Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro USB naar USB C Converter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Micro USB naar USB C Converter

    Ik heb een nieuwe smartphone 'One plus 2' en deze moet geladen worden via een usb c poortje (wat de toekomst zou worden).
    Ik heb er dus één passende lader/kabel bij gekregen, maar heb nog diverse laders/kabels liggen met een micro usb stekker en vroeg me af of ik door een micro usb naar usb c converter er op te schuiven ik mijn vorige laders/kabels nog zou kunnen gebruiken.

    Er wordt allerlei (schade aan smartphone ed.) over geschreven op het net, maar mijn kennis op dat gebied is quasi nihil.
    Misschien zijn er hier met een meer uitgebreide kennis op dat gebied ?

    Ook de lader/kabel die ik heb voor in de auto zou ik dan mits zo'n dingetje verder kunnen gebruiken.

    Die dingetjes kosten bij onze Chinese vrienden een habbekrats, en als het zou werken dan heb ik meteen een drietal laders met kabel extra.

    Een volledige lader/kabel set kost nogal wat bij One plus en mocht ik het op die manier kunnen oplossen...
    Ze bestaan dus, of ze daadwerkelijk ook goed zijn en geen andere schade kunnen veroorzaken aan de smartphone ????

  • #2
    Re: Micro USB naar USB C Converter

    Die laders geven allemaal dezelfde spanning (5V is de standaard), maar bij de goedkopere is het meestal niet zeker of ze ook de maximale stroom kunnen leveren die er op vermeld staat.
    Met een lagere stroom duurt het langer om de accu te laden, maar je smartphone gaat er verder geen problemen mee hebben.

    De nieuwste USB zou in ieder geval een stuk degelijker moeten zijn dan de vorige, vooral de mini en micro aansluitingen waren veel te zwak en gingen heel gemakkelijk stuk, dat zou nu dus beter moeten zijn volgens wat ik er al over gelezen heb.
    Je kan de stekker ook niet meer verkeerd insteken, die zit altijd van de eerste keer juist, dat was bij de vorige USB versies ook altijd een probleem...
    Last edited by Black B@ndit; 23 mei 2016, 16:41.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Micro USB naar USB C Converter

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Die laders geven allemaal dezelfde spanning (5V is de standaard), maar bij de goedkopere is het meestal niet zeker of ze ook de maximale stroom kunnen leveren die er op vermeld staat.
      Met een lagere stroom duurt het langer om de accu te laden, maar je smartphone gaat er verder geen problemen mee hebben.
      Zelfs bij originele laders van o.a. Samsung zit er een verschil tussen laders die er op het eerste zicht hetzelfde uitzien ... de stroomsterkte is niet altijd hetzelfde.
      Heb hier drie laders liggen die verschillend zijn in stroomsterkte.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Ik heb deze tussen stukjes gekocht voor mijn Nexus 5X : http://www.pdashop.be/product/705211...997.1436680390

        Werkt perfect, kosten wel iets maar je weet tenminste zeker dat je geen schade kan toebrengen aan je toestel door de soms toch chinese brol......
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Micro USB naar USB C Converter

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik heb deze tussen stukjes gekocht voor mijn Nexus 5X : http://www.pdashop.be/product/705211...997.1436680390

          Werkt perfect, kosten wel iets maar je weet tenminste zeker dat je geen schade kan toebrengen aan je toestel door de soms toch chinese brol......
          Tsja, wanneer ik bij die prijs een klein beetje bijtel, dan kan ik de originele van One Plus kopen, dat is nu ook weer niet de bedoeling.
          Ik ben verder aan het lezen geweest op het www en weet nu ook reeds dat je er best geen koop waarvan het stekkertje een soort naad vertoont, maw dat het niet helemaal rondom rond dicht(gelast) is.

          Deze, waar je de naad goed ziet zouden dus niet OK zijn.

          En dat is natuurlijk een probleem wanneer je via internet bestelt.
          Wanneer ze een foto op het net zetten van de andere zijde, dus zodat je de naad niet ziet, weet je niet wat je gaat thuiskrijgen.

