Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gepensioneerden : jokemails, contactpersonen & nieuwe live.be layout foufelaré

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gepensioneerden : jokemails, contactpersonen & nieuwe live.be layout foufelaré

    Zoals veel gepensioneeerden gebruikt m'n schoonpa z'n live.be online email hoofdzakelijk om jokemails te versturen en te ontvangen met andere gepensioneerden (al dan niet vettig)
    Onlangs kreeg hij een nieuw voorstel om van de oude live.be layout over te schakelen naar een outlook layout en hij klikte natuurlijk ja zonder te lezen.
    Hij zat in de clinch met z'n contactpersonen, hij selecteert ze graag uit de lijst, maar nu moest hij de letters typen, vb A voor André en vond dit onhandig.
    M'n schoonma leest waarop ze drukt en heeft dit probleem niet, zij heeft nog de oude live.be layout, beiden hebben ze onlangs een cursus Windows gevolgd, maar voor de rest weten ze niet veel.

    De vraag is : welke emailproviders online (of programma's) zijn het makkelijkst in gebruik om in een lijstje je contactpersonen aan te vinken bij het versturen ?
    Ik zal eens een paar emailgroep voor hem maken zodat hij ze in 1x kan selecteren, zo complex zal z'n mailbox niet zijn, altijd dezelfde die deze mails ontvangen/sturen :-D

    Vroeger gebruikte ik incredimail, maar vind het best dat z'n mails online bewaard worden, gezien z'n pc af en toe eens geformatteerd moeten worden.
    Bovendien zijn die bijlagen met jokes giga groot...

    Misschien Gmail of iets anders dan outlook ?
    Last edited by CanonYouCan; 26 mei 2016, 17:56.

  • #2
    Re: Gepensioneerden : jokemails, contactpersonen & nieuwe live.be layout foufelaré

    Zelf gebruik ik m'n telenet, maar van de gratis hoor ik van velen dat GMail veel 'slimme' manieren heeft om met je inbox en contacten om te gaan.

    Bedenk wel bij oudere mensen dat t moeilijk wennen is aan iets nieuws, merk ik ook met mijn grootouders en hun pc :-) Misschien zelf eerst eens goed nagaan hoe complex het is, want handig is in hun ogen iets anders dan wat wij ervan vinden.

    Comment


    • #3
      Re: Gepensioneerden : jokemails, contactpersonen & nieuwe live.be layout foufelaré

      Is er eigenlijk een manier om van die nieuwe outlook layout online af te geraken en terug naar de oude live email te gaan ?

      Comment

      Working...
      X