Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkopen buitenramen en deuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkopen buitenramen en deuren

    We hebben vorig jaar een huis gekocht en zijn nu bezig met de renovatie.
    De volgende stap is het vervangen van alle buitenramen en deuren door kunststof-versies.
    Het huis is van begin jaren 80 en sommige ramen beginnen toch wat slijtage te vertonen. Ik veronderstel dat alles Meranti-hout is, met dubbel glas en kunststof rolluiken.
    Er zitten uiteraard ook goeie bij, en de voordeur bv. is nog maar onlangs geplaatst, maar de keuze van de vorige eigenaars vinden we niet goed, dus die wordt ook vervangen.
    Volgende week beginnen ze eraan...

    Mijn vraag is nu : wat is de beste plaats om zoiets te koop te stellen ? Je hebt natuurlijk wel sites als tweedehands.be, maar is dat de snelste manier om hier vanaf te geraken ?
    Ik weet niet of er hier al ervaring is met zoiets ?
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Verkopen buitenramen en deuren

    Hier werd alles gratis meegenomen door de plaatser van ons nieuwe ramen.
    Oude ramen gratis kwijtraken is reeds moeilijk laat zitten verkopen, het zou moeten lukken dat iemand net deze maat van ramen zou kunnen gebruiken.
    En het glas zal hoogst waarschijnlijk ook geen 1.1 norm zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Verkopen buitenramen en deuren

      Begin jaren 80 was er alleen maar gewoon dubbel glas, dat voldoet nu al een tijdje niet meer aan de isolatienormen.
      Daardoor zal het erg moeilijk worden om er nog geld voor te krijgen.
      Als je het te koop zet, dan loop je de kans dat je achteraf alles (of een toch deel) zelf moet afvoeren, en dan zal je de rekening daarvoor ook zelf moeten betalen (afval kost geld tegenwoordig).
      Ik heb hier alle oude rommel ook gewoon meegegeven met de plaatsers (hier zat wel echt niets meer bij dat nog bruikbaar was).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Verkopen buitenramen en deuren

        Weg met die oude rommel, de container in is de goedkoopste oplossing.
        Bestaande ramen passen nooit in een nieuwbouw, en in een verbouwing doen de anderen net als jij, nieuwe ramen en beglazing plaatsen .
        Ik heb tientallen jaren in de sector (oude houten ramen vervangen door pvc) gewerkt en op elke werf stond een container voor de oude ramen.
        Niet goedkoop om ze weg te krijgen, maar geen kat die er in geïnteresseerd is.
        Zo'n 20 jaar geleden had je nog hier en daar eens iemand die er een serre mee bouwde in zijn moestuin, maar je moet toegeven dat zijn dan ook geen hoogstanden qua uitzicht, en met de huidige (spot)prijzen voor spiksplinternieuwe serres....
        Zelfs spiksplintrnieuwe ramen met goed isolerend glas (ja, want er wordt wel eens een raam of een aantal ramen gemaakt met een verkeerde maat) kreeg je niet aan de straatstenen kwijt.
        Het is jammer maar helaas, het zal je geld kosten om die oude ramen/deuren kwijt te raken, ipv dat ze nog geld zullen opbrengen.

        PS Ik weet dat men veeleisend is qua isolatienormen vandaag de dag, maar weet dat alle zogenaamde besparing die je er mee zou behalen héééél fel overdreven zijn. Onze woning is bvb wel uitgerust met dakisolatie, de spouwen echter zijn niet geïsoleerd, we hebben houten ramen met dubbel glas van 40 jaar geleden, en een 40 jaar oude CV installatie
        We hebben een niet al te kleine woning, waarvan de meeste ruimten permanent verwarmd worden (als het nodig is natuurlijk) en we verbruiken op jaarbasis gemiddeld 2.000 à 2.500 liter gasolie.
        Nu zijn we toch van plan om preventief onze CV installatie te laten vervangen door eentje met aardgas, maar dit louter omwille van de ouderdom van de installatie en wij niet graag met een definitief defect zouden geconfronteerd worden in putje winter. Ware het daar niet van, dan zouden wij nog niet vernieuwen.
        De diverse mensen die reeds een offerte maakten, hebben ons verteld dat die 30% besparing (die men overal belooft) echt een fabeltje is .
        Last edited by Guest17; 29 mei 2016, 09:48.

