Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70 D of de 760 D???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70 D of de 760 D???

    Ik zou graag een nieuw toestel kopen ter vervanging van mijn 1100D en dacht aan de Canon 70d met zijn 19 focuspunten en draaibaar touchscreen, .....
    Maar de 70D heeft maar 20.2 mp en de 'goedkopere D760 D heeft een 24.2mp sensor, met praktisch dezelfde kenmerken als de 70D .Waarom zou ik dan de 70 D kopen als de goedkopere 760 D volgens mij meer pixels heeft?
    Welk toestel presteert het best bij hoge ISO of wat is volgens jullie de beste koop?

    Ik fotografeer graag vogels (om mijn waarnemingslijst van fotootje te voorzien) , dus een snel toestel is wel nodig, en graag had ik een draaibaar scherm om dat dit makkelijker is voor Macro-opnames.
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Canon 70 D of de 760 D???

    Ik gebruik de 760D ook voor de vogeltjes en ben best tevreden met de kwaliteit. Je krijgt inderdaad meer detail of cropfactor tov de 70D en hetzelfde AF systeem.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70 D of de 760 D???

      En je denkt dat je het verschil gaat merken tussen 20 en 24MP? Ik heb foto's van een 4MP camera gecropt op A4 afgedrukt en dat gaat prima. Kortom het aantal pixels is het slechtste criterium om je keuze te maken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70 D of de 760 D???

        70D

        micro adjustment
        dual focus af systeem
        batterij die je haast niet leeg krijgt (soit, gaat meer dan dubbel zolang mee als die van de 760D)
        pentaprism zoeker
        7 fps
        betere afdichting (weathersealed)
        1/8000 sluitertijd
        iets betere iso prestatie
        23% grotere pixel ruimte
        +- 3EV
        iets grotere sensor

        Maar : koop die camera waar je je goed bij voelt, niet die dat een ander je aanraadt. De 760D is een prima camera en zal je mooie, scherpe beelden (kunnen) geven, gelijkaardig tot iets beter dan de 70D.
        Last edited by Empe; 30 mei 2016, 22:07.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70 D of de 760 D???

          Ik ga dit topic volgen. Ik werk momenteel ook met een 1100D en zat me gisteren exact hetzelfde af te vragen over deze 2 toestellen.
          Hoe dan ook, beiden zullen allicht wel een stevige upgrade zijn t.o.v. de 1100D. (Waar ik overigens al veel plezier aan heb gehad!)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70 D of de 760 D???

            Alvast bedankt voor jullie reacties, als ik het goed begrijp zullen de prestaties ongeveer gelijk zijn tussen beide toestellen.
            Maar wat ik wel super interessant vind is de micro-adjustment en weather sealed bij de 70D.Ik ga beide toestellen in de winkel eens gaan uitproberen.
            Ik heb ook al veel plezier gehad aan de 1100D maar bij iso 800 botst je toch wel regelmatig op een muurtje van ruis, en dit is serieus vervelend. De 1100D is ook traag.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70 D of de 760 D???

              Hoi,

              AF micro adjustment en weather sealing zouden voor mij dé punten zijn om voor een type camera te kiezen.
              20,2 of 24 Mp ga je niet merken.
              Let wel... bij hoge/hogere ISO's moet je wel goed blijven belichten, anders ga je ook met de duurste pro camera's ruis laten zien.

              Persoonlijk zou ik een ietwat doorsparen en voor de 80D gaan, voorzien van een vernieuwd AF systeem en een fabelachtig dynamisch bereik (beter dan welke Canon ook...)
              Wilt u niet de modernste techniek, zodra je in iets nieuws investeert?

              Succes met uw keuze.
              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70 D of de 760 D???

                Ik stond enkele weken terug ook voor deze keuze en ben uiteindelijk toch voor de 70D geweest.
                Nog geen moment van spijt van gehad!

                Enkele zaken die bij mij de doorslag gaven (zijn hier al goed vernoemd):
                - Weather sealing 70D
                - Veel langere batterijduur (bijna dubbel zoveel foto's)
                - Snellere sluitertijd 1/8000
                - Betere "bedekking" viewfinder (98 procent ofzo?).

                Ik schiet vooral landschappen, dus vanuit mijn standpunt misschien logischer dan voor jou.
                Die paar megapixels van de 760D extra ga je echt niet zien, tenzij het formaat erg groot is. Goed glas doet natuurlijk ook veel!

                Groetjes,

                Gunther
                Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

                Comment

                Working...
                X