Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I feel you upon my skin...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] I feel you upon my skin...

    Ik vermoed dat ik hier heel wat kritiek op zal krijgen. :-)

    Let me be, Let me sleep.-1-2 by Smith De Westelinck, on Flickr

  • #2
    Re: I feel you upon my skin...

    Mooi en boeiend beeld
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

    Comment


    • #3
      Re: I feel you upon my skin...

      Knap en filmisch beeld - maar die beesten zou ik niet om haar gezicht hebben gedaan
      Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

      Comment


      • #4
        Re: I feel you upon my skin...

        Ik vraag me af wat de boodschap is.
        En moedig model ook
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: I feel you upon my skin...

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Ik vraag me af wat de boodschap is.
          En moedig model ook
          Peter
          De boodschap is wat jij ervan wilt maken..

          Comment


          • #6
            Re: I feel you upon my skin...

            Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
            Knap en filmisch beeld - maar die beesten zou ik niet om haar gezicht hebben gedaan
            Jah, dat is voor mij het net anders maken...

            Comment


            • #7
              Re: I feel you upon my skin...

              ok - is eens iets anders dan een gezichtsmaskertje met komkommers
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: I feel you upon my skin...

                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                ok - is eens iets anders dan een gezichtsmaskertje met komkommers
                Peter
                Wie weet... Misschien lanceer ik nog een nieuwe trend.
                Binnenkort allemaal op Instagram met krabben op hun gezicht..

                Comment


                • #9
                  Re: I feel you upon my skin...

                  Waarom niet wat meer van dichtbij zonder onderlichaam dan is het effect wat je wilt bereiken nog groter?

                  Comment


                  • #10
                    Re: I feel you upon my skin...

                    Ik vind het idee heel leuk, maar de uitvoering iets minder. De eerste 2x dat ik kwam kijken had ik zelfs niet door dat er krabben op haar gezicht lagen. Het leek mij eerder iets van het gras dat voor haar gezicht hing. Iets te moeilijk om naar te kijken dus, voor mij persoonlijk.
                    http://kasper.photography & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: I feel you upon my skin...

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugarman2 Bekijk bericht
                      Waarom niet wat meer van dichtbij zonder onderlichaam dan is het effect wat je wilt bereiken nog groter?
                      De passieve houding (schouders armen) is net een meesterlijke zet!
                      De beelden die Neil maakt, er schort altijd nog wel iets aan voor iemand...maar elke keer dat ik hem bekijk, zie ik telkens een beetje meer. Telkens dichter en dichter

                      Mooie website trouwens....die de bezoeker meeneemt in je verhalen. Heb er wel mijn twee favoriete beelden niet op teruggevonden. Wellicht ben ik er te snel doorheen gegaan en heb ik ze gewoon niet opgemerkt
                      Last edited by ineedair; 26 mei 2016, 22:25. Reden: Website
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                      Comment


                      • #12
                        Re: I feel you upon my skin...

                        Je maakt echt wel cewl dingen out of the box.
                        Nice!

                        Comment


                        • #13
                          Re: I feel you upon my skin...

                          Oorspronkelijk geplaatst door sugarman2 Bekijk bericht
                          Waarom niet wat meer van dichtbij zonder onderlichaam dan is het effect wat je wilt bereiken nog groter?
                          Dan gaat het effect net weg. Dan zou het beeld alvast minder filmisch zijn, en de verhouding beeld/indruk zou helemaal uit balans zijn.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                          Ik vind het idee heel leuk, maar de uitvoering iets minder. De eerste 2x dat ik kwam kijken had ik zelfs niet door dat er krabben op haar gezicht lagen. Het leek mij eerder iets van het gras dat voor haar gezicht hing. Iets te moeilijk om naar te kijken dus, voor mij persoonlijk.
                          Je laatste zin is voor mij een compliment. :-)
                          Ik wil niet alleen recht-aan-toe beelden maken. Maar ook beelden scheppen die iets meer in zich hebben.
                          Waar je naar kan blijven kijken en telkens wat dieper kan graven.

