Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke pola filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke pola filter

    B&W Circulair Polarisatie filter Kasemann.
    B&W Circulair Polarisatie filter MRC.
    B&W Circulair Polarisatie filter NC.

    alle drie te koop bij corné. maar wat is buiten de prijs het verschil tussen deze 3

    tussen de duurste en goedkoopste ligt 60 euro.

  • #2
    Re: welke pola filter

    De NC is een filter met een normale coating. De MRC heeft een multi-coating waardoor het filter beter beschermd is tegen weersinvloeden en vocht en stof.

    Hieronder nog over de Kasemann:
    " Polarisatiefilter van de hoogste kwaliteit, gebaseerd op handvervaardigde polarisatiefilters en zeer nauwkeurig bewerkte, optische glazen. De bijzonder kleurneutrale filters zijn extra van een randafdichting voorzien, waardoor een langdurig gebruik onder klimatologisch extreme condities mogelijk is. Het gebruik van B+W polarisatiefilters volgens Kasemann is dan aan te raden, wanneer de hoogste eisen gesteld worden aan de afbeeldingkwaliteit in combinatie met lichtsterke teleobjectieven, apochromatisch gecorrigeerde, speciale of macro objectieven."
    Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

    Comment


    • #3
      Re: welke pola filter

      Klopt het dat Nikon zelf voor de kitlens bij de nikon d70 geen UV-filter of polarisatiefilter van formaat 67 mm heeft ?
      Kent iemand andere kwaliteitsvolle merken voor UV-filter + polarisatiefilter van dit formaat ?
      Bedankt.
      zwart & wit & kleur

      flickr

      Comment


      • #4
        Re: welke pola filter

        En wat bedoelen ze dan met die 'meerprijs slimfilter'?
        [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

        Comment


        • #5
          Re: welke pola filter

          Oorspronkelijk geplaatst door FransGuelinckx
          En wat bedoelen ze dan met die 'meerprijs slimfilter'?
          slim is eerde bedoeld om vignettering tegen te gaan. maar dat is vooral bij groot hoek lenzen. een andere lens heeft daar geen last van.

          denk ik hé
          :-)
          dus voor een 17-80mm hebde geen slim nodig.

          Comment


          • #6
            Re: welke pola filter

            En om het dan helemaal compleet te maken :wat is vignetering?
            Het doet mij denken aan etiketten?!
            [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

            Comment


            • #7
              Re: welke pola filter



              Zie hier een voorbeeld van vignettering...de hoeken van het beeld worden dus afgeschermd door het filter. De lens wil dus meer groothoek vastleggen dan het randje van het filter toelaat. En daar zijn dus slimfilters voor, die zorgen dat het filter dunner is en dus minder naar voren uitsteekt en dus minder vignettering veroorzaakt...
              Dit is met een 18mm lens, dus ook een 17mm lens kan hier last van hebben!
              www.lowspark.nl

              Comment


              • #8
                Re: welke pola filter

                Ik had het niet beter kunnen uitleggen !
                Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                Comment


                • #9
                  Re: welke pola filter

                  Oorspronkelijk geplaatst door marcus
                  Klopt het dat Nikon zelf voor de kitlens bij de nikon d70 geen UV-filter of polarisatiefilter van formaat 67 mm heeft ?
                  Kent iemand andere kwaliteitsvolle merken voor UV-filter + polarisatiefilter van dit formaat ?
                  Bedankt.
                  Er zijn een aantal goede merken op de markt, waarbij B&W m.i. de top is. Een ander anlternatief is bijv. Hoya, iets goedkoper maar kwalitatief bijna even goed.
                  Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke pola filter

                    IK heb het vignettering-probleem dus met mijn Sigma 18-125 in combinatie met een uv en pola (met alleen UV ook al een heeeel klein beetje). Hoeveel helpt zo'n slim-filter? Kan ik er zeker van zijn dat als ik een nieuwe combinatie van uv en pola in slim-versie aanschaf dat ik dan geen vignettering meer heb?

                    De UV gebruik ik als bescherming van de lens, kan de pola alleen daar ook voor dienen? Ik verlies een stopje (of meer), maar dat alleen als hij 'dichtgedraaid' is. Verder nog problemen???
                    www.lowspark.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke pola filter

                      Als je een slimfilter op deze lens monteert heb je geen last van vignettering.
                      Continue een CPL monteren vind ik geen goede optie, omdat je het toch gaat zien (niet altijd gewenst).
                      Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke pola filter

                        Thanks Corné! Ik heb tijdens mijn vakantie mijn non-slim CPL er maar op laten zitten aangezien UV+Pola geen goed idee was.
                        Heb ik 2 slimmetjes nodig (UV+Pola, ik gebruik ze tegelijk) of is 1 van beide genoeg? Ik heb mijn normale versies net nieuw (niet goed georienteerd dus) een een slimme uv + CPL kost nogal een duit...
                        www.lowspark.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke pola filter

                          En een CPL filter neemt ook licht weg. Kan vervelend zijn...

                          Daarom niet zomaar met een Pola filter rondlopen.

                          Twee filters op mekaar zetten (UV en Pola) is om vignettering vragen.
                          Als je de Pola gebruikt neemt die sowieso al het schadelijke UV licht weg . Het "goede" UV licht blijft uiteraard.......
                          Het schadelijke UV licht is dat licht dat reflekteert en verstrooid op nevel en dus "haze" veroorzaakt.

                          Als je kwaliteit wil : B+W en/of Hoya. Maar dan wel de types met de beste anti reflex lagen. Bij Hoya super-HMC of HTMC en bij B+W MRC genoemd.


                          Skitch
                          Last edited by Skitch; 29 augustus 2004, 19:46.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke pola filter

                            en heb je vignettering op de standaard kit lens van nikon 18-70

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke pola filter

                              Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi
                              Thanks Corné! Ik heb tijdens mijn vakantie mijn non-slim CPL er maar op laten zitten aangezien UV+Pola geen goed idee was.
                              Heb ik 2 slimmetjes nodig (UV+Pola, ik gebruik ze tegelijk) of is 1 van beide genoeg? Ik heb mijn normale versies net nieuw (niet goed georienteerd dus) een een slimme uv + CPL kost nogal een duit...
                              Als je een CPL hebt gemonteerd heb je geen UV nodig (dit zit al in de CPL).
                              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                              Comment

                              Working...
                              X