Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste 4 TB harde schijf voor Dahua NVR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste 4 TB harde schijf voor Dahua NVR

    Voor mijn buitenverblijf heb ik een 8-ports Dahua NVR gekocht, waarop ik zes 4 MP camera's ga aansluiten. Ik zit nu te twijfelen over de meest zuinige en betrouwbaarste harde schijf om in mijn NVR te steken. Hoewel de HGST (Hitachi) schijven de meest betrouwbare schijven zijn volgens wat zoekwerk, gebruiken die echter ook de meeste energie. De Seagate Surveillance schijven dan weer de goedkoopste, maar de betrouwbaarheid laat blijkbaar te wensen over. Ik zit nu te kijken naar de WD Purple schijven te kijken: speciaal voor video/surveillance en laag energieverbruik. Aangezien ik geen tientallen camera's ga aansluiten, moet het ook geen supersnelle schijf zijn.

    Zijn er mensen die ervaringen hebben met de betrouwbaarheid, geluidsniveau, snelheid en energieverbruik van 4 TB harde schijven, speciaal voor NVR (Network Video Recorder) ?
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Beste 4 TB harde schijf voor Dahua NVR

    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    Voor mijn buitenverblijf heb ik een 8-ports Dahua NVR gekocht, waarop ik zes 4 MP camera's ga aansluiten. Ik zit nu te twijfelen over de meest zuinige en betrouwbaarste harde schijf om in mijn NVR te steken. Hoewel de HGST (Hitachi) schijven de meest betrouwbare schijven zijn volgens wat zoekwerk, gebruiken die echter ook de meeste energie. De Seagate Surveillance schijven dan weer de goedkoopste, maar de betrouwbaarheid laat blijkbaar te wensen over. Ik zit nu te kijken naar de WD Purple schijven te kijken: speciaal voor video/surveillance en laag energieverbruik. Aangezien ik geen tientallen camera's ga aansluiten, moet het ook geen supersnelle schijf zijn.

    Zijn er mensen die ervaringen hebben met de betrouwbaarheid, geluidsniveau, snelheid en energieverbruik van 4 TB harde schijven, speciaal voor NVR (Network Video Recorder) ?
    Van de 50+ Dahua NVR's die ik in beheer heb, geen enkel probleem meer sinds de Seagates zijn vervangen door de WD's. Heel veel problemen gehad met de Seagates. Recorders die de schijven 'kwijt' geraakten na een paar dagen en dergelijke.
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

    Comment


    • #3
      Re: Beste 4 TB harde schijf voor Dahua NVR

      Dag Bottie,

      Zijn dat WD RED of Purple schijven die je gebruikt ? Graag advies van een ervaringsdeskundige.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Beste 4 TB harde schijf voor Dahua NVR

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
        Dag Bottie,

        Zijn dat WD RED of Purple schijven die je gebruikt ? Graag advies van een ervaringsdeskundige.
        Voor de NVR's enkel Purple. Red's plaats ik ook in de NAS-toestellen die de beelden opslaan bij grotere setups. Zopas een opgezocht in mijn administratie, en voor de Purple-schijven heb ik 2 schijven op 240 die in het eerste jaar zijn uitgevallen.
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

        Comment


        • #5
          Re: Beste 4 TB harde schijf voor Dahua NVR

          Bedankt voor de info: ik zal me dan concentreren op die WD Purple schijven. Edit: zojuist bij Codima een 4 TB WD schijf gekocht. Ik ga die straks inbouwen.
          Last edited by stefaand; 21 mei 2016, 11:14.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment

          Working...
          X