                          Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                          De passieve houding (schouders armen) is net een meesterlijke zet!
                          De beelden die Neil maakt, er schort altijd nog wel iets aan voor iemand...maar elke keer dat ik hem bekijk, zie ik telkens een beetje meer. Telkens dichter en dichter

                          Mooie website trouwens....die de bezoeker meeneemt in je verhalen. Heb er wel mijn twee favoriete beelden niet op teruggevonden. Wellicht ben ik er te snel doorheen gegaan en heb ik ze gewoon niet opgemerkt
                          Welke twee favorieten zijn dat dan? :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: I feel you upon my skin...

                            Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
                            Dan gaat het effect net weg. Dan zou het beeld alvast minder filmisch zijn, en de verhouding beeld/indruk zou helemaal uit balans zijn.
                            Een kwestie van smaak dus want je stelt dat dit een filmisch beeld is maar wat is de definitie van een filmisch beeld? Is voor iedereen blijkbaar iets anders

                            Comment


                            • #15
                              Re: I feel you upon my skin...

                              Oorspronkelijk geplaatst door sugarman2 Bekijk bericht
                              Een kwestie van smaak dus want je stelt dat dit een filmisch beeld is maar wat is de definitie van een filmisch beeld? Is voor iedereen blijkbaar iets anders
                              In het kort, (Quote uit Denken over beelden)



                              Beeldenreeksen leveren een aaneenschakeling van mededelingen op. De beeldinhoud kan van zichzelf al mededelingen bevatten, doordat er woorden of andersoortige tekens in voorkomen, maar het verstaan daarvan is nog geen denken met beelden. Het verstaan van de symbolische inhoud van een schilderij bijvoorbeeld is een denken met andere tekens, een denken in een ander medium, dan het verstaan van de picturale vormgeving met behulp van beeldende middelen als de lijn, de kleur, de compositie of de perspectief.

                              De hiervoor al gedemonstreerde complexiteit van het filmische beeld en de filmische beeldenreeks is een reden om hier even op het filmische perceptuele denken in te gaan. Zowel de dramatische bouw van de uitgebeelde geschiedenis als de mise-en-scene maakt in een speelfilm deel uit van de beeldinhoud, en het verstaan daarvan impliceert ongetwijfeld veelsoortige denkprocessen, maar hier te beperken met het denken over afbeeldingen, dat wilt zeggen: met camerahandeling. Want vooral het kijken met het cameraoog heeft veel weg van de manier waarop wij percepten vormen bij de directe waarneming van de realiteit.

                              Maar wat wij in de realiteit op eigen gelegenheid doen, blijft in optisch en akoestisch opzicht achter bij wat de camera kan doen, deels door fysiologsiche beperkingen van onze zintuigen, deels ten gevolgen van de gebondenheid van ons oog en oor aan ons lichaam, dat zich niet moeiteloos over grote afstanden kan verplaatsen en onmogelijk in kort bestek elke denkbare waarnemingspositie kan innemen.

                              De dingen in haar (cameraoog) gezichtsveld analyserend en herstructurerend gaat de camera de kijker voor in het exploreren van hun ruimtelijke samenhang en hun temporele ordening.Ten behoeve van de kijker onthultde camera verbanden die anders verborgen zouden blijven. Ze laat hem gewoonlijk niet-opvallende details zien zonder hem een overzicht van het geheel te onthouden.


                              ( Denken over beelden: Theorie en analyse van het beeld en de beeldcultuur)

                              Voor mij is, filmische beelden, eigenlijk komen tot beelden die lijken te komen uit een film.
                              Een beeld dat dus eigenlijk beweging en geluid mist. Maar wel een diverse concentratie aan gevoel/inhoud/motivatie/... bezit.

                              Ben er niet natuurlijk maar het is een zoektocht naar meer.

                              Comment

                              Working...
                              X