        Comment


        • #5
          Re: Verkopen buitenramen en deuren

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          ...
          De diverse mensen die reeds een offerte maakten, hebben ons verteld dat die 30% besparing (die men overal belooft) echt een fabeltje is .
          OT .. idd .. elke normaal denkende mens die ook nog een beetje kan rekenen weet dat die 30% zever in zakken is (labo metingen ?) ... Naargelang het jaarseizoen zit mijn "besparing" ergens tussen de 6 en de 12 % (en ja, ik heb 3 jaar aan een stuk dagverbruik versus buitentemperaturen in grafiek gezet) en ik heb een stokoud huis destijds uitgerust met een nog "stokoudere" CV ketel (install 1965, vervangen 2011 !) en zo goed als niks geisoleerd. De kost van degelijke isolatie plus nieuwe CV ketel win ik zelfs op twee levens niet terug, al was de besparing 50% !! sommige besparings-profeten moeten dringend eens leren rekenen !

          Comment


          • #6
            Re: Verkopen buitenramen en deuren

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

            PS Ik weet dat men veeleisend is qua isolatienormen vandaag de dag, maar weet dat alle zogenaamde besparing die je er mee zou behalen héééél fel overdreven zijn. Onze woning is bvb wel uitgerust met dakisolatie, de spouwen echter zijn niet geïsoleerd, we hebben houten ramen met dubbel glas van 40 jaar geleden, en een 40 jaar oude CV installatie
            We hebben een niet al te kleine woning, waarvan de meeste ruimten permanent verwarmd worden (als het nodig is natuurlijk) en we verbruiken op jaarbasis gemiddeld 2.000 à 2.500 liter gasolie.
            Bij mij scheelt het toch een stevige slok op een borrel: vrij grote ramen in de living en relatief weinig muren. Open spouw en redelijk isolerende binnensteen. Het is een bungalow, zoldervloer geïsoleerd met 12 cm rotswol. Oorspronkelijk verbruikte ik tussen 11 en 12000 kWh, afhankelijk van de winter. In 2010 zonnepanelen geplaatst, wekken 4100 kWh op (gemiddeld), verbruik zakte naar ongeveer 7000 kWh. een paar jaar geleden alle ramen (dubbel glas in aluminium zonder thermische brug) vervangen door 1,1 glas in PVC raamkozijnen. Verbruik van 20 januari 2015 tot 20 januari 2016: 3800 kWh. Da's toch ongeveer 45% minder.

            Maar met jouw laag verbruik zal je elke investering een beetje moeten afwegen qua rendabiliteit.

            Onze oude ramen waren ook rechte lijn naar containerpark.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Verkopen buitenramen en deuren

              Allé : dat zijn dan heel duidelijke antwoorden. Ikzelf zat eigenlijk al op deze lijn, maar mijn vriendin had er een ander idee over.
              Volgens de bestelbon zit het afvoeren van de ramen en deuren in de prijs, dus die zullen vlot de container in vliegen.
              Voor de quasi nieuwe voordeur gaan we nog een poging doen, maar dat zal het enige zijn.

              In elk geval bedankt voor de antwoorden...

