Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II vs. Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II vs. Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM Canon

    Ik weet dat iedereen zal denken: 'Here we go again... '

    Maar ik ga even de situatie schetsen waardoor jullie hopelijk toch mijn twijfel snappen..

    Ik ben een startend hobby fotograaf ( net mijn eerste jaar af.) en ben aan het kijken voor 1 van deze 2 lenzen.
    Ik heb al heel veel gelezen/gekeken op DPreview, Youtube,.. en kom er op dit moment echt niet uit.

    Mij doel is gewoon leuke foto's maken met deze lens en ik ben niet echt een 'pixelneuker' zoals de dat wel eens zeggen, maar als het verschil echt groot is, spaar ik wel verder voor de canon. Maar uit vele youtube filmpjes leid ik af dat het verschil toch vrij klein is. Ik ben ook niet van het principe goedkoper is altijd veel slechter.


    Ga ik met de sigma content zijn om leuke scherpe foto's te maken (voor flickr en hier natuurlijk)?

    Xavier

  • #2
    Re: Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II vs. Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM Cano

    Ik had vroeger de eerste versie van Canon. Die was super.
    Waarom zoek je niet naar een degelijke eerste versie tweedehands?

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II vs. Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM Cano

      ik heb de sigma een jaar of twee gebruikt vooraleer ik de canon versieII had. De sigma is prijs/kwaliteit beter maar de canon is op alle gebieden net dat tikje beter. Maar de sigma is gewoon goed, de canon is 'epic'. Ew en ja ik ben een pixelneuker Als je naar je budget moet kijken is de sigma top, wel goed testen in de winkel. Dat moet je met alle sigma's
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II vs. Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM Cano

        Hoi,