Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop telelens

    Ik overweeg een telelens aan te schaffen voor mijn Canon 70D.

    Bij voorkeur eentje uit de L-reeks maar welke?

    Ik twijfel tussen de 70-300 en de 100-400 .
    Qua prijs zit er op zich niet zo heel verschil tussen, juist het bereik :-)
    Enkele weken geleden huurde ik de nieuwe 100-400 USM II voor een weekendje Spa. Zeer tevreden van maar op sommige plaatsen was de minimum afstand van 100 toch te groot (of ik stond te dicht bij het gebeuren )

    Persoonlijk zou ik daarom de 70-300 kiezen, maar dan heb ik een beetje minder zoombereik op max, wat misschien ook wel eens van pas kan komen op andere circuits.
    Kan dit goed opgevangen worden met een extender?

    Zijn er goede alternatieven? vb. Sigma Sport maar die min brandpuntafstand is nog groter en om nu telkens ergens ten velde van lens te wisselen...

    EDIT: Moest dus eigenlijk onder de rubriek "Objectieven" staan

  • #2
    Re: aankoop telelens

    De 100-400 II is een tikkeltje beter dan de 70-300L en focust ook iets sneller. De laatste is dan weer net iets compacter.
    De 100-400 combineert nog vrij goed met een 1.4x teleconverter voor extra reach (maar dan zit je aan f/8).

    Een 150-600 is inderdaad een goed alternatief. De keuze zal wat afhangen van de omstandigheden en het soort fotografie.
    Voor beestjes is langer meestal beter. Voor echte actie is een 70-200 doorgaans de betrouwbaarste.
    De twee L telezooms die jij voorstelt, liggen eerder tussenin, en de 70-300 is wellicht de veelzijdigste. Maar alleen jij kan bepalen of 300 lang genoeg is.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment

    Working...
    X