Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

    Hey iedereen,

    Vandaag heb ik mijn nieuwe geheugenkaart aangekregen.
    Dit is een Sandisk Extreme Pro SDXC UHS-1 card.
    U-3 en C-10 .
    Leessnelheid 95 mb/sec en schrijfsnelheid 90 mb/sec .
    Mijn vorig kaartje was een 30 mb/sec schrijfsnelheid dus ik dacht dat het een groot resultaat ging geven bij de opslatijd van mijn foto's op mijn kaart als ik een foto neem.
    Helaas is er geen verschil. Ik heb sinds enkele dagen een Sony Alpha 68 en heb hem ingesteld op zeer fijn (geen RAW dus) en maximale MP (26 denk ik).
    Op mijn vorige kaart moest ik altijd 3 seconden wachten tot mijn foto verwerkt was en ik de volgende foto kon opslaan.
    Op internet las ik da dit te maken had met de schrijfsnelheid van mijn kaart.
    Nu ik dus 3 maal zo snel heb op men nieuwe kaart dacht ik toch dat ik een verschil ging merken.
    Blijkbaar niet dus. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven. Moest nu zowizo wel een kaart hebben met meer capaciteit maar toch een zure ... :-(

    Alvast bedankt.

    Greetz
    Mitchell
    Camera: Sony Alpha 68 / Objectief: Sony 18-55

  • #2
    Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

    Het lijkt er op dat er iets mis is met je A68.
    Zelfs met een trage kaart is 3 seconden wachten lang bij het nemen van een gewone foto.

    Aals ik het goed heb, moet je met de a68 5 foto's per seconde kunnen nemen.

    Misschien je toestel eens naar de fabrieks- instellingen zetten, en als het probleem blijft,
    dan denk ik dat je hem eens moet laten nakijken.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

      Als ik in Burst modus foto's trek is het inderdaad zo dat ik 5 foto's of 8 zelf per seconde kan trekken.
      Het is enkel als ik een enkelvoudige foto maak dat het 3 seconden duurt vooraleer dat hij is opgeslagen.
      Kan dit met de lens te maken hebben ? Het is de standaardlens die erop zet.
      Camera: Sony Alpha 68 / Objectief: Sony 18-55

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

        Het heeft toch niets te maken met de "auto review" functie.
        Dus de tijd dat hij de foto laat zien.

        Maar dan nog, moet je volgens mij als je op de ontspanknop drukt de volgende foto kunnen maken.

        Wat staat er op je scherm terwijl je wacht om de volgende foto te maken?

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

          Ja Mlap,
          Dat was het dus.
          Ik wist niet dat je dat kon instellen.
          Hij stond idd op 2 seconden.
          Zo'n dingen heb je dus voor als je een beginner bent he. :-)

          Thanks.
          Camera: Sony Alpha 68 / Objectief: Sony 18-55

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

            Blij dat ik kon helpen.

            Je snellere kaart heeft vooral nut bij het schieten in RAW.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

              Een snellere kaart heeft alleen zin als de schrijfsnelheid van de camera niet voorbij wordt gestreefd door de schrijfsnelheid van de kaart.

              Bij Nikon heb je een aantal functies, die gebruik maken van de geheugenkaart(extra geheugen of zo), en dat vertraagt het wegschrijven ook, ook het aantal nog te schieten foto's verandert dan, er wordt een stuk kaart geclaimd. Misschien heeft Sony ook zoiets. Ik dacht dat ruisonderdrukking er één van was.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

                Geen idee of Sony de kaart ook voor andere doeleinden gebruikt,
                maar "gezichts-detectie" en zeker "lens correctie" hebben invloed op de tijd die nodig is om een foto weg te schrijven.

                op dpreview testen ze het nut van snellere kaarten op een sony A77.
                in het begin is de conclusie dat voor jpg geen snelle kaarten nodig zijn, tot ze gezichts-detectie en lenscorrectie uitschakelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

                  Ach ja - die vervelende autoreview, leuke functie, maar niet altijd zinvol - daar heb ik me met de eerste camera ook suf op gezocht. Alle toeters en bellen kosten batterij, en tijd - moraal van het verhaal - snijden tot op't been, enkel over houden wat u denkt nodig te hebben (en noteren wat je aan en uit hebt gezet in een logboek).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

                    is this function also in the canon body's ? (auto review )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

                      Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                      is this function also in the canon body's ? (auto review )
                      yes it is

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        yes it is
                        Het is niet de review wanneer ik op de blauwe pijl druk ? En hoe wordt dit dan genoemd bij canon ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop SanDisk Extreme Pro SDXC kaart

                          Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                          Het is niet de review wanneer ik op de blauwe pijl druk ? En hoe wordt dit dan genoemd bij canon ?

                          Comment

                          Working...
                          X