Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-35 1.8 als vervanger Nikon 35mm 1.8g?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-35 1.8 als vervanger Nikon 35mm 1.8g?

    Dag allemaal

    Momenteel heb ik een Nikon 35mm 1.8g op mijn nikon d3200.
    Dit is tot nu toe ook kleinste lens (in mm) die ik heb. Ik ben dus ook op zoek naar een groothoek lens.

    Ik ben aan het twijfelen tussen het kopen van een groothoeklens (zoom of prime), of het vervangen van de nikon door de sigma 18-35 1.8

    Mijn vraag is of jullie denken dat het waard zou zijn (gezien de prijs van de sigma) om voor een wissel te gaan?
    Voordeel zou zijn dat ik dan zowel groothoek (niet extreem, maar toch) als 35mm heb mijn constante 1.8 diaframa.

    Bedankt voor jullie mening.
    Michael
    Fujifilm X-T1 + XF 23 F2 WR + Takumar Auto 55 1.8

  • #2
    Re: Sigma 18-35 1.8 als vervanger Nikon 35mm 1.8g?

    Ik heb op de SD met sigma-lenzen met de 18-35 kunnen spelen - prachtig lensje (het is geen klein stukje glas, maar zelfs op de a6000 ging dat erg vlotjes (mc11 converter). Scherp - niet van de lichtste - en trefzeker qua AF (oordeel niet wat het op uw nikon gaat geven).
    Een detail - mocht u ooit plannen hebben op Full Frame - deze lens is enkel APS-C - maar prijs/kwaliteit denk ik - zeker z'n geld waard. Ik weet niet hoe scherp de nikon 35mm f1.8 is.
    Er is morgen een event in de beekse bergen - daar kan je die Sigma ook gaan testen! Mocht het in de buurt liggen - je weet maar nooit...

    sukses

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-35 1.8 als vervanger Nikon 35mm 1.8g?

      Oorspronkelijk geplaatst door michael.hossain Bekijk bericht
      Dag allemaal

      Momenteel heb ik een Nikon 35mm 1.8g op mijn nikon d3200.
      Dit is tot nu toe ook kleinste lens (in mm) die ik heb. Ik ben dus ook op zoek naar een groothoek lens.

      Ik ben aan het twijfelen tussen het kopen van een groothoeklens (zoom of prime), of het vervangen van de nikon door de sigma 18-35 1.8

      Mijn vraag is of jullie denken dat het waard zou zijn (gezien de prijs van de sigma) om voor een wissel te gaan?
      Voordeel zou zijn dat ik dan zowel groothoek (niet extreem, maar toch) als 35mm heb mijn constante 1.8 diaframa.

      Bedankt voor jullie mening.
      Michael

      ik heb de 17-35f1.8 en het is de beste lens op een DX dat ik al getest heb, het enigste nadeel in uw geval is dat deze relatief prijzig is (het is toch weer 7-800 Eur, maar dan aan de andere kant is het echt wel een pro objectief voor een dx camera, zeer degelijk en solide gemaakt.) én dat het een zwaar ding is. Zeker in vergelijking met een prime.

      op een Fullframe kan je het nog gebruiken als 35f1.8 prime btw
      Nikon Powah

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-35 1.8 als vervanger Nikon 35mm 1.8g?

        Ik heb besloten mijn nikon 35mm 1.8 te verkopen en te gaan voor de sigma 18-35 1.8.
        Alle reviews die ik gelezen heb, wijzen erop dat dit een toplens is. Ik ben ervan overtuigt dat die op 35mm evengoed zal zijn als de nikon.
        Laten we hopen...
        Fujifilm X-T1 + XF 23 F2 WR + Takumar Auto 55 1.8

        Comment

        Working...
        X