Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

    Ghallo,

    weet iemand hoe je de belichtingscompensatie schijf kan uitschakelen? Via soft of hardware?
    Vervelende knop die tijdens het fotograferen NIET op zijn plaats blijft.
    Telkenmale is zijn instelling te controleren, ik vind deze schijf ENORM hinderlijk !
    Iemand raad?

    mvg,

    Alain

  • #2
    Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

    Gewoon in RAF of RAF/JPG fotograferen, dan speelt dat ding niet mee en kan je op de RAF terugvallen.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

      nee Lieven, ik bedoel dus uitschakelen, altijd in raf fotografeveren doe ik niet, soms te omslachtig en niet echt nodig

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Gewoon in RAF of RAF/JPG fotograferen, dan speelt dat ding niet mee en kan je op de RAF terugvallen.
        Wat bedoel je nu lieven?
        Als je belichtingscompensatie gebruikt belicht je toch altijd een beetje onder of boven, ongeacht het bestandstype?

        Uiteraard valt er aan een raw beeld altijd meer te corrigeren achteraf

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

          Wanneer je door je zoeker kijkt, zie je toch op wat je belichtingscompensatie staat. Zowel links in je zoeker de belichtingscompensatieschijf als heel je zoeker, licht wanneer + , donker wanneer -. daarvoor dient toch die knop, zodat je makkelijk een plus of een min kan instellen zonder je oog van de zoeker te nemen. Heb er nooit problemen mee ... en fotografeer reeds sinds 2012 met X-pro...

          Comment


          • #6
            Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

            ik fotografeer altijd manueel dus die schijf heeft dan weinig invloed. en ik moet zeggen dat ze bij mij zelden onbewust verschuift
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

              https://static.spiceworks.com/shared...3.37.29_PM.png
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #8
                Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

                win
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

                  Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  Wat bedoel je nu lieven?
                  Als je belichtingscompensatie gebruikt belicht je toch altijd een beetje onder of boven, ongeacht het bestandstype?

                  Uiteraard valt er aan een raw beeld altijd meer te corrigeren achteraf

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  Ben vergeten te schrijven 'en manueel' ik zie op +3 of -3 geen verschil. Zal dat straks nog eens in de praktijk doen, ik kan mis zijn, ook dat kan ik. ;-)
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

                    Op X-T1 maakt het geen verschil als je manueel bezig bent, dus ik vermoed op de X-Pro2 ook niet.
                    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

                      hallo, bedankt voor de reacties, maar dat zou toch niet mogen zijn op een dergelijk toestel.... dus is het uitschakelen (software/hardware) niet mogelijk? Ik heb deze schijf nu "afgeplakt" met doorzichtige tape .... mooi is het niet ...!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

                        Dat de belichtingscompensatie schijf Spontaan wijzigt gebeurt ook vaak bij de T-X1, voornamelijk bij het opbergen in een tas, en aangeraden om bij eerstvolgend gebruik te controleren daar op deze schijf niéts is voorzien om te blokkeren of uit te schakelen. Wellicht geeft de X-T2 een oplossing voor dit ongemak met totaal nieuwe instelschijven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Ben vergeten te schrijven 'en manueel' ik zie op +3 of -3 geen verschil. Zal dat straks nog eens in de praktijk doen, ik kan mis zijn, ook dat kan ik. ;-)
                          Belichtingscompensatie en manueel passen niet echt in één zin. Feitelijk heb je de knop hier al uitgeschakeld.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

                            Oorspronkelijk geplaatst door northlander Bekijk bericht
                            hallo, bedankt voor de reacties, maar dat zou toch niet mogen zijn op een dergelijk toestel.... dus is het uitschakelen (software/hardware) niet mogelijk? Ik heb deze schijf nu "afgeplakt" met doorzichtige tape .... mooi is het niet ...!
                            Aangezien het geen invloed heeft in RAF en manueel maakt het toch niet uit?
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji X-Pro2 belichtingscompensatie schijf

                              toch wel, er zijn nog andere instellingen....! Ik blijf er bij: foutieve plaatsing van die schijf!

                              Comment

                              Working...
                              X