Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste software voor fotocollage ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste software voor fotocollage ?

    Allen,

    Ik zou een poster op A1 formaat willen maken waarop 50 foto's komen in 5 kolommen en 10 rijen. Layout mag een eenvoudig raster zijn met zwarte lijntjes tussen de foto's.

    Welke software kan ik het best gebruiken om die 50 foto's in één collage te krijgen ?

    Alvast bedankt,
    Marcus

  • #2
    Re: Beste software voor fotocollage ?

    Photoshop!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Beste software voor fotocollage ?

      Photoshop heb ik niet wegens te duur. Wel heb ik Photoshop Elements versie 9.

      Kan je in Elements met een voorgedefinieerde matrix van 10 op 5 werken waarin je de foto's schuift ? Ik heb niet veel zin om 50 foto's één voor één uit te lijnen maar zoek iets dat dit kan automatiseren.

      Marcus

      Comment


      • #4
        Re: Beste software voor fotocollage ?

        het kan ook met gratis faststone imageviewer
        Last edited by ddavid; 25 mei 2016, 10:16.

        Comment


        • #5
          Re: Beste software voor fotocollage ?

          Publisher?

          Comment


          • #6
            Re: Beste software voor fotocollage ?

            Bedankt voor de info over faststone. Ondertussen deze site gevonden : http://www.easycollage.nl/. Daar kan ik mijn 50 foto's opladen en rechtstreeks als collage op posterformaat laten afdrukken.

            Comment


            • #7
              Re: Beste software voor fotocollage ?

              Ik heb dit al gedaan met lightroom. In de afdrukmodule kan je dit aanmaken.

              Comment

              Working...
              X