Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aanschaf nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aanschaf nieuwe camera

    Dag allen,

    Ik ben sinds 2 tal jaar bewuster met fotografie bezig en volgde in dat verband ook 1,5 jaar de opleiding Digitale fotografie (1,2,3) bij CVO. Mijn eerste en huidige camera (die ondertussen 5 jaar oud is) is een Nikon D3100. Ik zou graag een nieuwe (en betere) camera aanschaffen om zo mijn foto's naar een hoger niveau te kunnen tillen. Ik hou vooral van all-round en reisfotografie en heb geen uitgesproken voorkeur voor een bepaald genre (vb. landschap of studio), net omdat de afwisseling en uitdaging mij zo aanspreekt in fotografie.

    Mijn grote vraag is dan ook: wat zijn volgens jullie goede toestellen die ik in overweging dien te nemen.
    - Full Frame of niet?
    - Nikon of Canon?
    -...

    Alvast bedankt voor jullie input!!

  • #2
    Re: Hulp bij aanschaf nieuwe camera

    Reeds heel wat info in je openingspost maar toch nog deze:
    - Wat is je budget?
    - Daar je een ander merk voorstelt vermoed ik dat je lenzen de kitlenzen waren bij je toestel?

    Er is inderdaad een ware revolutie gekomen in cameraland en heb je heden prima systeemcamera's van bv. een Fuji om maar 1 merk te noemen.
    Zowel DX als FX kunnen en zullen zich lenen tot de fotografie die jij wil doen maar mss dat een FX toch net iets beter is? Omdat je in beide genoemde takken controle hebt over het onderwerp en bij landschap vanop statief kan werken zou je gebaat kunnen zijn bij een D810 bv. Er wordt gefluisterd dat de opvolger komende is (vrij snel) en kan je mss deals doen als de opvolger van de D810 op de markt komt. Dit toestel is gemaakt voor studiowerk en landschap.

    Het voordeel om bij Nikon te blijven is dat je het systeem kent, de menustructuur, de draairichting bij het verwijderen en opdraaien van een lens (Canon is omgekeerd bv) maar of dit voldoende is om bij Nikon te blijven is een beslissing die uiteraard geheel bij jou ligt. Andere merken hebben ook prima toestellen maar kan me over hun modellen niet uitspreken daar ik deze niet ken.

    Succes met je zoektocht

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aanschaf nieuwe camera

      Foto's naar een hoger niveau tillen moet achter de camera gebeuren niet door de camera.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X