Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic TZ100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic TZ100

    Hey iedereen,

    Ik heb zaterdag de TZ100 aangeschaft en na een paar testjes ben ik niet echt tevreden. Mijn vrouw zou deze willen gebruiken maar zij neemt meestal foto's op autostand. Maar omdat we wel een compact wilden met een goede sensor en lens opteerden we toch om wat meer uit te geven.
    Probleem is op autostand neemt de camera automatisch zijn iso waarden en dit kun je niet veranderen in autostand spijtig genoeg. dus als ik een foto neem binnenshuis dan neemt hij isowaarden aan van 1600 tot 3200 iso met als resultaat van ruis.

    Heb het meerdere keren geprobeerd en steeds hoge iso-waarden....pfff!! Ben eigenlijk wat telleurgesteld ook omdat het een camera is voor mijn vrouw en ze altijd in auto-stand foto's neemt. En we trekken ook veel binnen in kerken en gebouwen zodat ze waarschijnlijk foto's gaat nemen met
    heel hoge iso-waarden...ik heb het geprobeerd met mijn sony RX100 MIII t.o.v. TZ100 en dezelfde foto is bij de sony 320 iso en bij de TZ100 1600 iso...daarom zie je toch dat een lichtsterke lens wel een voordeel is vind ik zeker binnenshuis.

    Ik zou graag deze terug gaan omruilen maar vraag me af ik dit nog kan...is zaterdag aangekocht bij Grobet!!

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Panasonic TZ100

    Templar,

    Kan je de ISO zelf instellen in de A-stand? Want dat is anders misschien ook een optie?
    Ik heb steeds goede ervaringen gehad met de Fuji X-A1 op hogere ISO's als ietwat compactere camera (met de 16-55mm lens).

    Nu gebruik om de Sony A6000 + Sony 16-50mm lens als "compactje" en in mindere mate de Sony RX100MkI.
    Als je een DSLR of een systeemcamera gewoon bent, dan zie je steeds duidelijk het verschil met de foto's van een "doorsnee" compactje - en dat is steeds een grote teleurstelling ...
    Voor mij is één van de weinige uitzonderingen de Sony RX100 reeks. Daar is het verschil veel geringer ...
    Maar die heb je al

    En omruilen? Niet echt een idee of het nog kan/mag.
    Hangt er misschien vanaf wat je in de plaats koopt?

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic TZ100

      Vragen staat vrij, ook bij Grobet. Loop eerstvolgende openingsdag langs en vraag je geld terug (weinig kans maar proberen waard) of vraag om te ruilen voor iets anders of een tegoedbon om later iets aan te kopen.

      Zie je, dat is het voordeel als je iets online besteld, dan heb je 14 dagen teruggaverecht met verplichte teruggave van de betaalde som geld. (artikel zou eigenlijk niet gebruikt mogen zijn, ttz. geen foto's getrokken hebben bv.)

      Dat heb je niet bij aankoop in een winkel en hang je af van de welwillendheid van de verkoper. Bij de ene geen probleem (genre Aldi) bij de andere enkel omruil (met opleg) of tegoedbon ...

      @ Jaja

      bij de TZ100 kan je in P, A, S, M, C, Movie en (sommige, niet alle ) Scene modes wel iets doen met ISO. bijvoorbeeld een limiet op de ISO zetten, mits je werkt in auto-iso of intelligent-iso. Maar niet in de automode(s).

      Nu, bij dslr's zal dat ook niet altijd kunnen in AUTO mode.

      Dat had dus een vraag moeten zijn aan de verkoper : kan je bij deze camera de ISO waarden wijzigen of limiteren in de AUTO mode stand ?
      Last edited by Empe; 29 mei 2016, 11:59.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic TZ100

        Heb hem zaterdag gekocht en uurtje mee getest normaal zou het toch geen probleem mogen zijn om hem terug te nemen. Moet mijn geld niet hebben maar een omruilbon ofzo voor iets anders. Ik wil gerust 50 euro laten vallen.
        Zun hebben me eigenlijk niet goed geïnformeerd want ik heb gezegd dat mijn vrouw altijd automatisch trekt. Ik ga morgenochtend langs

        Mvg

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic TZ100

          Net langs geweest bij Grobet en ze hebben hem teruggenomen...ik denk dat ik nu ga zien naar iets met lichtsterke lens....1.8f-2.8f ala Canon G7X MII. Het is me nu wel duidelijk dat een lichtsterke lens toch wel het verschil maakt voor opnames binnen zonder flits om zo de iso laag te houden.
          De Panasonic wa zeker niet slecht maar omdat we nogal veel in gebouwen en kerken foto's nemen zonder flits zou deze duidelijk te kort komen omdat in automatische stand de iso altijd naar 1600-3200 ging en daarmee toch wel enorm detailverlies en ruis optrad.
          En in A of P stand kon je de iso wel terugbrengen naar een normale waarde alla 400-800 maar dan was de sluitertijd te laag met bewogen foto tot gevolg!
          Wel een mooie service bij Grobet...kreeg wel mijn geld niet terug omdat ik het niet on-line gekocht had maar heb wel een tegoedbon van de hele prijs teruggekregen...

