Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van D90 naar tweedehands fullframe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van D90 naar tweedehands fullframe

    Na 6 jaar met mijn nikon D90, overweeg ik de stap naar Full-Frame. Ik zou dit met een tweedehands body willen doen, en willen ervaren of dit de juiste stap is voor mij... Ik trek voornamelijk foto's van de 2 kinderen, en heb het gevoel dat ik soms tegen de limieten van mijn body aanzit, vooral qua ISO. Ik zou ook wel eens willen weten of ik de kwaliteit van mijn foto's kan verhogen met een FF. Ik ben echter nog steeds content van de mogelijkheden van de D90, het is een supertoestel, ik kan er heel snel mee werken, alles zit binnen handbereik achter handige knoppen en instelwieltjes... Ik heb me de laatste jaren vooral gefocust op de beeldbewerking en wat verbetering in mijn lenzenpakket, en zo toch heel wat evolutie doorgemaakt. De volgende stap begint me te kriebelen...

    Ik zou willen starten met mijn 50mm 1.4 op een FF body, en pas als me dat bevalt kijken naar extra lenzen.

    Welke overstap zouden jullie me aanraden? En zal ik verschil merken?

    Ik zou aan de body (2de hands dus) maximaal 1000 euro willen besteden.

    Bedankt voor jullie reacties!
    Nikon D90 - Tamron 17-50 2.8 - Tamron 70-300mm VC 4-5.6 - AF-S 50mm F/1.4
    http://500px.com/kristofthys

  • #2
    Re: Van D90 naar tweedehands fullframe

    Oorspronkelijk geplaatst door OscarCookie Bekijk bericht
    Na 6 jaar met mijn nikon D90, overweeg ik de stap naar Full-Frame. Ik zou dit met een tweedehands body willen doen, en willen ervaren of dit de juiste stap is voor mij... Ik trek voornamelijk foto's van de 2 kinderen, en heb het gevoel dat ik soms tegen de limieten van mijn body aanzit, vooral qua ISO. Ik zou ook wel eens willen weten of ik de kwaliteit van mijn foto's kan verhogen met een FF. Ik ben echter nog steeds content van de mogelijkheden van de D90, het is een supertoestel, ik kan er heel snel mee werken, alles zit binnen handbereik achter handige knoppen en instelwieltjes... Ik heb me de laatste jaren vooral gefocust op de beeldbewerking en wat verbetering in mijn lenzenpakket, en zo toch heel wat evolutie doorgemaakt. De volgende stap begint me te kriebelen...

    Ik zou willen starten met mijn 50mm 1.4 op een FF body, en pas als me dat bevalt kijken naar extra lenzen.

    Welke overstap zouden jullie me aanraden? En zal ik verschil merken?

    Ik zou aan de body (2de hands dus) maximaal 1000 euro willen besteden.

    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik vrees dat je je met je budget met moeite aan een 2e hands D610 komt, misschien een D700...
    Waarom niet voor een nieuwe D7200 +/- je budget en je kan je lenzen hergebruiken.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Van D90 naar tweedehands fullframe

      met een beetje zoeken kun je daar prima een D700 en ook nog wel een D610 voor vinden.
      Zelf zou ik dan toch de D610 adviseren omdat dat toestel vrijwel dezelfde bediening heeft als je huidige D90.
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: Van D90 naar tweedehands fullframe

        Ik zou iets doorsparen voor een tweedehands d750 ipv een d610, de betere koop denk ik, erg recent, en toch niet overdreven duur...
        Is het echt gewoon om te proberen (je bent echt niet zeker)
        Tja een d700 voor 6 à 700€ kun je niet veel meer op verliezen hé...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Van D90 naar tweedehands fullframe

          Het verhogen van de kwaliteit van je foto's gebeurd het meeste achter het toestel en door het toestel en de meerdere moeite die je moet doen geeft nog meer voldoening. Met een D70 was het echt moeilijk om goede concertfoto's te maken en met een D700 is het zo makkelijk.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X