Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera te kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera te kopen ?

    Beste mensen,
    het is de 1ste keer dat ik in het forum kom, heb al vaak op deze site mooie foto's bekeken en interessante informatie gelezen.
    Ik heb voor jullie een vraag, momenteel heb ik een Minolta Dimage 7
    Deze wil ik nu vervangen door een andere, ik weet helaas niet precies wat ik wil, hopelijk kunnen jullie me over de streep trekken met goede argumenten.
    Ik weet wel dat je vooral met de DSLR lenzen kunt vervangen, maar niet zo goedkoop is ...
    Alvast dank.

    Prosumer Camera's
    - Nikon Coolpix 8700
    - Olympus C8080WZ

    Digital SLR :
    - Nikon D70
    - Canon EOS300D

  • #2
    Re: Welke camera te kopen ?

    Zo simpel is dat allemaal niet
    Dat hangt nl heel sterk af van wat jij eigenlijk wilt ....
    - wil je het toestel in je binnenzak kunnen steken of heb je er geen bezwaar tegen van een uitrusting van een kilo of 5 mee rond te zeulen
    - wat voor soort onderwerpen interesseert jou het meest ( bird-watching vergt een hele andere uitrusting als een makro opname of een landschaps foto van op je vakantie)
    - welk budget beschouw je als "schappelijk" ( houdt er rekening mee dat er toch nog extra kosten achteraf bij komen zoals batterijen, extra geheugen, een X-drive .... )
    - doe je aan na-bewerking op PC ?
    - ga je je eindresultaat op postkaart formaat - of op poster formaat afdrukken, of ben je tevreden met een dia-show op TV kwaliteit ?
    - Waarom schakel je eigenlijk over van toestel ? Wat is het dat je trekt naar een digitaal toestel, of waaraan heb je een hekel bij je huidig toestel ?
    ....
    en dan, als je dit allemaal op een rijtje hebt kan je bvb ook eens rondneuzen op dpreview of steve's digicam pages ...

    HTH
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera te kopen ?

      In ieder geval, als je voor een DSLR zou gaan, raad ik je aan om een tweedehandse 10D te kopen !
      Een prachtig toestel.

      Groetjes
      Lukathi
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera te kopen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Couterelli
        Beste mensen,
        het is de 1ste keer dat ik in het forum kom, heb al vaak op deze site mooie foto's bekeken en interessante informatie gelezen.
        Ik heb voor jullie een vraag, momenteel heb ik een Minolta Dimage 7
        Deze wil ik nu vervangen door een andere, ik weet helaas niet precies wat ik wil, hopelijk kunnen jullie me over de streep trekken met goede argumenten.
        Ik weet wel dat je vooral met de DSLR lenzen kunt vervangen, maar niet zo goedkoop is ...
        Alvast dank.

        Prosumer Camera's
        - Nikon Coolpix 8700
        - Olympus C8080WZ

        Digital SLR :
        - Nikon D70
        - Canon EOS300D
        Hallo Couterelli, welkom op deze site. Geef eens een zoekopdracht voor de camera's die je zoekt dan krijg je al een herleboel informatie.

        Comment

        Working...
        X