Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony7ii batterijproblemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony7ii batterijproblemen

    Ik heb twee sony batterijen die zeer snel leeg geraken. Ik heb alle mogelijke knopjes die energieverlies veroorzaken in de juiste stand gezet. Als het toestel aanstaat maar er niet mee gefotografeerd wordt is het energieverlies toch zeer groot. Op 10 minuten zakte het energiepijl van de batterij met 17%. Op die manier slaagde ik erin 190 foto's te nemen met twee volle batterijen. Wauw. Zet ik het toestel uit dan heb ik dit energieverlies niet. Ik vind geen oplossing. Graag tips en advies.

  • #2
    Re: sony7ii batterijproblemen

    Da's wel erg weinig (dat mag eigenlijk niet) - mochten dat chinese batterijen zijn - dan zou ik nog aannemen dat zulks mogelijk is. Een defecte cel volstaat immers om snel platte batterijen te hebben. Zelf heb ik een nex c3 die prima werkt - maar die z'n batterijen ook langzaam maar zeker ledigt (heeft een paar weken nodig om ze plat te trekken).
    Ik zou zoeken naar zones die warm worden - en er van uitgaan dat daar mogelijks de bron van uw energieverlies zit. Zet wifi en NFC uit - en probeer stroom te besparen door vb. automatisch het lcd-scherm te laten dimmen na een minuut.
    Kan u ons beschrijven hoe uw instellingen staan, welke lens er op zit?
    Is het toestel nog in garantie?
    Gebruikt u originele sony FW-50's? Zoniet - welk type gebruikt u? Hoe laadt u de batterijen op?
    Zelf kan ik toch tussen de 300 à 500 beelden maken met m'n a6000 met een batterij (zelfde als die van u)- en ik veronderstel dat je met die a7ii misschien er een paar minder zal kunnen maken door de stabilisatie en een paar andere features - maar 300 beelden per batterij moet haalbaar zijn - in de default camera-instellingen. Mijn ervaring met de originele Sony batterijen is eigenlijk erg positief - die houden normaal lang hun lading. Bij chinezen moet je zoeken naar deze met japanse cellen - die zijn mogelijks iets beter. - de meeste doen het goed tot zo'n jaartje of 2 - een keer wat te diep ontladen is't over & out.
    Van m'n originele reeks van 4 batterijen made in china - fw50-clones - zijn er maar 2 meer over - dan nog een batch van 2 gekocht - die doen't nog alle 2 redelijk (wel 20% minder lang dan de echte, heb nu Duracell's die de helft kosten van de sony's - die gaan +/- even lang mee - levensduur voorlopig onbekend). De chinezen - daar ben ik ondertussen mee gestopt - ook de fw500H's hebben totnogtoe niet te veel deugdelijke clones tegen lage prijs - m'n originelen van de a900 doen het na 4 jaar nog altijd meer dan behoorlijk. Ik heb ene chinese witte bij wijze van grap gekocht - wel dat is na een jaartje al gene vette meer...
    Heb tegenwoordig een lader waarmee ik wat kan volgen wat die batterijen doen - van de sony's zijn er weinig die hun lading verliezen - en de overblijvende chinezen doen het ook niet onaardig - na een half jaar zit er nog de helft op.
    Dus graag toch iets meer info.
    Google ook 's - en neem contact op met Sony om te horen of de camera niet binnen moet voor nazicht. U is blijkbaar niet de enige (na een snelle google zoektocht in de fora).

    Deze discussie op dyxum zal u misschien wel willen volgen: http://www.dyxum.com/dforum/sudden-b...9.html#1434716

    groeten
    Last edited by mutley69; 25 mei 2016, 22:58.

    Comment


    • #3
      Re: sony7ii batterijproblemen

      Staat de vliegtuigstand aan?Wanneer deze uit staat vermoed ik dat er ook meer stroom verbruikt wordt,door de wifi enz.Bij mij staat deze steeds aan behalve indien ik foto's wil overzetten naar mijn tablet of eventueel facebook.

      Comment


      • #4
        Re: sony7ii batterijproblemen

        Oorspronkelijk geplaatst door Mark Luyten Bekijk bericht
        Ik heb twee sony batterijen die zeer snel leeg geraken. Ik heb alle mogelijke knopjes die energieverlies veroorzaken in de juiste stand gezet. Als het toestel aanstaat maar er niet mee gefotografeerd wordt is het energieverlies toch zeer groot. Op 10 minuten zakte het energiepijl van de batterij met 17%. Op die manier slaagde ik erin 190 foto's te nemen met twee volle batterijen. Wauw. Zet ik het toestel uit dan heb ik dit energieverlies niet. Ik vind geen oplossing. Graag tips en advies.
        Lijkt mij toch echt wel een hardware probleem?

        Comment


        • #5
          Re: sony7ii batterijproblemen

          Gisteren heb ik na lange tijd nog eens mijn A7II gebruikt.
          Ik heb in het totaal 4 batterijen. De originele, 1 jupio en 2 stuks die ik in een pack heb besteld (met lader).
          Ik gebruik een brillendoosje waar de volgorde is (L > R), R voor afname of nieuw wissel en L voor aanvullen die terug herladen zijn.
          Dat ging goed tot ik aan de originele Sony accu kwam en die was "Exhausted", vond ik dus heel raar.
          Degene die daar L van zat, de volgende was een jupio en was dan weer 100%.
          Het kan dus gewoon een slechte batterij zijn.

          Comment


          • #6
            Re: sony7ii batterijproblemen

            Bedankt voor de reacties. Ik probeer het een en ander uit en laat weten wat het resultaat is.

            Comment

            Working...
            X