Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twee dezelfde foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] twee dezelfde foto's

    Ja ik plaats hier twee dezelfde foto's, beide zijn bewerkt in LR waren raw foto's en heb ze op daglicht gezet ipv opname dit is de eerste foto deze dus
    20160528-DSC_0379web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    De tweede foto is dezelfde doch hier ben ik naar het histogram gaan kijken en daar waar in de 4 kanalen de lijntjes niet tot de rand kwamen heb ik dit gecrorrigeerd voor de rest hetzelfde als foto 1
    20160528-DSC_0379hweb - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    Nu is dus men vraag welk is nu fotografisch gezien de beste ... het kijken/wijzigen van het histogram deed ik de laatste tijd niet meer... ik merk ook de foto 1 warmer is als Foto 2...daartegenover vind ik foto 2 dan weer scherper lijken dan foto 1 ...mss kunnen jullie me wel uit men droom helpen ivm deze foto's
    Mijn dank alvast
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: twee dezelfde foto's

    Foto 2 lijkt scherper doordat er meer hooglichten in de opname zitten en daardoor is hij dan ook harder
    Welke de betere is, tjah da's een persoonlijke keuze volgens mij
    Hou je van een warm afgewerkte opname of hou je je aan de "regeltjes"
    Zelf werk ik al vele jaren niet meer op het histogram, als je enkel daar op op afgaat zal je nog veel mooie momenten anders weergeven dan ze op dat moment waren

    Qua witbalans is de tweede de natuurlijkste maar die komt dan weer harder over
    Het is een kwestie om ergens een uitkomst te vinden die tussen de zachtheid van de eerste en de hardheid van de tweede ligt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: twee dezelfde foto's

      spijtig dat er niet meer mensen hierop reageerden... bedankt alvast Siegfried en daar kan ik al weer verder mee (bedoel met je deskundige uitleg) thx
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: twee dezelfde foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        spijtig dat er niet meer mensen hierop reageerden... bedankt alvast Siegfried en daar kan ik al weer verder mee (bedoel met je deskundige uitleg) thx
        Lijkt te veel op de foto's uit dit topic denk ik:
        Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


        Kleur is een beetje persoonlijk. De ene ziet het liever wat warmer, de andere wil een realistische reproductie. Om dan nog maar te zwijgen over het kleurverschil tussen schermen onderling.
        De ideale kleur voor mijn ogen, smaak en scherm zou in het midden tussen die twee foto's liggen.

        Comment

        Working...
        X