Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobalen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strobalen

    Dag iedereen,

    Vandaag kreeg ik de vraag van een model dat ze eens een shoot wil houden bij strobalen. Ik weet dat dit in het noorden van Frankrijk zeker te vinden is, alleen weet ik niet zo goed in welke periode je daar best voor gaat. Kan iemand me een idee geven wanneer deze opgerolde strobalen op de akkers liggen?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Strobalen

    Juli- Augustus, maar die vind je in België ook.

    Comment


    • #3
      Re: Strobalen

      Juli is denk ik te vroeg. Half augustus.

      Comment


      • #4
        Re: Strobalen

        In of na de oogstmaand hé, dus in of na augustus.
        Kan wel een beetje variëren naargelang het weer dat we krijgen tijdens de zomer.
        Je heb ze wel in België ook, maar die immense glooiende velden met honderden strobalen ga je inderdaad het best zoeken in Noord-Frankrijk waar je nog graanvelden hebt die que grootte niet te vergelijken zijn met die van onze (kleine) Belgische landbouwbedrijven.
        Wij hebben er ooit tijdens een korte vakantie op uitnodiging van een landbouwer, met hem over één van zijn stoppelvelden tussen de strobalen gereden (met zijn wagen, hij wist blijkbaar dat het goed lag, want hij vloog tegen zo'n 80 à 100 km/u over dat veld), was in Semide, buurt van Vouziers (Franse Ardennen).
        Daar zijn er dus zeker, maar wellicht zijn er nog dichterbij ook.

        PS Je moet maar eens in Google Earth gaan kijken in die buurt, aan het lappendeken dat je voorgeschoteld krijgt zie je wel dat er daar aan landbouw gedaan wordt, en nog geen klein beetje .
        Last edited by Guest17; 23 mei 2016, 15:40.

        Comment


        • #5
          Re: Strobalen

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          In of na de oogstmaand hé, dus in of na augustus.
          Kan wel een beetje variëren naargelang het weer dat we krijgen tijdens de zomer.
          Je heb ze wel in België ook, maar die immense glooiende velden met honderden strobalen ga je inderdaad het best zoeken in Noord-Frankrijk waar je nog graanvelden hebt die que grootte niet te vergelijken zijn met die van onze (kleine) Belgische landbouwbedrijven.
          Wij hebben er ooit tijdens een korte vakantie op uitnodiging van een landbouwer, met hem over één van zijn stoppelvelden tussen de strobalen gereden (met zijn wagen, hij wist blijkbaar dat het goed lag, want hij vloog tegen zo'n 80 à 100 km/u over dat veld), was in Semide, buurt van Vouziers (Franse Ardennen).
          Daar zijn er dus zeker, maar wellicht zijn er nog dichterbij ook.

          PS Je moet maar eens in Google Earth gaan kijken in die buurt, aan het lappendeken dat je voorgeschoteld krijgt zie je wel dat er daar aan landbouw gedaan wordt, en nog geen klein beetje .
          Bedankt voor de uitvoerige uitleg.
          Ook bedankt aan de andere reacties.

          Comment


          • #6
            Re: Strobalen

            Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
            Dag iedereen,

            Vandaag kreeg ik de vraag van een model dat ze eens een shoot wil houden bij strobalen. Ik weet dat dit in het noorden van Frankrijk zeker te vinden is, alleen weet ik niet zo goed in welke periode je daar best voor gaat. Kan iemand me een idee geven wanneer deze opgerolde strobalen op de akkers liggen?
            Alvast bedankt.
            Ja zal ze nog wel vinden, maar tegenwoordig wikkelen ze die strobalen vaak in van die lelijke witte of groene plastic. Fotografisch gezien is dat een ramp natuurlijk.
            In Noord-Frankrijk heb je idd al wat meer kans om ze nog "naturel" te vinden, en op veel grotere schaal.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment

            Working...
            X