Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

    Beste vrienden,

    Heeft er iemand van jullie ervaring met de Dawntech ECO ProSummer M GPS op een Nikon D610?
    Werk al jaren met de GPS van Nikon maar ben daar zeker niet helemaal tevreden over, signaal valt vaak weg en ik moet de kabel uittrekken en weer invoegen om terug spanning te krijgen.
    Ondertussen al aan de tweede kabel maar het probleem blijft zich herhalen, vandaar dat ik uitkijk naar een alternatief.

    Robert

  • #2
    Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

    Oorspronkelijk geplaatst door Robertje Bekijk bericht
    Beste vrienden,

    Heeft er iemand van jullie ervaring met de Dawntech ECO ProSummer M GPS op een Nikon D610?
    Werk al jaren met de GPS van Nikon maar ben daar zeker niet helemaal tevreden over, signaal valt vaak weg en ik moet de kabel uittrekken en weer invoegen om terug spanning te krijgen.
    Ondertussen al aan de tweede kabel maar het probleem blijft zich herhalen, vandaar dat ik uitkijk naar een alternatief.

    Robert
    Niet echt een antwoord op je vraag Robert, maar een vriend van mij doet het anders,
    op zijn smartphone zet hij open source kaarten, en laat deze continue coördinaten lezen,
    er alleen voor zorgen dat uurwerk van toestel en camera gelijk lopen, bij het importeren
    in Lightroom kan je deze gegevens koppelen en zo perfect bij iedere foto de coördinaten opvragen,
    eenmaal ingebracht blijven die gegevens perfect in je info bewaard, werkt perfect.
    Enige vereiste is dat je klokken gelijk lopen, maar zelfs dat kan je nadien nog bijstellen.
    Indien interesse kan ik je eventueel met hem in contact brengen.

    Comment


    • #3
      Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

      Ik doe het ook min of meer zoals Geert zegt: smartphone app die mijn traject via gps registreert.
      Bij mij is dat Runkeeper omdat ik die vroeger ook gebruikte bij het lopen en fietsen, maar er zijn ongetwijfeld apps die dezelfde registratie doen met veel minder toeters en bellen.

      Bij thuiskomst gewoon het traject als .gpx bestand exporteren en binnenhalen in de Maps module van Lightroom.
      Vervolgens alle foto's in de filmstrip selecteren en laten auto-taggen. Je foto's worden allemaal met een vlagje op het gps-traject geplaatst.
      Zoals gezegd: klok gelijk zetten, helpt voor de precisie van het taggen, want er wordt naar tijdcodes gekeken. Je kan een offset instellen, maar ik geloof dat die minimaal 6 minuten is (0,1 uur).

      Kleine randbemerking: ik denk dat het achteraf taggen in Lightroom enkel op RAWs werkt. Ik denk niet dat je de exif header van een JPEG op dezelfde manier kan aanvullen/overschrijven. (Ik weet het niet zeker hoor, misschien kraam ik onzin uit.)
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

        Een andere vriend van mij gebruikt DEZE, schijnt super te zijn,
        bovendien kan je verder beschikken over de 10 pins aansluiting, maar ik weet niet of deze aansluitng op de D610 zit ???

        Comment


        • #5
          Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

          Niet dus, zou dan een van DEZE moeten zijn, wel prijzig.....

          Comment


          • #6
            Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Niet dus, zou dan een van DEZE moeten zijn, wel prijzig.....
            Ik heb deze te koop, nooit gebruikt trouwens:

            Comment


            • #7
              Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

              thx voor de reacties, ga het eens proberen.

              Comment


              • #8
                Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Ik heb deze te koop, nooit gebruikt trouwens:
                http://gps-camera.eu/epages/es876418...cts/08.005.049
                Deze is passend op de D610 meen ik vincent?

                Comment


                • #9
                  Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

                  Mag ik een vragen waarom jullie de GPS coördinaten bij jullie foto's willen ?
                  Life is beautiful, take pictures to remember

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

                    Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
                    Mag ik een vragen waarom jullie de GPS coördinaten bij jullie foto's willen ?
                    Die GPX bestandjes zijn super handig om tot op de meter te kunnen bepalen waar een bepaalde foto gemaakt is, handig toch.
                    Super voor mensen die bv. zoals Sultana ieder jaar een paar keer Krügerpark aandoen, of mensen foto's maken bij bergtochten enz. maar overbodig bij portretfotografie,
                    je brengt simpel de coördinaten in in Google Maps oid en kan perfect bepalen waar de foto gemaakt is geweest, en wil je er terug, coördinaten in je GPS en je kan perfect
                    terug naar deze plaats navigeren.
                    Een optie zoals vele opties hé Viper, zo kan je je ook gaan afvragen wat het nut is van je diafragma, sluitertijd en iso nog te kunnen uitlezen na het maken van een foto.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Die GPX bestandjes zijn super handig om tot op de meter te kunnen bepalen waar een bepaalde foto gemaakt is, handig toch.
                      Super voor mensen die bv. zoals Sultana ieder jaar een paar keer Krügerpark aandoen, of mensen foto's maken bij bergtochten enz. maar overbodig bij portretfotografie,
                      je brengt simpel de coördinaten in in Google Maps oid en kan perfect bepalen waar de foto gemaakt is geweest, en wil je er terug, coördinaten in je GPS en je kan perfect
                      terug naar deze plaats navigeren.
                      Een optie zoals vele opties hé Viper, zo kan je je ook gaan afvragen wat het nut is van je diafragma, sluitertijd en iso nog te kunnen uitlezen na het maken van een foto.
                      Inderdaad, ik zal nooit foto's posten met GPS coordinaten erin omdat er bedreigde diersoorten op staan maar het maakt het wel gemakkelijk om te traceren waar die foto precies genomen is zoals Geert aangaf

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Inderdaad, ik zal nooit foto's posten met GPS coordinaten erin omdat er bedreigde diersoorten op staan maar het maakt het wel gemakkelijk om te traceren waar die foto precies genomen is zoals Geert aangaf
                        Inderdaad, en mannen van het betere werk zoals U worden nogal eens opgemerkt door NG, wat het een stuk gemakkelijker
                        maakt om die mensen te helpen alles in kaart te laten zetten.
                        Last edited by Guest42; 29 mei 2016, 05:50.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dawntech ECO ProSummer M GPS op D610

                          Vind ik fijn om nadien de plaats terug te vinden. Wij doen elke zomer een soort van een rondreis in een bepaalde streek en op die manier vergeet ik niet waar ik de foto genomen heb. Foto's importeren via lightroom en via de module maps kunt u haarfijn? Zien waar de foto genomen is

                          Comment

                          Working...
                          X