Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[canon] extender vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [canon] extender vraag

    beste collega (hobby)fotografen,

    ik ben zelf een hobby fotograaf en hou mij heel veel bezig met waterskiracing fotografie,
    nu ben ik zelf begonnen met een eos 400d in den beginne en na een tijdje overgeschakeld op naar een eos 700D.
    in het begin deed ik mijn ding met een basis 55-200mm lens die ik er bij gekocht had en ik deed maar wat en over het algemeen na het betere knip en snijwerk kwam er er meestal wel best goede foto's uit.
    nu ben ik dus naar een eos 700D met een EF100-400mm lens gegaan (1:4.5+5.6 L IS) waar ik heel tevreden over ben na een tijdje aanpassen aan een grotere zoomlens.
    maar toch merk ik dat ik op sommige races toch nog net iets te kort kom, maar wil nu niet meteen duizenden euro's gaan uitgeven aan een 500 of 600mm lens, dus zat ik te denken aan een extender, maar ik las online al dingen van snelheid die naar beneden ging enzo, en mogelijk niet compatibel te zijn.
    vandaar mijn vraag, als ik een x1.4 of een x2 extender steek, werkt dit dan op deze setup en hoe zit het met snelheid en licht? (heb nooit cursus gevolgd dus weet ook niets van de F waardes)
    of zou het toch beter zijn om naar een "zwaardere" lens te upgraden?
    mogelijk is een soortgelijke vraag al wel gesteld, maar dan waarschijnlijk niet met deze exacte setup, dus hopelijk kan en wil iemand hier wat raad op werpen.



    alvast bedankt voor de hulp

  • #2
    Re: [canon] extender vraag

    een 1.4 extender geeft één stop lichtverlies, een 2 extender twee stops. Mogelijk kan je met de extenders niet meer automatisch scherpstellen met je lens.
    Vertraging gaan ze sowieso geven en een klein beetje kwaliteitsverlies ook maar of je dat laatste gaat merken is een andere kwestie.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3