonge tweedehands rond 350 euro is een goeie deal. (Ik geloof dat ik de mijne voor 380 verkocht heb.)



                      Daar zou ik de middelste zeker vervangen, al is de beeldkwaliteit zeer goed.
                      Die 17-50 is prachtig als je een lichtsterke standaardzoom wil, maar ook een 18-135 zou daar goed kunnen passen als het ruimere bereik belangrijker is.
                      Als telezoom zou ik ook de 70-300 VC van Tamron nemen (heb 'm nu in Nikon mount), want die is belachelijk goed voor zijn prijs.
                      Ja ja, maar het gaat om een Tamron 18-270 als eerste lens versus de triple die ik voorstel als beter alternatief in die prijsklasse voor een beginner.

                      De 70-300 Tamron, idd. heel goed. Maar de 55-250 STM doet er niet voor onder qua beeldkwaliteit en is zo veel lichter om mee te zeulen. En is toch meer dan 100 euro beterkoop ( 215 euro vs 339 ).



                      Een 10-18 + 17-50 2.8 + 70-300 Tamron in je rugzakje of de triple die ik aangeef ... véél aangenamer om altijd bij te hebben als fotograferen niet de hoofdintentie is (wandeling, fietsen, attractiepark, dierentuin, stedentripje ... overdag ).

                      En voor het " betere " werk ? Sigma 18-35 1.8 + Sigma 50-150 2.8 + Sigma 150-600 C

                      Als je tevreden bent met een 18-270 voor algemeen gebruik (zie mijn opsomming voor overdag) waarom zou men er dan een 18-135 bijnemen als je voor een lagere prijs de Sigma 17-50 OS 2.8 kan kopen, nieuw in de winkel ?

                      En de 18-55 stm vervangen door een 18-135 stm in de door mij voorgestelde triple is ook geen goed idee :



                      akkoord, metalen vatting ... so what, zoveel plastiek vattingen weet ik nog niet zo veel afbreken of zo bij normaal gebruik.
                      Last edited by Empe; 1 juni 2016, 19:05.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        Ja ja, maar het gaat om een Tamron 18-270 als eerste lens versus de triple die ik voorstel als beter alternatief in die prijsklasse voor een beginner.
                        [...]
                        Akkoord. Je argumenten snijden hout.
                        Ik geef toe dat mijn alternatief voor een groot stuk gebaseerd is op mijn lichte afkeer voor de 18-55 als ik kijk naar bereik versus lichtsterkte. Vandaar liever een f/2.8 of een groter bereik voor mij. Ik heb de 18-55 zelf eventjes gehad maar snel doorverkocht voor de 15-85. Mijn situatie was ook anders: ik wilde mijn 30D verder blijven gebruiken met 1 allround objectief, naast de Fuji.

                        Trouwens, laat me weten als je ooit een Sigma 50-150 OS met Nikon vatting tegenkomt...
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

                          Volgens mij mis je voor je portretten ook de mooie DOF die je bijvoorbeeld wel hebt met een superzoom zoals de 100-400mm.
                          Die 100-400 heb ikzelf, en ik ben er supercontent van! Hij haalt vliegtuigen dicht en kan ook portretten maken op een behoorlijke manier. Close-up lukt zelfs ook.
                          Daarnaast heb ik een 15-85 die mooi aanvult onder de 100mm ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

                            Je hebt wss al wel door dat er heel veel mogelijke opties zijn Alles hangt er van af wat je budget is. aan de low budget kant, maar niet low van prestaties heb je de sigma 17-50 f2.5 os hsm of de tamron tegenhanger. Iets duurder met meer zoom zit je bij de canon 18-135 of 15-85 lenzen. Wil je lichtsterk en top kwaliteit zou ik persoonlijk gaan voor de sigma 18-35 f1.8 dc hsm en eventueel later er nog de 50-100f1.8 bij. Maar die laatste combo maakt je portomee wel wat lichter.
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke " all round" is het best voor mijn Canon 70D

                              Bedankt allen voor de info.....
                              Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn [emoji1303]


                              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X