Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar Groot-Brittannië met de auto.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Naar Groot-Brittannië met de auto.

    Hoe rij je naar Groot-Brittannië met de auto?
    Door de tunnel? Met de ferry?
    Wat is de duurste/goedkoopdte manier?

    Heeft er iemand ervaring?
    Vroeger ben ik met de auto, voor de job, dikwijls van Brugge naar Hull gevaren met de ferry. De "chunnel" bestond nog niet.
    Nu wil ik naar London. Iemand een tip?
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

    Je mag met je auto niet door de tunnel rijden

    Comment


    • #3
      Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

      Toen wij een paar keer naar Wales op vakantie gingen met de auto, kozen wij altijd voor de chunnel op de heenreis en de ferry op de terugreis of omgekeerd, beiden uit of naar Calais.
      Wat er nu duurst/goedkoopst was weet ik niet meer, maar de ferry is ook een beetje vakantie en de overtocht vanuit Calais duurt nu ook weer niet zo lang.

      Met de chunnel blijf je in de trein in je wagen zitten, of sta je er naast, of wandel je een beetje van de ene wagon naar de andere, maar je ziet niks.
      Wij gaan een paar keer per jaar eens voor één dagje naar Kent (Ashford of Hythe of Rye of Canterburry of of ....) en dan gaan we altijd heen en terug met chunnel omdat je voor één dag toch graag een zo lang mogelijke dag hebt.

      Wij zijn ook nog een paar keer naar Londen geweest, eerst met de ferry tot Dover, en vandaar met een echte boemeltrein tot Londen, ook dat was leuk wegens het niet onaardige landschap onderweg.
      Ik weet wel niet of die boemeltrein nu nog rijdt (?).

      Maar om nu naar Londen te gaan zou ik zéker niet kiezen voor de wagen, tenzij je er een specifieke reden voor hebt.
      De trein zet je af in centrum Londen, en dan heb je de metro... niks makkelijker.
      Last edited by Guest17; 31 mei 2016, 16:43.

      Comment


      • #4
        Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Maar om nu naar Londen te gaan zou ik zéker niet kiezen voor de wagen, tenzij je er een specifieke reden voor hebt.
        De trein zet je af in centrum Londen, en dan heb je de metro... niks makkelijker.
        Ik ga jaarlijks minstens 1x naar Londen en terug per Eurostar. Vandaar reis ik verder naar Swindon.
        Maar ik zou toch maar oppassen want (zonder hier een maatschappelijke discussie te starten) er gaat nog veel gestaakt worden in juni en misschien ook juli (door onder andere de NMBS). Ik weet echter niet in hoeverre de internationale treinen zoals Eurostar daar hinder van ondervinden.
        Thalys en Duitse ICE niks dan miserie deze dagen daar kun je niet op rekenen. Eurostar reed gewoon wel volgens wat ik kan lezen en inderdaad als je naar London wil is dit echt de max. Beter dan het vliegtuig en meestal ook goedkoper dan bijvoorbeeld vanuit Antwerpen naar London City of vanuit Brussel naar Heathrow of Stansted. Grote voordeel van de Eurostar is dat je midden in het centrum wordt afgezet en ik zou echt niet in Londen met een wagen willen rijden. Deze stad is geschift groot en bijzonder druk. Ook al zullen er mensen zijn die dit wel durven. De Eurostar is echt in mijn ogen het beste. Met de boot zou ook nog gaan. De boot van Calais naar Dover. Een uurtje varen en dan nog een half uurtje rijden tot Londen.

        Maar het zijn onzekere tijden...

        Comment


        • #5
          Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

          Dit jaar en vorig jaar met enkele collega's met de auto naar GB geweest en dit via Le Shuttle .
          Werkt prima moet ik zeggen efficient qua tijd. Toch even opletten als je de Dartfort crossing zou willen gebruiken, je moet op voorhand registreren en betalen, klik.