          Ik ga ook nog eens al mijn laders bekijken wat voor output ze geven, ook dat zou belangrijk (kunnen) zijn.
          Wanneer de output minder is dan de originele zou het alleen wat langer duren om te laden, wanneer ze een hogere output hebben zou het schadelijk kunnen zijn voor de smartphone die je oplaadt.

          Hoe meer je leest, hoe meer (mogelijke) problemen je tegenkomt natuurlijk.

          Iedereen alvast bedankt voor het meedenken/zoeken .

          Update : ondertussen eens alle laders bekeken :

          Lader One Plus 2 met usb c fiche : output 3A

          Laders met micro usb fiche :

          - twee met output 2A
          - eentje met output 1000mA (?)
          - eentje met output 850mA (?)
          - autolader met output 1A

          Ik kan ze dus waarschijnlijk allemaal gebruiken met een usb c adapter, enkel die met aanduiding mA snap ik niet (??)
          Last edited by Guest17; 24 mei 2016, 09:20.

          Comment


          • #6
            Re: Micro USB naar USB C Converter

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Laders met micro usb fiche :

            - twee met output 2A
            - eentje met output 1000mA (?)
            - eentje met output 850mA (?)
            - autolader met output 1A

            Ik kan ze dus waarschijnlijk allemaal gebruiken met een usb c adapter, enkel die met aanduiding mA snap ik niet (??)
            Lees dan 1A i.p.v. 1000mA en 0,85A i.p.v. 850mA.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Micro USB naar USB C Converter

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Lees dan 1A i.p.v. 1000mA en 0,85A i.p.v. 850mA.
              Oeps , als dat geen bewijs is dat ik er niks van ken !
              Bedankt voor de info.

              Comment


              • #8
                Re: Micro USB naar USB C Converter

                Die alieexpress laders durven al eens doorbranden (zelf meegemaakt). Hier zou ik toch voor de veiligheid kiezen en de originele kopen.

                Comment


                • #9
                  Re: Micro USB naar USB C Converter

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                  Die alieexpress laders durven al eens doorbranden (zelf meegemaakt). Hier zou ik toch voor de veiligheid kiezen en de originele kopen.
                  Al mijn laders zijn originele laders welke ooit bij één of andere smartphone/tablet ed. werden meegeleverd.
                  Mij gaat het nu over de converters van micro usb naar usb c.
                  Ik heb er een aantal gekocht bij Aliexpress, ik zal wel zien bij ontvangst of het stekkertje al dan niet volledig dicht(gelast) is.
                  Ze kosten samen zo'n 6 dollar. Mochten ze rap breken of openzetten of niet voldoen dan is de vuilbak nog een oplossing, want voor 6 dollar ga je niet mank lopen hé.
                  Om de 'oude' laders te gebruiken bij mijn nieuwe One plus 2 heb ik geen schrik meer, aangezien de lader van deze er eentje is van 3A en al mijn andere laders lichter zijn, het zou dus enkel wat langer kunnen duren om mijn smartphone op te laden (als ik het goed voorheb tenminste).
                  Ik heb ook altijd een lader in het stopcontact zitten in de living voor het geval ik eens wat moet bijladen overdag, en die helrode platte kabel van de One plus lader is nu ook niet bepaald een sieraad op je vensterbank hé (dat hoor ik tenminste van mijn wederhelft ).
                  Daar kan ik dan misschien terug een lader gebruiken met een fijne zwarte draad... kwestie van iedereen tevreden te houden niet.
                  Last edited by Guest17; 25 mei 2016, 09:47.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Micro USB naar USB C Converter

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Oeps , als dat geen bewijs is dat ik er niks van ken !
                    Bedankt voor de info.
                    Een mens moet niet alles kennen ... zolang ze u maar (willen) verstaan is het goed.
                    En aan een vraag is niets mis. [emoji1]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Micro USB naar USB C Converter

                      Ik kocht 3 kabeltjes van 160 cm voor 14 eur t'stuk. Ik sluit ze aan op mijn ipad/iphone laders.

                      Trouwens heb je al upgegrade naar marshmallow ?

                      Groeten

                      Peter


                      Sent from my iPad using Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Micro USB naar USB C Converter

                        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Ik kocht 3 kabeltjes van 160 cm voor 14 eur t'stuk. Ik sluit ze aan op mijn ipad/iphone laders.

                        Trouwens heb je al upgegrade naar marshmallow ?

