Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online backup / storage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online backup / storage

    Ik ben opzoek naar een handige dienst voor online opslag en backup van mijn foto's en evt. andere bestanden. Ik werk nu via een laptop met maar 256GB SSD, en dat kan met RAW en PSD bestanden snel vollopen. Ik gebruik nu twee externe HDD's die ik probeer in sync te houden en waarvan ik er één buitenshuis bewaar. Maar in de praktijk merk ik dat ik het maken van backups niet structureel genoeg bijhoud, waardoor ik wil kijken naar online oplossingen.

    Eigenlijk wil ik simpelweg een vituele hardeschijf zien in mijn windows explorer en daar bestanden in kunnen mikken. Daarnaast vind ik een Android app voor uploaden/bekijken via mijn mobiele apparaten ook wel erg handig.

    Dropbox doet dit bijvoorbeeld, deze heb ik geprobeerd. Maar ik ontdekte dat deze alles wat online staat synchroniseert naar een lokale map op de computer, waardoor ik nog minder schijfruimte overhoud dan dat ik al heb op mijn laptop. Er zijn wel wat omwegen mogelijk met selectief synchroniseren, maar dat maakt het gelijk een stuk bewerkelijker, waar ik niet op zit te wachten. Heb nu net ook de gratis dienst Stack geprobeerd, die werkt eigenlijk op dezelfde manier als dropbox.

    Heeft iemand suggesties? Ik zoek grofweg 1TB aan opslagruimte. Ik vind het prima als ik er iets voor moet betalen (dropbox is een tientje in de maand, wat ik heel reëel vind).

    Alvast bedankt!
    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

  • #2
    Re: Online backup / storage

    Ik vermoed dat de meeste cloud oplossingen synchroniseren met een lokale map (tenzij de je enkel via een webbrowser benaderd)

    Google drive, icloud, dropbox etc...

    Wat je steeds kan doen is een NAS(je) aankopen, netwerkdrive delen op je computer en eventueel hierin je cloud map aanmaken en die te syncronyseren.

    Dit is trouwens de bedoeling van een backup. Op meerdere locaties iets bewaren, dus je pc EN je cloud locatie.

    Comment

    Working...
    X