Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel wind

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Veel wind

    vandaar de hoog opspattende golven.


    Bedankt voor de reacties en tips tot verbetering op mijn vorige foto hier in Natuur & Landschappen

  • #2
    Re: Veel wind

    Veel contrast - mooie compo.
    Zijn de rotsen echt zo donker ?
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Veel wind

      Zal wel zijn zeker dat ze zo donker zijn, maar toch zou ik de schaduwen een ietsje oplichten.
      Vind het wel een knappe prent.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Veel wind

        prachtig hoor ,mooie kleuren en contrast
        canarische eilanden ?

        Comment


        • #5
          Re: Veel wind

          Mooie opname en op het juiste moment geklikt
          Inderdaad misschien schaduwen toch een tikje oplichten

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Veel wind

            .Knappe opname. ik gok eigenlijk dat de rotsen zo zwart zijn en op het eerste zicht lijkt er niets echt dichtgelopen te zijn.
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Veel wind

              De rotsen zijn echt zo donker, bijna zwart zelfs, het is gestolde lava. Zelfs het gebouwtje waarvan je de restanten ziet is opgetrokken uit lavabrokken.
              Foto genomen op één van de Canarische Eilanden, nl. La Palma.
              Ik ga toch eens proberen iets te doen aan de paar vlekken die écht bijna dichtgelopen zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Veel wind

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                De rotsen zijn echt zo donker, bijna zwart zelfs, het is gestolde lava. Zelfs het gebouwtje waarvan je de restanten ziet is opgetrokken uit lavabrokken.
                Foto genomen op één van de Canarische Eilanden, nl. La Palma.
                Ik ga toch eens proberen iets te doen aan de paar vlekken die écht bijna dichtgelopen zijn.
                Kan ik alleen maar beamen, ik krijg ook dikwijls die opmerking als ik mijn foto's toon die ginder zijn gemaakt, zelfs al zijn de foto's niet onderbelicht toch kan je bijna geen details meer zien, ze zijn gewoon zo zwart ,en zwart is dan ook zwart, oplichten helpt niet, dus gewoon zo laten zoals het echt was 😉
                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                vandaar de hoog opspattende golven.


                Bedankt voor de reacties en tips tot verbetering op mijn vorige foto hier in Natuur & Landschappen

                Comment


                • #9
                  Re: Veel wind

                  was ook mijn eerste gedacht, de donkere partijen een beetje oplichten. maar, alst zo is, dan ist zo he.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veel wind

                    Toen ik nog Polen ging, maar bepaald Wolsztyn om er te rijden met de stoomlocomotieven, nam ik natuurlijk ook foto's van die mooie machines met een analoog toestel weliswaar. Digitaal bestond toen nog niet.
                    In het begin was ik erg ontgoocheld dat er in de zwarte locomotieven weinig detail te zien was terwijl ik dat juist wel mooi kon zien in de zoeker.
                    Het menselijk oog past zich aan, een fototoestel, of beter gezegd een film of een sensor niet.
                    Zwart is altijd moeilijk te fotograferen en dat zal altijd zo blijven.

                    De foto van Djivan is verre van toegelopen en er zit nog altijd voldoende detail in, alleen komt het niet echt tot zijn recht en daarbij kan Ps een handje helpen als je de foto bewerkt in ACR.
                    En dan krijg je dit: KLIK

                    Djivan als ik de KLIK moet verwijderen dan hoor ik het graag.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veel wind

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Toen ik nog Polen ging, maar bepaald Wolsztyn om er te rijden met de stoomlocomotieven, nam ik natuurlijk ook foto's van die mooie machines met een analoog toestel weliswaar. Digitaal bestond toen nog niet.
                      In het begin was ik erg ontgoocheld dat er in de zwarte locomotieven weinig detail te zien was terwijl ik dat juist wel mooi kon zien in de zoeker.
                      Het menselijk oog past zich aan, een fototoestel, of beter gezegd een film of een sensor niet.
                      Zwart is altijd moeilijk te fotograferen en dat zal altijd zo blijven.

