Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godox strobist set aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Godox strobist set aanschaffen

    Beste medeforummers,

    Ik werk op locatie bijna alleen met natuurlijk licht, door gebruik van Sunbounce reflectieschermen. Ik krijg echter meer en meer shoots in locaties zoals een bos of in een gebouw, waar ik te weinig flexibiliteit heb om met enkel natuurlijk licht te werken, en ik heb geen zin om mijn studioset aan een dikke batterij te hangen.
    Vandaar dat ik drie flitsers met statieven, paraplu's en triggers wil kopen. Ik neig naar Godox, maar sta open voor andere mogelijkheden.

    TTL mag, maar is niet noodzakelijk.

    Welke flitsers, plu's en statieven koop ik best in combinatie met mijn Canon 6D?
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Godox strobist set aanschaffen

    je zou ook een cactus v6 met de cactus rf60 flash kunnen gebruiken. flash heeft een ingebouwde ontvanger en de v6 zelf werkt met heel veel andere flashkes goed samen. je kan zo dus ook je instellingen wijzigen op je camera.

    Je kan ook kijken naar een systeem als de phottix odin ttl zenders. Ikzelf heb dit altijd gebruikt gehad tot ik overgeschakeld ben op fuji (mijn set is trouwens nog te koop, pm bij intresse). Soms is ttl wel handig

    statieven is idd moeilijk te kiezen. kijk zeker dat er niet teveel plastiek onderdelen aan zitten want dat gaat vrij snel stuk. voor paraplu's gebruik ik meestal goedkope jinbei statiefjes, licht en handig mee te nemen. indien ik er softboxen of octa's op zet verkies ik liever iet's stevigere (geen idee welk merk het is). Ga er binnekort zelf ook nog eentje bijkopen en dit word wss eentje van manfrotto, redelijk duur wel.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Godox strobist set aanschaffen

      Onze voorzitter werk met GODOX flitsers en is daar zeer tevreden over.
      Op 18 juni hebben we een strobistshoot in Baasrode, hij zal die daar zeker inzetten.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Godox strobist set aanschaffen

        ik werk met 2 godox AD360, zeer krachtig en flexibel, bijna een studioflits maar in de huid van een reportage flitser
        onlangs X1 systeem aangeschaft, na een kleine test probleemloos tot 1/8000 sec, dus HSS fotografie

        heb ook een yongnuo set van 2 x yn 600RT + zender, dit is TTL en goed voor snelle reportage reportageportretten
        Sony A7III & Sony A7 RIII
        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

        Comment


        • #5
          Re: Godox strobist set aanschaffen

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Onze voorzitter werk met GODOX flitsers en is daar zeer tevreden over.
          Op 18 juni hebben we een strobistshoot in Baasrode, hij zal die daar zeker inzetten.
          Hallo,

          Ik zal ze proberen niet te vergeten
          Over de Godoxen ben ik inderdaad erg tevreden (V850). Zeer draagbaar systeem en met de Li-ion batterijen doen ze 650 full-power flitsen.
          Ook is de herlaadtijd erg kort. Wel manueel en geen ttl ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Godox strobist set aanschaffen

            Over welke Godox flitsen heb je het hier dan? XEXPERT? WITSRO? Of gewone reportageflitsen?

            Zelf gebruik ik een set Yongnuo reportageflitsen met hun trigger. Best wel tevreden van (prijs/kwaliteit). Een Godox Witstra heb ik even overwogen maar vond dat je weinig meer kracht krijgt dan een standaard speedlight en dan met hun systeem vast zit en ook de battery pack. Nu gewoon een hele pak AA-tjes in de koffer en geen zorgen maken over opladen e.d.

            Succes!
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: Godox strobist set aanschaffen

              Zelf werk ik nu ook reeds een tijdje met godox fltsers, 2 witstro AD 360 manueel. Deze werken zeer goed
              Onlangs een uitbreiding gedaan naar de AD600 Bowens Mount TTL. Dit is een superflitser, niet de goedkoopste maar zeer gebruiksvriendelijk.
              Statiefje opzetten flitser aan zetten en flitsen, zonder veel te meten, werkt als een gewone reportageflitser.
              Sony A7III & Sony A7 RIII
              Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

              Comment


              • #8
                Re: Godox strobist set aanschaffen

                Ik toon ook interesse hierin. Ik fotografeer soms in zalen waar het licht niet gebounced kan worden tegen plafond of muur & moet dan rechtstreeks flitsen voor een groep van +/- 10 mensen. Ook buiten groepsfoto's nemen in het donker vind ik moeilijker. Ik werk met een Canon 6D met een 430II flits maar wil dit beter aanpakken want niet geheel tevreden met het resultaat. Als er ergens een bijscholing is (liefst in de buurt van Heist op den Berg, met ruime straal) mag men dat hier neerzetten. mvg

                Comment

                Working...
                X