Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

    Ik denk eraan benevens mijn DSLR weer eens een goede prosumer te kopen:

    - niet te groot / zwaar
    - budget 500-600 euro
    - Minimun 10x zoom, liefst gestabiliseerd

    De Canon Pro 1 heb ik ook overwogen, maar die bevriest zijn beeld tijdens het focussen...lijkt me zeer onhandig.
    Sony 828 is wel goed, maar te duur ( ik blijf immers DSLR-en )

    Kwam ik dus op volgende camera's uit:

    Panasonic DMC-FZ20 en Canon PowerShot S1 IS


    De FZ-20 is bij mijn weten nog niet uit, maar graag had ik hier enige reacties inzake pro/contra de Canon/Panasonic

    Lichte voorkeur naar de Panasonic ( Leica-lens)
    Last edited by Alfa Centauri; 29 augustus 2004, 11:18.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

    Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
    Ik denk eraan benevens mijn DSLR weer eens een goede prosumer te kopen:

    - niet te groot / zwaar
    - budget 500-600 euro
    - Minimun 10x zoom, liefst gestabiliseerd

    De Canon Pro 1 heb ik ook overwogen, maar die bevriest zijn beeld tijdens het focussen...lijkt me zeer onhandig.
    Sony 828 is wel goed, maar te duur ( ik blijf immers DSLR-en )

    Kwam ik dus op volgende camera's uit:

    Panasonic DMC-FZ20 en Canon PowerShot S1 IS


    De FZ-20 is bij mijn weten nog niet uit, maar graag had ik hier enige reacties inzake pro/contra de Canon/Panasonic

    Lichte voorkeur naar de Panasonic ( Leitz-lens)
    Beide goed denk ik, maar een enorm nadeel van de S1IS is dat er geen 550ex op kan, althans voor gevorde gebruikers!!
    En de Panasonic is een buitenbeentje, kan die trouwens cf aan? Anders ben je weer vertrokken voor mediakaartjes. Wat je flexibilteit aantast uiteraard.

    Met je budget voor ogen, zou ik best wel een compakte Canon overwegen, weet niet aan welke numers ze nu zitten, gaat zo snel, maar vraag otto voor een proefkamera. Ben je zeker van je koop.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

      De Panasonic heeft geen Leitz, maar een Leica-lens. Alle pro's en contra's zijn hier al vele malen aan bod geweest (wat betreft de FZ10, tenminste; de FZ20 is er nog niet.).
      Pana FZ10

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

        Mijn CANON heeft enkele nadelen, geen optische zoeker, en het beeld bevriest waardoor actiefoto's niet echt makkelijk zijn.
        Vind het wel een goed toestel zeker in vgl met mijn vorige (coolpix3100) maar een DSLR is toch wel het einde denk ik. De Canon is zo een beetje van beide systemen. Veel instelmogelijkheden en toch eenvoudig en compact.

        Het grote voordeel is de 10x en IS

        Peter
        Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

        http://www.peter-mia.be

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

          Oorspronkelijk geplaatst door pevsteen
          Mijn CANON heeft enkele nadelen, geen optische zoeker, en het beeld bevriest waardoor actiefoto's niet echt makkelijk zijn.
          Vind het wel een goed toestel zeker in vgl met mijn vorige (coolpix3100) maar een DSLR is toch wel het einde denk ik. De Canon is zo een beetje van beide systemen. Veel instelmogelijkheden en toch eenvoudig en compact.

          Het grote voordeel is de 10x en IS

          Peter
          Aha, dus de S1 doet net hetzelfde als de Pro 1: bij het focussen bevriest het beeld. Tja, dat vind ik wel een probleem.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

            Oorspronkelijk geplaatst door zuk
            De Panasonic heeft geen Leitz, maar een Leica-lens. Alle pro's en contra's zijn hier al vele malen aan bod geweest (wat betreft de FZ10, tenminste; de FZ20 is er nog niet.).
            Oops, foutje gecorrigeerd.

            BTW ik denk dat de Pana OOK een elektronische zoeker heeft.
            Maar als het een "goede" is kan ik daar wel mee leven....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

              Mar©
              Alles op een rijtje gezet, bekijk toch die 828 eens!! geen bevriezende zoeker, een goede zoeker, een zeer goede en mechanische zoomlens, cf kaarten, enzovoort.

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

                De FZ10 heeft inderdaad een electronische zoeker. Elke prosumer met een groot zoombereik heeft dit. Het is even wennen, maar daarna is het geen probleem. Heeft trouwens ook voordelen: alle instellingen duidelijk te zien in de viewfinder en uw foto te kadreren zoals bij een SLR.
                Pana FZ10

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Mar©
                  Alles op een rijtje gezet, bekijk toch die 828 eens!! geen bevriezende zoeker, een goede zoeker, een zeer goede en mechanische zoomlens, cf kaarten, enzovoort.
                  Ja maar de Sony staat bij Otto aan 900 euro en de nieuwe Pana aan 600 euro.
                  Toch nog een serieus verschil...
                  En eigelijk vind ik de Sony ( maar d's natuurlijk louter persoonlijk ) ne lelijke "kodak".

                  Met een EVF kan ik leven, als de kwaliteit maar goed is. EVF heeft ook z'n voordelen.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic DMC-FZ20 - Canon PowerShot S1 IS

                    Heb je de Kodak DX 7590 en de Minolta Dimage Z3 al overwogen? Ook soortgelijke camera's die mij in ieder geval weer doen heroverwegen. Ik was nl. al van plan de Canon S1 IS aan te schaffen.
                    Last edited by andrez; 30 augustus 2004, 17:05.

                    Comment

                    Working...
                    X