Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x256 of 1x512

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2x256 of 1x512

    Ik weet niet wat ik zou nemen. Ene kameraad van mij zei, neem beter er 2 van 256, moest er 1 stuk gaan, dan heb je het ander nog. Terwijl als die van 512Mb stuk gaat, ben je alles kwijt ? Ik heb er nu 2 van 128, maar vind dit toch wat weinig. Ik ga naar auto meetings en tja, daar staan veel auto's he
    Ik geraak momenteel even niet op de site van PIN, dus ik weet ook niet als ik duurder uitkom als ik er 2 van 256 neem. Wat zou ik dus nemen ?

    Canon Powershot S30
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

  • #2
    prijs:
    188 of 2*97.

    voordeel van een grote: groter
    nadeel van een grote: zoals je al gezegd hebt.

    www.vildaphoto.net

    Comment


    • #3
      zonder twijfel : 2 x 256. omwille van de eerst gegeven reden...

      <font color=blue>embee - Oly C2100UZ + MCON-40</font id=blue>
      <font size=1>"Some people say I cannot play the piano, but no one can say I didn't enjoy it."</font id=size1>

      embee ::: nikon stuff

      Comment


      • #4
        2 x 256 is verstandiger, niet alleen worden ze daarn averhoudingsgewijs ook duurder (kosten per MB) ook de kans dat er eentje kapot gata is aanwezig, je kan de foto's dan nog terughalen maar dan kan je in de tussentijd ergeen foto's meer op maken, met 2 geheugenkaarten heb je altijd nog een reserve (de kans dat ze allebei kapot gaan is te verwaarlozen).

        <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>
        <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

        Comment


        • #5
          ik heb een Ridata 512 en een Dane elec 256. deze tweede is momenteel kapot. een paar weken geleden zou ik gezegd hebben: neem de 512 maar nu denk ik net iets anders.

          www.vildaphoto.net

          Comment


          • #6
            Maar ja, de kans dat zo een CF kapot is ook heel klein denk ik. En als je zo een 512 neemt, hoef je in feite niet te wisselen. Ik ben er nog niet uit. Op die van 256 moet ik toch nog wachten, want die hebben ze niet meer bij PIN. Ik weet het niet, zal nog even erover moeen denken. Bedankt voor jullie reply's !!

            Canon Powershot S30
            "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

            Comment


            • #7
              idd de kans dat een Ridata CF het laat afweten is zéér klein... je zal eerder een zes met de Lotto halen dan dat je kaartje het begeeft..
              Maar er kan bv op reis van alles gebeuren.
              Bevoorbeeld dat je camera gestolen wordt. Wel dan ben je al je vakantiefoto's kwijt.
              Als je dan een CF hebt die ja la gewisselt had, heb je die foto's tenminste nog.
              Maar het voordeel van een grote 512 MB kaart is natuurlijk dat je niet hoeft te wisselen. En je CF is altijd vol op het belangrijkste moment en mis je de aktie en het shot van 't jaar...

              Mic / Oly E-20
              http://www.pbase.com/mic

              Comment


              • #8
                Nu weet ik het helemaal niet meer. Maar ja, ik heb nog 2 kaartjes van 128 liggen. Een kan ik misschien verkopen, maar ik heb liever meer ruimte om foto's te trekken. Daar om die 256 of die 512. Ik denk dat het verstandigste is om 2*256 te kopen.

                Die 6in1 usb reader op PIN, zijn deze veel sneller dan gewoon via de camera ?
                Want nu sluit ik gewoon de usb kabel op camera aan, en deze zet deze dan op de harde schijf.

                Canon Powershot S30
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                Comment


                • #9
                  Ik heb zelfs 2 x 128 mb gekocht ipv 1 x 256 mb omdat ik het ook een nadeel vind om met één grote te werken (die je thuis zelden volschiet op een dag) en daarna toch weer wist zodat je maar een gedeelte van je kaartje gebruikt en je kaart evensnel versleten is als een andere maar dan met een hoop ruimte die je zelden hebt gebruikt ! Op vakantie nam ik gewoon een 2 de kaartje mee moest de eerste vol geraken !
                  Maar hij , je geraakt er wel uit denk ik !!!

                  Op dees kOdakske sta CanOn pOwershOt S 3O

                  Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
                  Fujifilm Finepix F31fd

                  Comment


                  • #10
                    Ja ik denk dat het beste is gewoon er 2 van 256 te nemen.
                    Het is nu niet dat die dingen zo groot zijn en zwaar wegen.

                    Canon Powershot S30
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                    Comment


                    • #11
                      Alle, eindelijk is de kogel door de kerk. Heb juist er 2 van 256Mb besteld bij PIN. Ben eens benieuwd wanneer ze hier zijn.

                      Canon Powershot S30
                      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                      Comment


                      • #12
                        Ikzelf stond verleden maand ook voor de keuze maar het prijsverschil tussen 1 x 512Mb of 2 x 256 is gigantisch op dit moment ook vanwege de veiligheidsoverweging heb ik ook voor het eerst gekozen!!
                        Trouwens ik heb ongeveer 2 x 170 euro betaald.

                        Take care !
                        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                        Comment


                        • #13
                          Je moet via PIN bestellen. Ik betaal daar 2x97 euro (256Mb) en 18 euro verzendingskosten. Het is ook de eerste keer dat ik daar bestel, maar iedereen van dit forum(of toch een groot deel) besteld daar zijn CF.

                          Canon Powershot S30
                          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb ook bij PiN gekocht, mijn afrekening is nu 233,42 EUR voor 512 MB (CF Ridata). Dus minder dan wat je hier betaalt voor 256 MB ... En twee kaarten betekent 1 kans meer om te verliezen, stuk te geraken etc ... denk maar aan de prijs van 512 voor 256 hier ... en het gemak om niet te moeten veranderen. Tot slot : hoe groter de harde schijf of CF hoe sneller kan worden geschreven ... nogal normaal ...

                            Comment

                            Working...
                            X