Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee Bomen in Mei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Twee Bomen in Mei


    Net ten noorden van Barvaux overviel deze weide met bloeiende bomen en weidebloemen me als een donderslag. Wow. Wasda ?
    Geparkeerd.

    Ga ik de weide in ? Is het nodig ? Hmmm... Er zitten toch nogal veel koeien in. Ik neem de 135mm lens en het statief en probeer vanaf de baan de juiste compositie te vinden. Het is nogal moeilijk, want er staan nog een aantal andere bomen in de weide, en de achtergrond werkt op bepaalde plaatsen nogal tegen.

    Terwijl ik zo aan het rondlopen en zoeken en experimenteren ben, komt de landbouwer van de weide net voor mijn auto geparkeerd met een soortement tractor waar een schep met enorme pinnen op gemonteerd zijn. Hij laat dat ding rustig maar vervaarlijk net voor mijn auto naar beneden. Ik krijg de kriebels, ga er naar toen, en vraag lieftallig aan de boer of ik mijn auto wat aan de kant moet zetten ?
    "Neen, neen, niet nodig". "Maar wat zijde gij aan het doen" ?
    "Oh, gewoon fotooke trekken".

    Boer boer gaat de weide in, doet alsof hij iets doet, en vertrekt dan terug, blijkbaar gerustgesteld.

    En ik, ik fotografeerde voort.





    Grotere versie.

    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Twee Bomen in Mei

    Leuk verhaal en je hebt er een mooie opname aan overgehouden
    Straalt volledig de lente uit

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Twee Bomen in Mei

      Mooier dan wat de reacties hier laten vermoeden.
      Maar had je er eentje gehad met slechts 1 boom zo een beetje richting een sterk punt (maar zonder daarom strikte regeltjes te volgen )
      dan had ik die waarschijnlijk nog beter gevonden
      maar misschien komt die nog
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Twee Bomen in Mei

        Goed gezien - goed geschoten
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Twee Bomen in Mei

          Blijf naar die foto maar kijken, 2 bomen, ik zou het anders gedaan hebben.
          Maar jouw idee is beter!
          Knap
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: Twee Bomen in Mei

            bedankt aan allen voor de reacties.

            ik begreep niet goed wat je wilde zeggen, frans, maar je hebt het donderdagavond uitgelegd, en dat zou idd. ook een leuke foto opgeleverd hebben, maar wel een andere dan deze.

            Hier was mijn doel om een soort spanningsboog te creëren tussen de twee boompjes. Ik heb ook een foto waar de voorste boom in het midden staat, maar ik vind dat deze plaatsing meer een balans creeert tussen de twee boompjes. Dat de horizon de voorste boom in twee snijdt vind ik in dit geval niet zo erg, omdat het kontrast tussen de wit bloeiende boom en de geel bloeiende weide hoog genoeg is.

            Misschien zou in de weide gaan om andere perspectieven creëren ook mogelijk geweest zijn, maar gezien de toestand met de boer heb ik dat niet echt gedurfd. Eigenlijk had ik het gewoon moeten vragen, mag ik in je weide binnen om je schitterende boompies beter te kunnen trekken ? Maar je weet, ik ben nogal een bedeesd gastje... lol.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Twee Bomen in Mei

              mooie gedaan en leuk verhaal

              Comment


              • #8
                Re: Twee Bomen in Mei

                Ik vind de lucht echter wat minder na het volgen van deze commentaren. Compositie is wel heel goed maar toch zou ik die lucht wat minder groen instoppen.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment

                Working...
                X