              Ik denk dat wij toch een redelijke besparing zullen doen op het gas met het nieuwe schrijnwerk : we hebben hier dus de laatste (gelukkig zachte) winter doorgebracht, en in de living voelde je het soms zowat even hard waaien als buiten . En ook uit esthetisch oogpunt zal het normaal een grote verbetering zijn...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Verkopen buitenramen en deuren

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                We hebben vorig jaar een huis gekocht en zijn nu bezig met de renovatie.
                De volgende stap is het vervangen van alle buitenramen en deuren door kunststof-versies.
                Het huis is van begin jaren 80 en sommige ramen beginnen toch wat slijtage te vertonen. Ik veronderstel dat alles Meranti-hout is, met dubbel glas en kunststof rolluiken.
                Er zitten uiteraard ook goeie bij, en de voordeur bv. is nog maar onlangs geplaatst, maar de keuze van de vorige eigenaars vinden we niet goed, dus die wordt ook vervangen.
                Volgende week beginnen ze eraan...

                Mijn vraag is nu : wat is de beste plaats om zoiets te koop te stellen ? Je hebt natuurlijk wel sites als tweedehands.be, maar is dat de snelste manier om hier vanaf te geraken ?
                Ik weet niet of er hier al ervaring is met zoiets ?
                Is er eventueel geen site van (gemeente ) for sale in de buurt en dacht dat er ook een site was voor tweedehands bouwmaterialen.

                Comment


                • #9
                  Re: Verkopen buitenramen en deuren

                  Vroeger kon je zoiets nog van de hand doen.
                  Links en rechts had je handige mensen die oude krotten opknapte in het zwart en zo.
                  Maar die markt is volledig dood. De dag van vandaag willen de mensen meer kwaliteit en is al dat "doehetzelf" gedaan.
                  Je mag blij zijn dat ze het nog willen meenemen.
                  Die deur ga je ook niet van af geraken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verkopen buitenramen en deuren

                    Hey juppekes

                    Ik heb hier bij mij een paar jaar geleden ook enkele ramen vervangen van meranti naar pvc

                    Bij mij zat daar zelfs nog enkel glas in.

                    Ik heb die oude ramen gewoon tegen de gevel gezet met een blad er op geplakt "GRATIS"

                    Nog geen twee uur later waren ze weg, ik had zelfs niets gezien of gehoord.

                    Je zou er nog van verschieten hoeveel mensen er nog dingen maken met een ander zijn afval, rommel
                    Bootjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkopen buitenramen en deuren

                      Enkele jaren geleden zijn ze hier oude ramen en voordeur 's nachts uit de container komen halen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkopen buitenramen en deuren

                        Ik ken ook iemand die een paar ramen en een deur heeft verkocht.
                        Die waren toen een kleine 6 jaar oud. Gewoon te koop gesteld op 2dehands, en was toen toch goed voor meer dan een paar flessen wijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verkopen buitenramen en deuren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                          Hey juppekes

                          Ik heb hier bij mij een paar jaar geleden ook enkele ramen vervangen van meranti naar pvc

                          Bij mij zat daar zelfs nog enkel glas in.

                          Ik heb die oude ramen gewoon tegen de gevel gezet met een blad er op geplakt "GRATIS"

                          Nog geen twee uur later waren ze weg, ik had zelfs niets gezien of gehoord.

                          Je zou er nog van verschieten hoeveel mensen er nog dingen maken met een ander zijn afval, rommel
                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Enkele jaren geleden zijn ze hier oude ramen en voordeur 's nachts uit de container komen halen
                          Tsja, sommigen hebben een ALLESbrander hé.

                          Wij kopen elk jaar voor ongeveer 650 euro gezaagd/gekliefd brandhout eik en es, maar oude ramen deuren met verf/beits erop zijn inderdaad veel goedkoper .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verkopen buitenramen en deuren

                            Moet een fenomenale brander zijn om onze oude alu deur te kunnen verbranden

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verkopen buitenramen en deuren

                              Vroeger hadden wij hier en omhaling van de gemeente voor groothuisvuil.
                              Zij kwamen dan de dag nadat vooropgesteld was,en ze hadden inderdaad heel weinig werk.
                              Voordeur verkopen;te proberen,het moet dan wel een standaardmaat zijn.Maar ik zou er toch niet veel hoop opstellen,maar je weet nooit.

                              Comment

                              Working...
                              X