Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De tevreden cameraman - Parckpop Ilpendam 2015

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De tevreden cameraman - Parckpop Ilpendam 2015

    Eentje die ik nog had liggen en nu maar eens wilde tonen .
    Van het kleinschalige Parckpop in Ilpendam waar ik meestal als vrijwillig cameraman werk en in de pauzes de fotocamera ter hand neem om mijn collega's die druk aan het werk zijn te fotograferen.

    EOS 60D
    100mm f2
    430 EX2 flitser

    1/250ste
    f2.5
    ISO 100

    Foto is een klein beetje verscherpt, maar eigenlijk heeft die 100mm het nauwelijks nodig.

  • #2
    Re: De tevreden cameraman - Parckpop Ilpendam 2015

    Leuke plaat - mooie bokeh
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: De tevreden cameraman - Parckpop Ilpendam 2015

      Mooi scherp en fijne expressie. Ik vraag me wel af of flitsen nodig was? want vooral in het oor en op de neus geeft het onnatuurlijke licht vlekken

      Comment


      • #4
        Re: De tevreden cameraman - Parckpop Ilpendam 2015

        ik volg, denk dat hij mooier was met natuuurlijk licht (er lijkt me er voldoende van aanwezig te zijn)
        WWW.JOPIX.BE
        Just one click away...

        Comment


        • #5
          Re: De tevreden cameraman - Parckpop Ilpendam 2015

          Hoewel ik het eens ben met de vlek op de neus, is de vlek in het oor ogenschijnlijk veroorzaakt door de flits, maar eigenlijk alleen maar de watten van de wax-oorstop die hij inhad. De cameraman in kwestie staat trouwens zo goed als onder een betonnen dakdeel dat een hoop licht tegenhoud. Achter mij begint 4 meter verderop dichte begroeiing die met gemak zo'n 6-7 meter hoog is en dus ook een hoop licht wegneemt.
          Misschien dat iets minder hard flitsen een mooier resultaat had opgeleverd .

          Wel ben ik nog altijd blij dat ik ooit terdege heb onderzocht wat na mijn budget-Sigma telezoom (die, toen ik mijn camera beter begon te begrijpen duidelijk een grote miskoop bleek te zijn) mijn nieuwe telelens moest worden. Overal op internet las ik lovende woorden over de 100mm f2 van Canon (mensen zijn vooral blij met de felle kleuren) en ik ben er nog altijd zeer tevreden mee en zou 'm iedereen aanraden die een keer net even dat beetje dichterbij wil komen.

          Comment


          • #6
            Re: De tevreden cameraman - Parckpop Ilpendam 2015

            Volg de opmerkingen over de flits en begrijp ook wat je bedoeld. Inflitsen is niet zo gemakkelijk als het lijkt met een flits op je camera. Ben er ook geen meester in. Wel een mooi portret. Groetjes Johan

            Comment


            • #7
              Re: De tevreden cameraman - Parckpop Ilpendam 2015

              Met de ingebouwde flitser vond ik het gek genoeg moeilijker om te leren dan met de opzetflitser. Met de ingebouwde flitser heb ik bij de eerste verkenningen van flitsbelichtingscompensatie binnen (en overdag) regelmatig het soort foto's gemaakt waarbij het binnen hartstikke licht was en de omgeving buiten eruit zag alsof het nacht was.

              Een collega van mijn vrijwilligerswerk die nog uit het analoge tijdperk komt heeft me een keer een half uur onderwezen over het juiste gebruik van de flitser en raadde me aan een keer op een verlaten plek (die je hier in de Randstad niet zoveel hebt) foto's te gaan nemen met flits en een rondje zonder aangepaste sluitertijd, diafragma of iso-waarde te flitsen op bijvoorbeeld 0 bij een neutrale belichting en vervolgens een rondje de ene waarde aanpassen enzovoort.
              Het moeilijkste vind ik verandering van lichtsituaties, je moet soms behoorlijk rekenen.

              Comment

              Working...
              X