Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen a.u.b. ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan mij helpen a.u.b. ?

    Hallo iedereen,

    Ik ga me eerst eventjes voorstellen. Mijn naam is Syll. Ik ben hier nieuw, ook fotografie is voor mij volledig nieuw. Ik ben al een paar maandjes (vanaf begin januari) aan het oefenen met mijn nieuwe fotocamera (Nikon D5200). Dit lukt vrijwel goed, laat mij zeggen om normale foto's te nemen van familieleden, vrienden, diertjes, natuur, ...
    Professionele foto's zijn het nog niet, maar het begin is er al. Echter heb ik spijtig genoeg niet elke dag te tijd om te oefenen, want wij (mijn vriend en ik) leven in de verbouwingen en renoveren dan ook alles zelf en werken ook beiden fulltime. Soms heel moeilijk te combineren, maar iedereen zoekt wel een hobby. Mijn vriend heeft mij op dit idee gebracht omdat ik al vanaf ik klein was, ervan hield om foto's te nemen en te bewerken. En ik trok ook enorm veel foto's met mijn GSM, die niet zo een goede kwaliteit had.
    Ik ben beginnen nadenken over het idee van mijn vriend en ben er mij meer in gaan verdiepen. Op termijn (indien nodig) zie ik dat wel zitten om lessen ervoor te nemen, want ik heb al enorm veel gehoord dat dit eigenlijk wel nodig is voor de basis. Maar dan zit ik weeral met het probleem 'tijd', iets wat velen onder jullie wel zullen kennen daarom zou ik graag nu op mijn eigen houtje een beetje oefenen, tot wanneer het meeste van onze werken en andere privé gelegenheden opgelost en gedaan geraken. Nadien kan ik gerust nog bijlessen nemen.
    Dus ben ik tussendoor beginnen oefenen bij familieleden en vrienden. Ook de natuur inspireert mij. En dieren fotografie vind ik enorm intressant. Ik ben nu nog mijn weg aan het zoeken welke 'soort fotografie' mij het beste ligt.
    Ik heb nu de laatste weken een beetje research gedaan over Urban Exploration, wat enorm maar dan ook enorm mijn aandacht trok. Ik ben plekken op internet gaan opzoeken en zou enorm graag, als mijn vriend en ik met vakantie zijn eens graag een plek gaan bezoeken. Mijn nieuwsgierigheid houdt het niet meer... Ik denk wel dat mij dit zou liggen, aangezien ik al enthousiast word als ik zo'n mooie foto's zie van oude gebouwen en leegstaande kastelen, fabrieken, ... Vooral Villa Doctoor en Theatre Bizar namen direct mijn aandacht van hier in België.
    Maar ik ben hier dan ook wel een mega groentje in... Want ik start vanop 0. Qua info op wat ik moet letten enz, vind ik wel voldoende informatie op het internet. Maar een adres van die verlaten plaatsen vind ik echter nooit.. Ik heb op het forum al gelezen dat jullie aan uitwisselen doen van locaties, maar aangezien ik dit echter nog nooit gedaan heb kan ik dan ook niet uitwisselen
    Ik zou dan ook heel vriendelijk willen vragen of mij iemand hiermee eens zou willen helpen a.u.b. om aan een adres te geraken ? Het kriebelt nu al om dit eens te doen, zo'n prachtige foto's kunnen trekken en dan nog kunnen zeggen dat ik die heb genomen, moet gewoon zo een zalig gevoel geven.
    Alle tips, informatie, websites, .... zijn ook allemaal welkom.
    Alvast bedankt aan iedereen die de tijd genomen heeft om mijn tekst te lezen en mij hiermee zou kunnen helpen.
    Fijne dag nog verder voor allemaal !

    Groetjes,
    Syll.

    《Edit Mod Franciskine, topic naar het juiste forum verplaatst》
    Last edited by Franciskine; 21 mei 2016, 17:37.

  • #2
    Re: Wie kan mij helpen a.u.b. ?

    Dag Syll,

    afhankelijk van de streek waar je woont kan een Shooting Day voor beginners wel iets zijn, die organiseert Riho in West-Vlaanderen en ik in Vlaams-Brabant (we zoeken nog mensen, maar ja).
    Dat zijn cursussen voor maximum 4 personen (zodat we de tijd aan iedereen kunnen besteden) die je in staat stellen om de basisbeginselen onder de knie te krijgen.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Wie kan mij helpen a.u.b. ?

      Dag Syll,

      Je kunt misschien ook altijd al eens kijken op de Facebook-pagina "Fotolocatie Vlaanderen". Je aansluiten bij die groep en je kunt van daaruit misschien ook locaties ontdekken. Alvast iets om te beginnen.

      Comment


      • #4
        Re: Wie kan mij helpen a.u.b. ?