          Comment


          • #6
            Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Dit jaar en vorig jaar met enkele collega's met de auto naar GB geweest en dit via Le Shuttle .
            Werkt prima moet ik zeggen efficient qua tijd. Toch even opletten als je de Dartfort crossing zou willen gebruiken, je moet op voorhand registreren en betalen, klik.
            Dank voor de info.
            'k Heb even gegoogeld.
            'k Moet iets ten westen van de Congestion Charge Zone zijn.
            Gelukkig moet ik dus noch over die Dartford crossing, noch in de Congestion Charge Zone zijn. (Toch niet met de auto).
            Dat is al wat extra stress en geld uitgespaard.
            Last edited by Skitch; 31 mei 2016, 20:01.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Je mag met je auto niet door de tunnel rijden
              'k Zal u de link van het YouTube filmpje doorsturen als het gelukt is.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                'k Zal u de link van het YouTube filmpje doorsturen als het gelukt is.
                Koop anders deze
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  .....................
                  Maar om nu naar Londen te gaan zou ik zéker niet kiezen voor de wagen, tenzij je er een specifieke reden voor hebt.
                  De trein zet je af in centrum Londen, en dan heb je de metro... niks makkelijker.
                  Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                  ......................................Grote voordeel van de Eurostar is dat je midden in het centrum wordt afgezet en ik zou echt niet in Londen met een wagen willen rijden. Deze stad is geschift groot en bijzonder druk. Ook al zullen er mensen zijn die dit wel durven. De Eurostar is echt in mijn ogen het beste. Met de boot zou ook nog gaan. De boot van Calais naar Dover. Een uurtje varen en dan nog een half uurtje rijden tot Londen.
                  Maar het zijn onzekere tijden...
                  Dank voor de info en de goede raad.
                  'k Ben nog aan het piekeren tussen met of zonder auto.
                  Mijn dochter is naar daar verhuisd en ik zou met de auto nog wat spullen kunnen over brengen. Dat is de reden.
                  Voor de rest mijd ik steden, van alle soorten, zoveel als ik kan..........als het van mij afhangt hé.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Koop anders deze
                    Alhoewel die Amphicar hierboven ons terug naar onze jeugd brengt met Kapitein Zeppos zal deze meer schoon volk aantrekken
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

                      Hmn, als het om volk aan te trekken is zou ik toch voor de Lotus van 007 kiezen
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

                        De tarieven van de chunnel of de ferry kan je gemakkelijk op hun respectievelijke websites vinden. Er zijn talrijke formules.
                        Alles hangt er van af hoe lang je in Engeland blijft, er lopen veel promoties, maar de ferry is doorgaans op zeer korte termijn boekbaar en iets flexibeler (wanneer je te vroeg bent aan de haven, laten ze je meestal met een boot vroeger over).
                        Persoonlijk vind ik de ferry leuker. De Chunnel trein is een blikken doos waar de lucht ongezond ruikt en waar je nauwelijks van je wagen weg kan, al duurt het maar 35 minuten. De ferry is aangenamer verpozen.
                        Indien de rit bedoeld is voor verhuis van spullen dan is de auto allicht de beste oplossing, maar in alle andere gevallen zou ik Londen nooit aanbevelen met de auto.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

                          - You have to drive on the right side of the road.
                          - The left side?
                          - Right!
                          - Right?
                          - Right!

                          Excuses aan de crew van Monty Python.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Dank voor de info en de goede raad.
                            'k Ben nog aan het piekeren tussen met of zonder auto.
                            Mijn dochter is naar daar verhuisd en ik zou met de auto nog wat spullen kunnen over brengen. Dat is de reden.
                            Voor de rest mijd ik steden, van alle soorten, zoveel als ik kan..........als het van mij afhangt hé.
                            Dan zou is dit inderdaad zowat het enige middel, of je zou alles moeten opsturen en dat kost dan weer een pak meer.
                            Als het is om gewoon naar Londen te rijden tot op je bestemming en daar dan niet voortdurend nog elke door Londen te moeten rijden, dan zou ik er niet te veel schrik voor hebben.
                            Met de GPS vandaag de dag moet je je bestemming niet meer gaan zoeken tijdens het rijden, dus dat gaat wel.

                            Ik heb ooit eens een paar keer Athene van Noord naar Zuid en omgekeerd doorkruist, en er een hotel moeten zoeken (allemaal zonder GPS)... en ik kan je verzekeren dat Athene nog 10 keer slechter is dan Londen, alleen al door de mentaliteit van de Grieken wanneer ze autorijden in een stad. Je moet het meemaken, zomaar uitleggen kan niet. Maar we zijn er elke keer heelhuids in en weer uitgeraakt, dus... .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Naar Groot-Brittannië met de auto.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              - You have to drive on the right side of the road.
                              - The left side?
                              - Right!
                              - Right?
                              - Right!

                              Excuses aan de crew van Monty Python.
                              Was (ook) uit Clockwise https://www.youtube.com/watch?v=7lVXT5NZsSM
                              Last edited by toerist; 2 juni 2016, 09:34.
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X