                        Groeten

                        Peter


                        Sent from my iPad using Tapatalk
                        Juist even gekeken en werd 14 d. geleden geleverd met de versie 5.1.1. er op.
                        Ik weet sowieso niet hoe ik die 'snoep' er zou moeten op krijgen en of deze ûberhaupt wel beter is !?!?
                        Zou volgens het www wel reeds bestaan (begin 20.16) voor de one plus 2.
                        Ga er mij eens een beetje in verdiepen... ttz wat informatie over zoeken op het www.

                        Update : ik heb ondertussen dit gevonden... met mijn "kennis" van dergelijke zaken vrees ik dat ik er ga afblijven :

                        OnePlus Marshmallow update

                        OnePlus is in a tricky place: its first phone, the One, still runs Cyanogen OS, and theoretically, Steve Kondik’s outfit should deliver the Marshmallow update in the following months. The OnePlus 2, meanwhile, runs OnePlus’s own OS, Oxygen, and its development is led by former members of the Paranoid Android team.

                        November 16: OnePlus announced a timeframe for its devices updates:

                        The original OnePlus One will get Cyanogen OS 13 (from Cyanogen OS) in Q1 2016.
                        The semi-official Oxygen OS build for OnePlus One will be updated to Marshmallow when “time allows it.”
                        The OnePlus 2 will receive the update to the Marshmallow-based Oxygen OS version in Q1 2016.
                        No information was given about the Marshmallow update for the new OnePlus X.

                        Rollout underway
                        OnePlus 2

                        March 17: OnePlus has begun soak testing its OxygenOS 3.0 operating system for the OnePlus 2.
                        March 30: OnePlus has released a beta release of OxygenOS 3.0 for the OnePlus 2.
                        May 25: A second “community build” – OxygenOS 3.0.1 – has arrived for the OnePlus 2.


                        Ik begrijp hieruit dat ze nog steeds vasthouden aan hun Oxygen gebaseerd op... (?), maar ik ben een noob hé.
                        Last edited by Guest17; 28 mei 2016, 11:10.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Micro USB naar USB C Converter

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Juist even gekeken en werd 14 d. geleden geleverd met de versie 5.1.1. er op.
                          Ik weet sowieso niet hoe ik die 'snoep' er zou moeten op krijgen en of deze ûberhaupt wel beter is !?!?
                          Zou volgens het www wel reeds bestaan (begin 20.16) voor de one plus 2.
                          Ga er mij eens een beetje in verdiepen... ttz wat informatie over zoeken op het www.

                          Update : ik heb ondertussen dit gevonden... met mijn "kennis" van dergelijke zaken vrees ik dat ik er ga afblijven :

                          OnePlus Marshmallow update

                          OnePlus is in a tricky place: its first phone, the One, still runs Cyanogen OS, and theoretically, Steve Kondik’s outfit should deliver the Marshmallow update in the following months. The OnePlus 2, meanwhile, runs OnePlus’s own OS, Oxygen, and its development is led by former members of the Paranoid Android team.

                          November 16: OnePlus announced a timeframe for its devices updates:

                          The original OnePlus One will get Cyanogen OS 13 (from Cyanogen OS) in Q1 2016.
                          The semi-official Oxygen OS build for OnePlus One will be updated to Marshmallow when “time allows it.”
                          The OnePlus 2 will receive the update to the Marshmallow-based Oxygen OS version in Q1 2016.
                          No information was given about the Marshmallow update for the new OnePlus X.

                          Rollout underway
                          OnePlus 2

                          March 17: OnePlus has begun soak testing its OxygenOS 3.0 operating system for the OnePlus 2.
                          March 30: OnePlus has released a beta release of OxygenOS 3.0 for the OnePlus 2.
                          May 25: A second “community build” – OxygenOS 3.0.1 – has arrived for the OnePlus 2.


                          Ik begrijp hieruit dat ze nog steeds vasthouden aan hun Oxygen gebaseerd op... (?), maar ik ben een noob hé.
                          Ik heb hem geïnstalleerd. Fluitje van ne cent
                          Downloaden op pc, transfereren en hard reset.

                          Succes d'ermee.

                          Peter

                          Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                          Comment

                          Working...
                          X