        Ik ben geen urbexer maar toch 1 gouden raad: trek er bij een urbex nooit alleen op uit. Vervallen gebouwen zijn (soms) ronduit levensgevaarlijk maar trekt ook dopers en ander onguur publiek aan op zoek naar een dak boven hun hoofd. Je wil altijd een buddy bij jou bij een urbex (net zoals je ook nooit alleen gaat duiken).

        PS: ik zou ook even vermelden waar je ergens woont, welke regio. Misschien dat je dan van een vriendelijke urbexer een uitnodiging (via privebericht) kan krijgen eens mee te gaan. Wie weet ?

        Comment


        • #5
          Re: Wie kan mij helpen a.u.b. ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Ik ben geen urbexer maar toch 1 gouden raad: trek er bij een urbex nooit alleen op uit. Vervallen gebouwen zijn (soms) ronduit levensgevaarlijk maar trekt ook dopers en ander onguur publiek aan op zoek naar een dak boven hun hoofd. Je wil altijd een buddy bij jou bij een urbex (net zoals je ook nooit alleen gaat duiken).

          PS: ik zou ook even vermelden waar je ergens woont, welke regio. Misschien dat je dan van een vriendelijke urbexer een uitnodiging (via privebericht) kan krijgen eens mee te gaan. Wie weet ?
          Heel juist. Mijn eerste urbexfoto's dateren van 2005.
          @Syll : bereid je voor op een paranoia wereldje vol afgunst. Er zijn normale mensen tussen maar van de meesten is er een hoek af, er zitten ook bar weinig goede fotografen tussen.
          Zo af en toe leg ik de riem eraf, puur uit walging. Het heilige principe : "take nothing but..." wordt meer wel dan niet met de voeten getreden. Niemand maar dan ook niemand zet iets in scène of pikt iets mee, maar intussen gebeurt het wel.

          Er zat meer dan een half jaar tussen mijn voorlaatste en laatste bezoek (CDC nu twee weken geleden, met de fotografisch sterkste crew die ik ooit had, ik ben er best wel fier op dat onze foto's zullen gebruikt worden in de persmap). Momenteel is CDC trouwens game over, de werken zijn begonnen en er komt een alarmsysteem, het is dat de urbexers het weten. Aan de inkom van de binnentuin die toegang geeft tot het bankhotel hangen momenteel twee fikse ketens met hangsloten. Zowat alle foto's van daar zijn dezelfde maar ik durf te stellen dat alle foto's van elk van ons 4 anders zijn én bovendien uniek, de naam Gils zegt al alles : ik beschouw hem als de allerbeste fotograaf op BD. MaGuFoto heeft het forum verlaten door de pesterijen van iemand die een levenslange ban heeft gekregen en Johan is hier niet actief maar de allerbeste fotoshopper die ik ken. Als je originele foto's kan tonen opent dit vele deuren, maar ja het is een viscieuze cirkel nietwaar ? Bovendien zijn de locaties ook vergankelijk. Ikzelf heb me meerdere malen ingelaten met beginners, meer nog : verre locaties (voor mij maar niet voor hen) gegeven om te checken en me vervolgens te briefen. Je mag één keer raden wat me dat heeft opgebracht, het komt neer op : "take the money and run" :-(

          Maar ik geef toe : het moeilijkste is binnen te geraken in het wereldje.
          Momenteel heb ik zodanig veel locaties (honderden) dat ik het niet meer kan bijhouden, luxeprobleem dus. Ik stuur je een PB via dewelke je van mijn foto's kan zien, er staan locaties tussen die je mag hebben.
          Last edited by opapol; 22 mei 2016, 10:29.

          Comment


          • #6
            Re: Wie kan mij helpen a.u.b. ?

            Ik heb ook interesse in urbex, maar ben er inmiddels achter dat adressen niet gedeeld worden.
            Terecht als je ziet wat er gebeurt!
            Ik heb nog geen locatie bezocht (ben nog maar net begonnen met fotografie), maar heb al een klein lijstje met locaties bij elkaar gesprokkeld.
            Ik heb websites bezocht van urbexers waar je de namen van de locaties kan zien, en met deze namen ben ik gaan googelen.
            Met een beetje creativiteit kan je veel terugvinden!
            Uit welke regio kom je?

            Comment


            • #7
              Re: Wie kan mij helpen a.u.b. ?

              Googel eens op teamurbex.be en urbanexploration.be.
              Last edited by dleemans; 22 mei 2016, 17:25.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Wie kan mij helpen a.u.b. ?

                Ok, merci voor de reactie.
                Ik zal dit zeker eens bekijken
                Alvast bedankt.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Wie kan mij helpen a.u.b. ?

                  Aan iedereen vriendelijk bedankt om te reageren.
                  Ik zal dit zeker allemaal eens bekijken en bedankt voor de tips ook.
                  Voor mij is dit allemaal nog nieuw en allemaal nog zoeken...
                  Maar dankzij jullie sta ik weeral een klein stapje dichter & alle beetjes helpen natuurlijk
                  Last edited by Syll; 23 mei 2016, 11:47.

                  Comment

                  Working...
                  X