                      De foto van Djivan is verre van toegelopen en er zit nog altijd voldoende detail in, alleen komt het niet echt tot zijn recht en daarbij kan Ps een handje helpen als je de foto bewerkt in ACR.
                      En dan krijg je dit: KLIK

                      Djivan als ik de KLIK moet verwijderen dan hoor ik het graag.
                      Jouw versie moet zeker niet weg, maar persoonlijk vind ik ze toch te licht. Mocht je ter plekke gaan, dan zal je zien dat de bewerkte niet meer aan de realiteit beantwoordt.
                      In jouw versie ogen de lavarotsen eerder grijs en dat zijn ze echt niet, ze gaan van heel erg donker bruin tot zwart, maar zeker niet grijs.
                      Wat niet wil zeggen dat ik geen interesse heb in 'ACR in Photoshop' want dat is me totaal onbekend... zoals nog vele andere dingen in PS natuurlijk .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veel wind

                        We proberen toch steeds de werkelijkheid te benaderen....niet ? Het is wat het is he....mooie foto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veel wind

                          Dank Djivan, u hebt volkomen gelijk wat de kleuren betreft.
                          Helaas heb ik een verkeerde geüploade; Als u het mij toestaat dan plaats ik nu een klik met de juiste bewerking.
                          Ik was helaas vergeten de witbalans af te stellen. Bovendien had ik "Tegenhouden" te veel 'misbruikt', dat klopt dus allemaal.
                          Tuurlijk was ik niet ter plaatse en is het moeilijk om alles natuurgetrouw weer te geven, maar moet dat nu echt?
                          Zoals ik al zei, zwart fotograferen is erg moeilijk omdat zwart eigenlijk geen kleur is.
                          Grote fotografen bewerken ook hun foto's om die mooier te laten uitkomen hoor.
                          Dus hier de juiste KLIK, als u het mij toestaat natuurlijk.

                          Ook bewerkt in ACR, vervolgens geopend in Ps CS6 en de witbalans afgesteld want de foto bevatte teveel blauw hoor.
                          Ik heb hem ook voor 50% verscherpt in de Lab modus. Lijkt veel 50% maar dat is het niet in de Lab modus.
                          Hou ook het blauw in de lucht en zee in het oog.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veel wind

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            Dank Djivan, u hebt volkomen gelijk wat de kleuren betreft.
                            Helaas heb ik een verkeerde geüploade; Als u het mij toestaat dan plaats ik nu een klik met de juiste bewerking.
                            Ik was helaas vergeten de witbalans af te stellen. Bovendien had ik "Tegenhouden" te veel 'misbruikt', dat klopt dus allemaal.
                            Tuurlijk was ik niet ter plaatse en is het moeilijk om alles natuurgetrouw weer te geven, maar moet dat nu echt?
                            Zoals ik al zei, zwart fotograferen is erg moeilijk omdat zwart eigenlijk geen kleur is.
                            Grote fotografen bewerken ook hun foto's om die mooier te laten uitkomen hoor.
                            Dus hier de juiste KLIK, als u het mij toestaat natuurlijk.

                            Ook bewerkt in ACR, vervolgens geopend in Ps CS6 en de witbalans afgesteld want de foto bevatte teveel blauw hoor.
                            Ik heb hem ook voor 50% verscherpt in de Lab modus. Lijkt veel 50% maar dat is het niet in de Lab modus.
                            Hou ook het blauw in de lucht en zee in het oog.
                            Ik denk dat je met deze tweede klik bijna boenk op de realiteit zit qua lavakleuren.
                            Je ziet duidelijk het zwarte en het donkerbruine, maar de zee oogt nu wel groenig en die is écht blauw. Mag zeker blijven staan.
                            Bedankt verder voor de info.
                            Ook alle andere 'schrijvers' bedankt voor hun reactie .
                            Last edited by Guest17; 30 mei 2016, 09:10.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Veel wind

                              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              Zal wel zijn zeker dat ze zo donker zijn, maar toch zou ik de schaduwen een ietsje oplichten.
                              Vind het wel een knappe prent.
                              Wel opletten dan voor contrast ruis......
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X