Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

    Hallo!

    Ik maak tijdens mijn wereldreis gebruik van een Garmin Nuvi 2598LMT-D, maar tijdens de laatste vlucht is het scherm gebroken (grote barst) :/.
    Ik kan alles nog perfect lezen, maar touchscreen is zeer moeilijk te gebruiken, dus kan er eigenlijk niets mee doen.
    Sinds ik deze nu niet kan opsturen voor vermaak, maar ik deze wel zeker nodig hebt in NZ en Australia, vroeg ik mij af of er een quick fix is dat ik zelf kan toepassen zodat ik deze kan gebruiken? Dan stuur ik deze voor vermaak als ik weer terug ben in Europa.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

    Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
    Hallo!

    Ik maak tijdens mijn wereldreis gebruik van een Garmin Nuvi 2598LMT-D, maar tijdens de laatste vlucht is het scherm gebroken (grote barst) :/.
    Ik kan alles nog perfect lezen, maar touchscreen is zeer moeilijk te gebruiken, dus kan er eigenlijk niets mee doen.
    Sinds ik deze nu niet kan opsturen voor vermaak, maar ik deze wel zeker nodig hebt in NZ en Australia, vroeg ik mij af of er een quick fix is dat ik zelf kan toepassen zodat ik deze kan gebruiken? Dan stuur ik deze voor vermaak als ik weer terug ben in Europa.

    Alvast bedankt!
    Nieuwprijs 180€, denk je dan aan herstel? Bij Garmin is het bij mijn weten zo dat je eventuele optioneel aangekochte cartografie alleen kan overzetten als ze
    je oude toestel mogen vernietigen, is alvast zo met de topo en andere vast ingelezen kaarten van mijn Garmin 64-ST.

    Comment


    • #3
      Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

      Als het niet lukt via een lokale shop beroep te doen op garantie/herstelling lijkt de aankoop van een soortgelijke GPS de gemakkelijkste/handigste oplossing. Kaarten kunnen perfect van OSM gedownload worden, gratis en beschikbaar met meer dan genoeg detail. Enige voorwaarde is wel dat je internetaccess hebt en een computer/tablet... met USB die external storage herkent.

      Gekochte (Garmin) kaarten kunnen inderdaad alleen via Garmin "geregistreerd" worden op een nieuw toestel.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Nieuwprijs 180€, denk je dan aan herstel? Bij Garmin is het bij mijn weten zo dat je eventuele optioneel aangekochte cartografie alleen kan overzetten als ze
        je oude toestel mogen vernietigen, is alvast zo met de topo en andere vast ingelezen kaarten van mijn Garmin 64-ST.
        Volledig mee eens. Dit is één van de zaken die vandaag de dag jammer genoeg tot de wegwerpmaatschappij horen.
        Gezien de huidige (spot)prijzen ben je beter af met een nieuwe gps.
        Toen ik mijn eerste kocht betaalde ik nog 1.500 euro.... dat was andere koek, hiervoor zou ik toen ook wel gedacht hebben aan een herstelling, maar vandaag de dag..... weg ermee en ander/beter.
        Enne als je op wereldreis bent zal 180 euro wellicht peanuts zijn hé .

        Comment


        • #5
          Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

          peanuts voor een nieuwe te kopen?
          We zijn op wereldreis ja, maar met een strikt budget! We slapen niet elke nacht op hotel hoor
          Ik kan wel een nieuwe gps kopen, maar dan zit ik ermee met een kaart van het land waar ik het koop, niet met de europese kaart, ik heb een externe memorie kaart voor NZ en australia. hmm :/

          Comment


          • #6
            Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

            Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
            peanuts voor een nieuwe te kopen?
            We zijn op wereldreis ja, maar met een strikt budget! We slapen niet elke nacht op hotel hoor
            Ik kan wel een nieuwe gps kopen, maar dan zit ik ermee met een kaart van het land waar ik het koop, niet met de europese kaart, ik heb een externe memorie kaart voor NZ en australia. hmm :/
            Er zijn veel goedkopere. Aangezien je je probleem wil oplossen... Garmin contacteren en GPS laten herstellen zal tijd en geld kosten (ga je x dagen/weken wachten op je herstelling?). Blijf je lang genoeg ter plaatse dan kan je dat proberen. De herstelkosten zullen misschien al een redelijk percentage van een nieuwe bedragen. Een goedkoper model met SD kaartje (om OSM kaarten op te zetten van de landen waar je nog naartoe gaat) lijkt mij de beste oplossing om zo eenvoudig mogelijk weer op pad te kunnen.
            Misschien zijn er wel 2e hands shops waar je terecht kan.

            Voor de rest kunnen we maar gissen waar je bent en welke mogelijkheden je daar hebt.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

              Ik denk idd dat een 2de hands shop of een goedkoop model de oplossing zal bieden op dit moment.

              Comment


              • #8
                Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

                Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
                Ik denk idd dat een 2de hands shop of een goedkoop model de oplossing zal bieden op dit moment.
                Goeie beslissing.
                Goede "reis" verder .

                PS Tijdens een weekend bij een (jong) koppel geweest die onmiddellijk na hun studies ongeveer één jaar doorbrachten in Australië / Nieuw Zeeland.
                Ze gingen er nu en dan een tijdje werken op één of andere farm, helpen bij de oogst of zo, en konden op die manier hun verblijf tot één jaar uitbreiden/rekken.
                De tijd van hun leven vertellen ze nu.
                Last edited by Guest17; 30 mei 2016, 08:55.

                Comment


                • #9
                  Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

                  Mag weg wegens dubbel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

                    Misschien is het beter om zoiets op een forum als DIT te posten Timothy, je weet nooit dat er wat uit de lucht komt vallen.
                    Goede reis verder.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

                      Nieuw-Zeeland is een subliem land, was er in 2013.
                      Zeker in Kaikoura de walvissen gaan spotten met de boot, niet goedkoop (145 NZD), maar deze uitgave is het wel dubbel en dik waard.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Garmin Nuvi 2598LMT-D kapot scherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Goeie beslissing.
                        Goede "reis" verder .

                        PS Tijdens een weekend bij een (jong) koppel geweest die onmiddellijk na hun studies ongeveer één jaar doorbrachten in Australië / Nieuw Zeeland.
                        Ze gingen er nu en dan een tijdje werken op één of andere farm, helpen bij de oogst of zo, en konden op die manier hun verblijf tot één jaar uitbreiden/rekken.
                        De tijd van hun leven vertellen ze nu.
                        Woofing heet dat ^^, en Ja dat gingen we ook even bekijken als we daar zijn
                        Momenteel net Easter Island gedaan en op weg naar Ecuador nu ^^.

                        @demeyereg
                        Je hebt zeker gelijk, maar ik ben graag op dit forum en als ik overal een account moet aanmaken , ze zouden toch met dezelfde antwoorden afkomen

                        @leopard
                        Bedankt voor de tip!

                        Comment

                        Working...
                        X