          Mvg

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic TZ100

            Goed zo !

            Of dat mooie service is ? Ik neig eerder naar ' normaal ', het was duidelijk een miskoop en de verkoper had je mogen waarschuwen.

            Ik vind het eerder een mooie geste dat je koopt bij Grobet en niet het internet afschuimt naar de goedkoopste aanbieder, respekt en Grobet zal dat ook respekteren.

            Eigenlijk toch een beetje raar, bestel en betaal online en haal de aankoop af in de fysieke winkel en je krijgt je center terug bij retour maar als je in de winkel zelf koopt dan enkel een tegoedbon.

            Hersenspinsel voor de lol : de tegoedbon gebruiken bij een online aankoop en dan die aankoop terugbrengen en je centen alsnog terugkrijgen ... ??? Ik vrees dat zo'n tegoedbon enkel bruikbaar zal zijn bij aankopen in de fysieke winkel, net om voorgaande truk te voorkomen. Staat er een code op die bon ?

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic TZ100

              Het is een recupel van 0 euro met het bedrag van de TZ100 zonder BTW zodat ik eventueel een camera kan kjopen van dezelfde prijdwaarde
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic TZ100

                Als je voor de Canon G7X zou gaan, neem dan versie II. Die is iets sneller en
                heeft een beter "battery life"
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic TZ100

                  Templar,
                  Ik heb je een PM gestuurd.
                  Ik had je bericht pas deze avond gelezen.
                  Ik vind het heel vervelend voor jou dat je de verkeerde camera in handen had (en schuldig)
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic TZ100

                    Maar jij moet u niet schuldig vinden. Ik weet dat jij steeds goede raad geeft de Panasonic was gewoon niet voor wat wij hem het meeste gebruiken.
                    Grtz
                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic TZ100

                      Is de Fuji x70 niets voor jouw partner? Of de Ricoh GR.
                      Of nog beter de X100S of T.
                      De Fuji's leveren op Auto impressionante beelden met 99% van de tijd een correcte belichting.
                      Lensje heeft 2.0 als kleinste diafragmawaade.
                      Ik bekeek vanmiddag nog eens wat familiefoto's uit het verleden en het viel mij op dat ik de mooiste beelden maakte met mijn X100S en mijn Pana Gf1 met 20 mm 1,7 lens.
                      Beiden dus met een prime.
                      Misschien een overweging waard
                      Straatfotograaf in Antwerpen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic TZ100

                        Ja maar die heeft een vaste lens zonder zoom en ik denk niet dat ze dat wilt toch bedankt voor de tip
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic TZ100

                          Blijf het veel geld vinden voor een compactje ... haal je een goede smartphone met uitstekende lens voor de vrouw. Sinds zoiets als de LG G4 zijn dat echt wel goede camera's die je dan ook altijd bij hebt.

                          En ook : toon je vrouw dat Manual mode echt niet veel verschillend is qua gebruik dan Automode maar dat je dan wel zelf, indien nodig, aan je camera te zeggen : jongen, hier zit je fout of meisje, hier wil ik het eigenlijk net iets anders ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic TZ100

                            We hebben allebei een goede smarthphone maar we nemen liever foto's van ons reis en gewoon met een goede compact i.p.v. een smarthphone!
                            Ik weet het heb haar al veel keer alles willen uitleggen maar ze neemt het liefst foto's op auto-stand.
                            Ze heeft jaren met een Panasonic LX5 foto's genomen en je zou verschieten wat ze daar allemaal uitkreeg.
                            Ja ze heeft nu eenmaal de aangeboren luxe om een mooie compositie neer te zetten zonder er teveel bij na te denken...soms ben ik daar jaloers van
                            en denk ik zo een inzicht of zo had ik het nog niet bekeken.

                            mvg.

                            Templar.
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic TZ100

                              Dat is idd. onbetaalbaar en niet echt aan te leren, men noemt dat soms TALENT hebben voor iets. Een oog voor compositie, een oog voor ' het moment ', een oog voor het ' verhaal ' dat een ander niet opmerkt, ...

                              Comment

                              Working...
                              X